Στον απόηχο του ανασχηματισμού δεν θα μπορούσε να μην εγείρει ερωτήματα η παραμονή της Υπουργού Παιδείας στη θέση της. Έπειτα από τα πολλαπλά σφάλματα στα οποία είχε υποπέσει, περίμενε κανείς να αξιολογηθεί αρνητικά καθώς εν μέσω πανδημίας ήταν κατώτερη των περιστάσεων. Όμως, η παραμονή της δείχνει ότι για τους κυβερνώντες επιτελεί το έργο της ορθά. Στην ουσία η κα Υπουργός είναι το μακρύ χέρι του Μαξίμου στην Παιδεία. Εξυπηρετεί τα πιο νεοφιλελεύθερα και αναχρονιστικά σχέδια που κανείς άλλος Υπουργός Παιδείας ποτέ δεν τόλμησε να νομοθετήσει και να εφαρμόσει.
Από την αρχή της πανδημίας είχε προξενήσει σε όλους μας μεγάλη εντύπωση ο τρόπος προσέγγισης στο ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ και στα δια ζώσης μαθήματα, αυξήθηκε το όριο των μαθητών ανά τάξη στους 25, εν μέσω της πρώτης καραντίνας. Ανάλογα λάθη έχουν παρατηρηθεί και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τάξεις γυμνασίων και λυκείων με 27- 28 μαθητές σε αίθουσες που δεν τηρούν τις προϋποθέσεις για να γίνονται τα μαθήματα με ασφάλεια.
Οι εκπαιδευτικοί που είναι οι αρμόδιοι να κρίνουν και να εφαρμόσουν αυτές τις ιδέες από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκαν και αντί να ακουστεί η γνώμη τους και να υπάρξουν τροποποιήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν έγινε τίποτα, αγνοήθηκαν παντελώς. Συνέχισε η ηγεσία του Υπουργείου απρόσκοπτα τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Σε τοπικό επίπεδο δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ανεπηρέαστους αυτή η κατάσταση. Στην περιοχή μας η πλειοψηφία των τάξεων έχουν πολλούς μαθητές στοιβαγμένους σε πολύ μικρούς χώρους με αποτέλεσμα ο κίνδυνος της μετάδοσης του ιού να είναι μεγαλύτερος. Ακόμη, έχει γίνει αντιληπτό ότι δεν έχουν καλυφθεί όλα τα κενά αναπληρωτών εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και έτσι οι μαθητές δεν μπορούν να λάβουν την απαιτούμενη γνώση σε μία χρονιά όπου λόγω της πανδημίας είναι δυσκολότερη από οποιαδήποτε άλλη.
Αν, λοιπόν, η κυβέρνηση θέλει να προστατεύσει την εκπαιδευτική διαδικασία της νησιωτικής Ελλάδας οφείλει να καλύψει άμεσα τα κενά με αναπληρωτές όπου χρειάζεται και να κάνει όλα όσα προτείνονται από τους ειδικούς ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια. Για το ασφαλές άνοιγμα ακρογωνιαίο λίθο αποτελεί η καθαριότητα των σχολείων. Όπως είναι σήμερα η κατάσταση με τις τρίωρες συμβάσεις του Δήμου για την καθαριότητα αυτό δεν είναι δυνατό. Πόσο μάλιστα όταν υπάλληλοι καθαριότητας απολύονται … την ημέρα που ανοίγουν τα σχολεία.
Προ ολίγων ημερών ακούσαμε από τα χείλη του –πρώην- Κυβερνητικού Εκπροσώπου να μιλάει για άνοιγμα των σχολείων στις 11 Ιανουαρίου. Ο ένας μετά τον άλλον, οι λοιμωξιολόγοι εκφράζουν επιφυλάξεις.
Πάλι θα κάνουν του κεφαλιού τους για το φαίνεσθε;
Το Κίνημα Αλλαγής, έχει αποδείξει με τις θέσεις του και τις προτάσεις του, ότι στην Παιδεία δεν χωράνε αστερίσκοι και εκπτώσεις.
Γι’ αυτό προτείνουμε μαζικά τεστ στους εκπαιδευτικούς και τάξεις με 15 μαθητές. Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την καθαριότητα των σχολείων.
Η ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης, αποτελεί για εμάς και θα έπρεπε για όλο το πολιτικό σύστημα, αποφασιστικό βήμα για την επιστροφή στην κανονικότητα.
ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ν.Ε. Ν. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ