Ιδιαίτερα βαρύς ήταν ο φετινός χειμώνας όπως και ο περσινός για τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς ταξί, που αποκλείστηκαν από τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης. Εισέπραξαν στο μέγιστο βαθμό και μόνο την αναλγησία της κυβέρνησης και την κοροϊδία.
Οι κανονισμοί για τον περιορισμό διάδοσης του κορονοϊού, μηδένισαν το κοντέρ, σε ότι αφορά το μεταφορικό έργο αλλά και τις εισπράξεις τους.
Παρότι έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία, δεν στηρίχθηκαν οικονομικά. Έλαβαν μόνο 800 ευρώ πέρσι και τίποτε περισσότερο.Δεν μπόρεσαν να μετάσχουν, σε καμία φάση του προγράμματος που φέρει την επωνυμία « Επιστρεπτέα Προκαταβολή» γιατί, δεν υπολογίστηκαν όπως θα έπρεπε εισοδήματα τους.Μόνο 40 άτομα από τα 400 κατάφεραν να ενταχθούν.
Δεν μπόρεσαν οι περισσότεροι δηλαδή ούτε δανεικά να πάρουν και με τις πενιχρές εισπράξεις της τουριστικής σεζόν του 2020, πασχίζουν να τα βγάλουν πέρα.
Όμως εισοδήματα δεν έχουν, γιατί οι πολίτες που δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο, λόγω της πανδημίας, έχουν περιορίσει και τα έξοδα και τις μετακινήσεις τους.
Στην καλύτερη περίπτωση οι ιδιοκτήτες Ταξί, εισπράττουν 7 με 12 ευρώ και με αυτά θα πρέπει να πληρώσουν, φορολογικές ασφαλιστικές υποχρεώσεις και δόσεις δανείων.Όμως δεν φθάνουν τα χρήματα αυτά γιατί δεν εξασφαλίζονται κάθε ημέρα. Υπάρχουν ταξιτζήδες που αναμένουν από μια μέχρι και τέσσερις ώρες για να πάρουν ένα πελάτη.Και μερικές φορές φεύγουν άπραγοι.
Αλλά δεν είναι μόνο οι ιδιοκτήτες ταξί. Είναι και οι οδηγοί που απασχολούν το καλοκαίρι που έχουν μείνει ξεκρέμαστοι γιατί και αυτοί δεν έχουν λάβει κάποιο οικονομικό βοήθημα από το κράτος.Αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχουν χαρακτηριστεί, από το αρμόδιο υπουργείο ως εποχικοί.Ως εκ τούτου δεν ,μπορούν να λάβουν επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ με 80 ένσημα. Μπορούν να επιδοτηθούν μόνο αν έχουν συγκεντρώσει 175 ένσημα κάτι που δεν κατάφεραν όμως εξαιτίας της πανδημίας.
Γιατί η κυβέρνηση αρνείται να στηρίξει τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς στα ταξί και συστηματικά κωφεύει στις εκκλήσεις από τον κλάδο;
Επειδή από τις συσκέψεις για τους ταξιτζήδες έμειναν μόνο τα ωραία λόγια οι υποσχέσεις και οι φωτογραφίες, η βουλευτής κ. Φωτεινή Μπακαδήμα κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή.
Το κείμενο της ερώτησης είναι το ακόλουθο:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών
Θέμα: Σε απελπιστική κατάσταση ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι σε ταξί
Στην τύχη τους κυριολεκτικά έχουν αφεθεί οι ιδιοκτήτες ταξί στη Ρόδο και τα άλλα νησιά του νομού Δωδεκανήσου γι’ αυτό και προχωρούν αύριο, Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021, σε κινητοποίηση και ειδικότερα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ταξί, σε δίωρη στάση εργασίας και ακολούθως θα πραγματοποιήσουν μηχανοκίνητη πορεία μέχρι την Εφορία προκειμένου να παραδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας.
Εξαιτίας των μέτρων περιορισμού διάδοσης του κορονοϊού που επέβαλαν μόνο ένα επιβάτη ανά διαδρομή, οι ιδιοκτήτες Ταξί είδαν τις εισπράξεις τους να μηδενίζονται. Με εξαίρεση τα 800 ευρώ, που τους δόθηκαν πέρσι όταν η πανδημία εισέβαλε και στην Ελλάδα, ουδεμία στήριξη είχαν από το κράτος, καθώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί στήριξη η επιστρεπτέα προκαταβολή, γιατί αποτελεί δάνειο και τα χρήματα που δίδονται πρέπει να επιστραφούν. Όμως ούτε και αυτά τα χρήματα δεν κατάφεραν να τα πάρουν όλοι.
Επιστρεπτέα προκαταβολή, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου κ. Θεοδόση Καστανίδη, πήραν μόνο 40 αυτοκινητιστές από τους 400 στη Ρόδο και στην υπόλοιπη Ελλάδα 13.000 ταξιτζήδες από τους 40.000. Αυτό έγινε εξαιτίας των εισοδηματικών κριτηρίων που μπήκαν και απέκλεισαν τους ταξιτζήδες, ακόμη και από την Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4, για την οποία έπρεπε να υπολογιστούν οι εισπράξεις του Οκτωβρίου που ήταν καλύτερες.
Οι οικογένειες των ιδιοκτητών Ταξί έμειναν ολόκληρο το χειμώνα, χωρίς εισοδήματα, καθώς με τα 7-12 ευρώ που έφθασαν να εισπράττουν την ημέρα, αν έμεναν σε μια από τις πιάτσες της Ρόδου για μία ή και μιάμιση ώρα, δεν μπορούν να ζήσουν τις οικογένειες τους, ούτε και να πληρώσουν τις πάγιες ασφαλιστικές δανειακές και φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Να θυμίσουμε πως, τη νύχτα, λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, ελάχιστα οχήματα κινούνται και αυτά μόνο για τη μεταφορά εργαζομένων ή ασθενών. Η κατάσταση αυτή οδήγησε αρκετούς Ιδιοκτήτες Ταξί να κλείσουν τα οχήματα τους και να μείνουν άνεργοι, με αποτέλεσμα στο νησί να κυκλοφορούν λιγότερα από 100 ταξί ενώ ο στόλος του συνδέσμου αριθμεί 400 οχήματα.
Σε δεινή θέση όμως εξακολουθούν να είναι οι οδηγοί ταξί για τους οποίους είχα καταθέσει ερώτηση στις 29 Οκτωβρίου 2020 (Α.Π.1178). Οι άνθρωποι δούλεψαν το καλοκαίρι μεν αλλά δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα 175 ένσημα που απαιτεί ο ΟΑΕΔ, για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας. Έτσι έμειναν άνεργοι και χωρίς ευρώ για να ζήσουν το χειμώνα, ενώ θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπιστεί διαφορετικά αν είχαν χαρακτηρισθεί από το αρμόδιο υπουργείο ως εποχιακοί, οπότε θα μπορούσαν με 80 ένσημα και όχι με 50, να είχαν μπει στο ταμείο ανεργίας.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται ο κ Υπουργός:
1. Ποια μέτρα στήριξης προτίθεται να εφαρμόσει για την στήριξη των ιδιοκτητών Ταξί;
2. Υπάρχει πρόβλεψη βελτίωσης των εισοδηματικών κριτηρίων ώστε να ενταχθούν έστω σε πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής;
3. Θα υπάρξουν αντίστοιχα μέτρα στήριξης για τους οδηγούς ταξί;
4. Θα χαρακτηρισθούν, τουλάχιστον φέτος, εποχιακοί οι οδηγοί ταξί ώστε να είναι εφικτό να επιδοθούν τον επόμενο χειμώνα από τον ΟΑΕΔ;
5. Με ποιο τρόπο θα ευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες, αλλά και οι εργαζόμενοι σε Ταξί για την αποπληρωμή ασφαλιστικών, φορολογικών και δανειακών υποχρεώσεων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα