Ειδήσεις

Ν.Κεραμέως: Δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων

Δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων” δήλωσε μεταξύ άλλων η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά και πρόσθεσε “και για αυτό το λόγο λεω ότι με τα κρούσματα που έχουμε αυτή τη στιγμή στις περιοχές με αυξημένο  επιδημιολογικό φορτίο, στις παρούσες  υγειονομικές συνθήκες κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα”.

Μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Αναφορικά με την εκκένωση της κατάληψης στο ΑΠΘ

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο νόμος εφαρμόστηκε, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο . Ήδη το πανεπιστήμιο ξεκινάει εκ νέου τη λειτουργία του και το λέω αυτό  γιατί δυστυχώς εξαιτίας της κατάληψης είχε φτάσει σε σημείο να πρέπει να διακόψει κάθε διοικητική του λειτουργία με απόφαση Συγκλήτου. Για παράδειγμα δεν μπορούσε το Αριστοτέλειο να  ολοκληρώσει την κινητικότητα των υπαλλήλων που γίνεται για όλους τους φορείς του δημοσίου επειδή τελούσε  σε κατάληψη. Προχωράμε λοιπόν μπροστά, η ομαλότητα επανέρχεται στο πανεπιστήμιο και ο νόμος εφαρμόζεται.

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων 

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν έχουμε καμία εισήγηση των ειδικών αυτή τη στιγμή για άνοιγμα σχολείων και για αυτό το λόγο λεω ότι με τα κρούσματα που έχουμε αυτή τη στιγμή στις περιοχές με αυξημένο  επιδημιολογικό φορτίο, στις παρούσες  υγειονομικές συνθήκες κάθε μέρα που καλεί κάποιος σε μαζικές διαδηλώσεις αυτό απομακρύνει την επιστροφή σε οποιαδήποτε κανονικότητα.

Ερωτηθείσα αν υπάρχει ενδεχόμενο για παράταση του σχολικού έτους 

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπάρχουν διαφορετικά σενάρια για όλες τις εναλλακτικές, θυμίζω ότι και πέρυσι έγινε μια μικρή επέκταση του σχολικού έτους μέχρι τέλος  Ιουνίου, κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί φέτος. Επειδή ακούω διάφορα για Ιούλιο να πω ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει συζήτηση για Ιούλιο. Τα σχέδια αυτή τη στιγμή περιλαμβάνουν ένα ενδεχόμενο να παραταθεί για ένα σύντομο χρονικό διάστημα εντός Ιουνίου η χρονική χρονιά. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις, η τηλεκπαίδευση προχωράει κανονικότατα, προχωράει η ύλη, η ύλη  μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις έχει ήδη καλυφθεί. Θυμίζω ότι στην Γ Λυκείου που ετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις αρκετά νωρίς μειώσαμε σημαντικά την εξεταστέα ύλη για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους ειδικούς, οι ειδικοί εξετάζουν τα δεδομένα κάθε μέρα, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εισήγηση για άνοιγμα σχολείων στις περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο.

Αναφορικά με την προφορική εξέταση στις πανελλαδικές εξετάσεις 

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Υπήρχε μια πατέντα βάση της οποίας λίγο πριν τις εξετάσεις εμφανίζονταν  πάρα πολλοί με στραμπουλήγματα, βάσει του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου μπορούσε κανείς μόνο με αυτό το στραμπούληγμα να πάει να δώσει προφορικά εξετάσεις.  Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα για το οποίο πρέπει να είμαστε όλη η χώρα υπερήφανοι, όλες οι κυβερνήσεις  το έχουν υπηρετήσει απόλυτα και είναι ένα σύστημα πλήρως αδιάβλητο. Ήταν πάρα πολύ σημαντικό να θωρακίσουμε αυτή τη διαδικασία, να πούμε ξεκάθαρα ποιες περιπτώσεις βάσει ιατρικής γνωμάτευσης μπορούν να οδηγήσουν, εφόσον έχεις προσωρινή αναπηρία άνω του 67%,  σε προφορικές εξετάσεις κατά τα λοιπά όμως κάθε άλλο στραμπούληγμα και τενοντίτιδες κοκ οδηγούν προφανώς είτε σε γραπτές εξετάσεις είτε σε εξετάσεις επαναληπτικές κάποιους μήνες αργότερα.

Αναφορικά με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης 

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Έχει ήδη γίνει μάθημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο και σε ανύποπτο χρόνο,  προτού ξεσπάσει το ελληνικό meToo. Όπως ήταν δέσμευσή μας πέρυσι τον Ιούνιο ψηφίσαμε στη Βουλή τα λεγόμενα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων μπαίνουν μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα με στόχο να καλλιεργήσουν δεξιότητες στα παιδιά μας. Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτή την κίνηση, το σχολείο ασφαλώς έχει ως βασική αποστολή να μεταδώσει γνώση στα παιδιά επιπλέον όμως κατά τη γνώμη μας έχει  την αποστολή να καλλιεργήσει ακόμα περισσότερο δεξιότητες στα παιδιά.  Τι θα πει δεξιότητες; Κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, συνεργατικότητα, ομαδική δουλειά και άλλες τέτοιες δεξιότητες, δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας. Άρα βάζουμε μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα την καλλιέργεια  των δεξιοτήτων μέσα από θεματικές. Οι θεματικές  κινούνται σε πολλούς άξονες, ας πούμε υπάρχει ένας άξονας για το περιβάλλον, σεβασμός στο περιβάλλον, κλιματική αλλαγή κοκ, υπάρχει ένας άξονας που αφορά στο ευ ζην γα παράδειγμα υγιεινή διατροφή, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Υπάρχει ένας άξονας που αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα, στον εθελοντισμό , στον σεβασμό στον άλλο, σεβασμό στη διαφορετικότητα και υπάρχει και ένας τέταρτος άξονας  που αφορά στη δημιουργία, στην καινοτομία, στην τεχνολογία , με την ρομποτική, με τις νέες τεχνολογίες κοκ. Όλα αυτά μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σταθμισμένα ανά εκπαιδευτική ηλικία. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ήδη από τον περσινό Σεπτέμβριο πιλοτικά σε σχολεία της χώρας και από τον προσεχή Σεπτέμβριο σε όλα τα σχολεία της χώρας συνολικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Και πράγματι είχαμε μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με μαθητές Γ Γυμνασίου οι οποίοι είναι μέσα σε αυτό το πιλοτικό  πρόγραμμα, οι οποίοι παρακολουθούνε  και το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και μας μίλησαν για την εμπειρία,  ως τώρα έχουν κάνει πάνω από πέντε μαθήματα στη θεματική αυτή, μας μίλησαν για το τι ανάγκες καλύπτει, για το πώς τους δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν με την καθηγήτριά τους για  πολλά ζητήματα που τους προβληματίζουν, και για το πώς μάλιστα θεωρούν ότι θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει πιο νωρίς το συγκεκριμένο μάθημα.

Ερωτηθείσα αν οι καθηγητές είναι έτοιμοι να διδάξουν τα συγκεκριμένα  μαθήματα 

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο γίνεται επιμόρφωση. Για παράδειγμα ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων πέρυσι το Σεπτέμβριο, έγινε η επιμορφωτική δράση σε όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα εργαστήρια δεξιοτήτων και έτσι αντιστοίχως θα γίνει και τον προσεχή Σεπτέμβριο. Άλλο παράδειγμα έχουμε εισάγει δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο αντιστοίχως έγινε επιμορφωτική δράση το Σεπτέμβριο στους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει αυτές τις δραστηριότητες στα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο άρα βασική πολιτική μας είναι ότι για οτιδήποτε νέο εισάγεται να υπάρχει επιμορφωτική δράση προκειμένου να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς μας  σε αυτές τις νέες πρωτοβουλίες στο σχολείο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου