Η προβολή και προώθηση της Ρόδου απασχόλησε το διοικητικό συμβούλιο του ΠΡΟΤΟΥΡ κατά την διάρκεια συνεδρίασής του περασμένη Παρασκευή, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης με την συμμετοχή του δημάρχου, Αντώνη Καμπουράκη, καθώς και εκπροσώπων φορέων.
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε σε ευχάριστο, εποικοδομητικό και συνεργατικό κλίμα και έγινε ο απολογισμός των μέχρι τώρα δράσεων του ΠΡΟΤΟΥΡ, ο οποίος αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην προώθηση του προορισμού και στην ανάδειξη όλων εκείνων των ξεχωριστών και αυθεντικών τουριστικών εμπειριών που προσφέρει η Ρόδος, όπως και της ανεξάντλητης φυσικής ομορφιάς του τόπου.
Η δημιουργία νέας ιστοσελίδας (απαραίτητο εργαλείο για την τουριστική προώθηση ενός προορισμού, όπως επισημάνθηκε) και η προβολή μέσω των τουρ οπερέιτορς, είναι μόνο κάποιοι από τους βασικούς στόχους που τέθηκαν. Ο δήμαρχος, αναφέρθηκε στο ρόλο που διαδραμάτισε ο ΠΡΟΤΟΥΡ διαχρονικά για την ανάδειξη του τόπου, δηλώνοντας ότι μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στην τουριστική προώθηση, όταν ανοίξει η σεζόν και να δώσει την απαιτούμενη ώθηση.
Όπως δήλωσε στη «δ», ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ, Αλέξανδρος Κολιάδης, η προβολή δεν θα εστιάσει μόνο στις βασικές αγορές (βλ. Μ. Βρετανία κα Γερμανία) αλλά και σε αγορές με τις οποίες δουλεύει η πόλη της Ρόδου, όπως είναι οι σκανδιναβικές και του Ισραήλ.
«Είναι θετικό το πρόσημο των μέχρι τώρα δράσεων του ΠΡΟΤΟΥΡ. Είναι επίσης θετικό το γεγονός ότι υπάρχει συνεννόηση και σύμπνοια για τις επόμενες δράσεις προβολής και προώθησης, ώστε ο προορισμός και το brand να επιτύχουν τη μεγαλύτερη δυνατή διείσδυση στις διεθνείς αγορές. Στόχος είναι να ξεκινήσει η υλοποίηση μιας σειράς ευέλικτων δράσεων αμέσως μόλις επανεκκινηθεί ο τουρισμός οι οποίες θα αναπροσαρμόζονται στις συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά και που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εκ των προτέρων. Οι δράσεις αυτές δεν εστιάζουν μόνο στις μεγάλες τουριστικές αγορές, αλλά και σε μικρότερες, όπως είναι η αγορά του Ισραήλ ή των σκανδιναβικών χωρών, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές για το νησί και ιδιαίτερα για το κέντρο της πόλης. Θέλουμε να επιτύχουμε μία ισορροπημένη διάχυση του τουρισμού σε όλο το νησί και να φροντίσουμε ώστε το κέντρο να παραμείνει ζωντανό και να συνεχίσει να δέχεται τους επισκέπτες εκείνους οι οποίοι κινούν την αγορά», δήλωσε ο κ. Κολιάδης, σημειώνοντας ότι παραμένει θολή η εικόνα για την επικείμενη τουριστική σεζόν και ότι τα πράγματα θα εξαρτηθούν από την πορεία των εμβολιασμών στις ευρωπαϊκές χώρες καθώς επίσης και από τις αποφάσεις που θα πάρει η κάθε αγορά.
Σημαντικό ρόλο θα παίξουν βέβαια η επιδημιολογική κατάσταση στην Ελλάδα αλλά, και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση κλπ. Παρ’ όλα αυτά, η Ρόδος, μπορεί να «κεφαλαιοποιήσει» την περσινή της επιτυχία και το γεγονός ότι κατάφερε να προσελκύσει το 25% των επισκεπτών που δέχθηκε το 2019, ποσοστό που σχεδόν κανένας άλλος προορισμός στην Ελλάδα δεν κατάφερε να φθάσει.
«Τα πράγματα παραμένουν ρευστά. Εξακολουθεί να επικρατεί αβεβαιότητα γύρω από την νέα σεζόν, όμως πιστεύω ότι η Ρόδος, έχοντας καταφέρει να προσελκύσει 600.000 επισκέπτες το 2020, το 25% περίπου των τουριστών που δέχθηκε το 2019, κάτι που σχεδόν κανένας άλλος προορισμός δεν κατάφερε, θα επωφεληθεί από το προβάδισμα αυτό. Και αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος μας, να επενδύσουμε πάνω στην περσινή επιτυχία, έτσι ώστε να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα αυτή τη φορά. Στην εξίσωση βέβαια μπαίνει ο άγνωστος Χ, δηλαδή ο παράγοντας της πανδημίας, οι αποφάσεις των ευρωπαϊκών χωρών, η πορεία των εμβολιασμών στο εξωτερικό και στην Ελλάδα. Δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την τροπή των πραγμάτων, αλλά θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε την κάθε κατάσταση», δήλωσε ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ.
Η χρηματοδότηση του ΠΡΟΤΟΥΡ προέρχεται αποκλειστικά από το Δήμο Ρόδου και όπως σημειώνει ο κ. Κολιάδης κάθε διαθέσιμο ευρώ πρέπει να διατεθεί στοχευμένα για να επιτευχθεί η πολύπλευρη προώθηση του προορισμού.
«Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και αποτελεί ένα από τους βασικούς λόγους που η Ρόδος θα πρέπει να αναδείξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον τουριστικό της πλούτο. Δεν είναι ένας προορισμός που προσφέρει μόνο ήλιο και θάλασσα, αλλά πολιτισμό, γαστρονομία, εγκάρδια φιλοξενία, εμπειρίες που έχουν να κάνουν με τον αθλητισμό, τη φύση. Μιλάμε για ένα νησί με μεγάλη εναλλαγή τοπίων, πράγμα που αναζητούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Γι’ αυτό και κάθε ευρώ που έχουμε στη διάθεσή μας για την προβολή και προώθηση πρέπει να πιάσει τόπο, να αναδειχθεί η πραγματική ταυτότητα του προορισμού και όχι μόνο ένας μέρος των στοιχείων εκείνων που συνθέτουν το brand της Ρόδου. Δεν έχουμε στη διάθεσή μας τα τεράστια budget των προορισμών του εξωτερικού. Πρέπει να προσαρμοστούμε στην ελληνική πραγματικότητα, στα ελληνικά δεδομένα και να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μέσα και τους πόρους που διαθέτουμε», είπε ο κ. Κολιάδης και πρόσθεσε: «Στόχος μας είναι να δώσουμε έμφαση στον τουρισμό εμπειρίας, στις ανθρώπινες σχέσεις, στην φιλοξενία, στη γαστρονομία… σε όλες εκείνες τις αξίες στις οποίες στηρίχθηκε η τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου και στην εδραίωσή της ως τουριστικού προορισμού διεθνούς φήμης. Ειδικά η εστίαση και η γαστρονομία αποτελούν βασικό μέρος της τουριστικής εμπειρίας. Δε νοείται τουρισμός χωρίς την εστίαση, χωρίς τις κοινωνικές σχέσεις. Για όλους αυτούς τους λόγους, η στρατηγική μας θα εστιάσει στην εξωστρέφεια».