Οι μεγάλοι παίκτες της βιομηχανίας κρουαζιέρας ήδη προγραμματίζουν τις επόμενες κινήσεις τους
Ο χρόνος κυλάει αντίστροφα για την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Η Ελλάδα προγραμματίζει να ανοίξει φέτος στον εισερχόμενο Τουρισμό, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, από τις 14 Μαΐου 2021, υπό την προϋπόθεση ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν.
Η Royal Caribbean, κολοσσός της παγκόσμιας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε πρόσφατα τη δρομολόγηση του νεότευκτου πλοίου της “Odyssey of the Seas” προς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς στα τέλη Μαΐου 2021 με αφετηρία στο Ισραήλ και ενδιάμεση προσέγγιση στην Κύπρο.
Ακολούθησε στις 24 Μαρτίου ανάλογη ανακοίνωση της θυγατρικής της Royal Caribbean, της Celebrity Cruises, πρώην Chandris, για το νεότευκτο Celebrity Apex και της Royal Caribbean για το Jewel of the Seas, με homeporting αντίστοιχα στον Πειραιά και την Λεμεσό και προσεγγίσεις αποκλειστικά σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας.
Ανάλογες ανακοινώσεις δρομολογήσεων πλοίων με προσεγγίσεις σε γνωστούς δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς στο Ιόνιο και το Αιγαίο, αναμένεται να ακολουθήσουν τις προσεχείς εβδομάδες, με πρωταγωνιστές τις κυρίαρχες εταιρίες της παγκόσμιας κρουαζιέρας, όπως οι MSC Cruises, TUI Cruises, Costa Crociere, Aida Cruises, Hapag Lloyd κλπ.
Πριν λίγες κρουαζιέρες στην Ελλάδα και στην Μεσόγειο ανακοίνωσαν ότι προγραμματίζουν η Seabourn κορυφαία εταιρεία πολυτελών κρουαζιερών-ultra luxury cruise και η Norwegian Cruise Line Holdings.
Βεβαίως, οι μεγάλοι παίκτες της βιομηχανίας κρουαζιέρας δεν περιορίζονται στην τουριστική περίοδο 2021, που θεωρείται μεταβατική. Ήδη προγραμματίζουν τις επόμενες κινήσεις τους, τα επιχειρηματικά σχέδια για τα επόμενα 3 με 5 ή και περισσότερα χρόνια. Αργά αλλά σταθερά αναμένουν την επαναφορά στην κανονικότητα.
Οι νέες τάσεις – Προοπτικές για την Ελλάδα
Ο κορεσμός των υφιστάμενων κορυφαίων προορισμών κρουαζιέρας, σε συνδυασμό με την πανδημία του κορωνοϊού, ωθούν τις κυρίαρχες εταιρείες κρουαζιέρας σε καινοτόμες λύσεις.
Σκοπός τους είναι να προσελκύσουν πάλι τους λάτρεις και επαναλαμβανόμενους πελάτες της βιομηχανίας γνωστούς και ως repeaters.
Το τελευταίο διάστημα έχουν υπερισχύσει δύο τάσεις που θα διαμορφώσουν και το μέλλον της κρουαζιέρας.
• Από τη μία, οι εταιρείες έχουν ήδη παρουσιάσει μεγαλύτερα πλοία από ποτέ, τα mega ships, με χωρητικότητα άνω των 4.500 επιβατών.
• Από την άλλη, υπάρχει διαρκής ζήτηση για μικρότερα πλοία χωρητικότητας 800-2.000 επιβατών, που θα προσφέρουν μία νέα boutique εμπειρία. Τα πλοία αυτά θα έχουν μεγαλύτερες, πιο ευρύχωρες καμπίνες και περισσότερα διαθέσιμα τετραγωνικά μέτρα ανά πελάτη στους κοινόχρηστους χώρους τους. Πιο σημαντικό είναι ότι τα μικρότερα πλοία θα μπορούν να προσεγγίσουν νέους, ανεξερεύνητους προορισμούς, που διαθέτουν ανεκτίμητους θησαυρούς, προσφέροντας μία καινούργια, αυθεντική εμπειρία στους πελάτες τους.
Ενώ τα megaships αναμένεται να κυριαρχήσουν στην Δυτική Μεσόγειο, τα μικρότερα πλοία είναι το μέλλον στην Ανατολική Μεσόγειο, τόσο λόγω των πρακτικών περιορισμών σχετικά με το μέγεθος και τη χωρητικότητα των λιμανιών, όσο και λόγω του πλήθους των ακόμη και σήμερα ανεξερεύνητων νέων προορισμών στην λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου.
Η ζήτηση για νέους προορισμούς είναι μία τάση που εδραιώνεται στον παγκόσμιο τουρισμό, όπως φάνηκε στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση παγκοσμίως ITB Βερολίνου, που έγινε ψηφιακά στις αρχές Μαρτίου 2021.
Επειδή η βιομηχανία της κρουαζιέρας ψάχνει επίμονα τον τρόπο να εξελιχθεί μέσα από αυτή την νέα τάση, η Ελλάδα ως προορισμός έρχεται στο επίκεντρο.
Από την Μήλο και την Αστυπάλαια, έως το Ναύπλιο και την Καβάλα, η Ελλάδα έχει απεριόριστο ανεξερεύνητο ενδιαφέρον για επισκέπτες από όλη την υφήλιο.
“Αυτή είναι η ευκαιρία, που η Ελλάδα πρέπει κυριολεκτικά να αρπάξει, προσελκύοντας τις εταιρείες σε λιμάνια που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν στο χάρτη της κρουαζιέρας. Έτσι, θα γυρίσουμε μια καινούργια σελίδα για τον ελληνικό τουρισμό και θα ανοίξουμε τις πόρτες σε νέους υπέροχους προορισμούς, πέρα από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, φέρνοντας μαζί έσοδα και πλούτο σε αυτές τις νέες περιοχές” επισημαίνουν στελέχη της βιομηχανίας.
Όπως ανακοίνωσε ο CEO Royal Caribbean Group Richard Fain, οι προϋποθέσεις το 2021 είναι εξαιρετικές: “Greece is going to be a big destination.”-Η Ελλάδα θα γίνει ένας μεγάλος-βασικός προορισμός.
Πηγή: newmoney.gr