Η δημιουργία στόλου από 15 αμφίβια σκάφη, τα 150 υδατοδρόμια, οι συνέργειες με αεροπορικές και κρουαζιέρα – Το γερμανικό fund και οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού
Η είσοδος της Grecian Air Seaplanes στην ελληνική αγορά επιβεβαιώνει την ύπαρξη σοβαρού επενδυτικού ενδιαφέροντος για το project που υπόσχεται να αλλάξει τον «χάρτη» των μεταφορών στην χώρα. Αφορά στη δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και στην έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα, στόχος ο οποίος μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών φαίνεται να βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του.
Οι τελευταίες εξελίξεις επαλήθευσαν το ρεπορτάζ του newmoney, όταν στις 28 Ιανουαρίου αποκάλυψε το γεγονός της αποχώρησης της ΑΚΤΩΡ Facility Management –θυγατρικής της Ελλάκτωρ- από την Ελληνικά Υδατοδρόμια και την πώληση τότε του πλειοψηφικού ποσοστού της (55%) στην κυπριακή εταιρεία AXIONAIR, όπως στην συνέχεια και το ότι πίσω από το νέο «παίκτη» υπάρχει ένα ισχυρό γερμανικό fund.
Ένα επενδυτικό σχήμα, διατεθειμένο –όπως είχαμε αναφέρει- να εμπλακεί σε δυο τομείς, δηλαδή τόσο στην κατασκευή υδατοδρομίων, όσο και στο πτητικό έργο. Με δεδομένο ότι ο «συμπαίκτης» της AXIONAIR στο ένα από τα δύο αυτά σκέλη του project, η Ελληνικά Υδατοδρόμια εξειδικεύεται στη μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, το newmoney έγραψε (στις 11 Φεβρουαρίου) ότι Γερμανοί σχεδίαζαν την ανάπτυξη και ενός αυτόνομου αεροπορικό «βραχίονα», όπως και πάλι συνέβη με την περίπτωση της Grecian Air Seaplanes.
Τουρισμός, ενέργεια, real estate, διαμάντια
Ποιοι συμμετέχουν στο ελληνικό εγχείρημα των υδροπλάνων και υδατοδρομίων, ποια η εμβέλεια τους και ποια τα σχέδια της Grecian Air Seaplanes;
Στο fund που επενδύει στο project μέσω της AXIONAIR, με νόμιμο εκπρόσωπο και έναν εκ των βασικών μετόχων τον επιχειρηματία Δημήτρη Μπαμπάκο, υπάρχει η παρουσία θεσμικών επενδυτών από δυο χώρες, την Γερμανία και την Ελβετία, αλλά και ενός ισχυρού γερμανικού χρηματοπιστωτικού ιδρύματος.
Στο portfolio του ιδίου σχήματος καταγράφονται σημαντικές επενδύσεις και δραστηριότητες και σε χώρες εκτός των προαναφερομένων (Ελλάδα-Γερμανία-Ελβετία), όπως το Ντουμπάι, σε αρκετούς άλλους τομείς, πλην του τουρισμού και των μεταφορών, π.χ. στην ενέργεια, την βιομηχανία, το real estate, ενώ, περιλαμβάνεται σε αυτές και μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμπορίας διαμαντιών.
Επικεφαλής στο «κομμάτι» των υδατοδρομίων και υδροπλάνων (και μέτοχος, παράλληλα, του επενδυτικού σχήματος) είναι η Θεσσαλονικιά επιχειρηματίας Μαρία Τόκτωρ, με μια προσωπική επιτυχημένη πορεία σε άλλους κλάδους, ειδικότερα στο εμπόριο και τις εξαγωγές τροφίμων, αλλά και ιδρυτικό μέλος του ICC Women Hellas, οργανισμού με διεθνή εμβέλεια και σκοπό την ανάδειξη και προώθηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.
Ενεργό ρόλο στην υλοποίηση του business plan διατηρεί ο Δημήτρης Μπαμπάκος, εκ των βασικών μετόχων του γερμανικού fund, όπως και ο Αναστάσιος Γκόβας πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια, από τους expert του κλάδου των υδροπλάνων, που πιστώνεται τις πρώτες προσπάθειες για τις …αποθαλασσώσεις τους από το 2004, πριν όλα «κολλήσουν» στα «γρανάζια» της εγχώριας γραφειοκρατίας και σε άλλα προσκόμματα, νομικά και όχι μόνο.
Στόλος από 15 υδροπλάνα
Πηγές οι οποίες γνωρίζουν το βεληνεκές των επενδυτών, εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ξεπερασθούν κατά πολύ οι αρχικές εξαγγελίες εκ μέρους της Grecian Air Seaplanes για την επένδυση των +100 εκατ. ευρώ στα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια, αναλόγως και των συνθηκών που θα επικρατούν στην αγορά.
Απόδειξη ότι υπάρχει στόχος για την δημιουργία, σε βάθος μιας 3ετίας, ενός στόλου αποτελούμενου συνολικά από 15 τουλάχιστον σύγχρονα υδροπλάνα αξίας 7-8 εκατ. ευρώ έκαστο, σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, τα οποία είτε θα αγορασθούν, είτε θα μισθωθούν.
Με βάση τον σχεδιασμό και τα χρονοδιαγράμματα της Grecian Air Seaplanes οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων προγραμματίζονται για τα μέσα του προσεχούς Σεπτεμβρίου από το δίκτυο του Ιονίου. Συνεπώς, τα πρώτα τρία αμφίβια σκάφη της (χωρητικότητας 19 επιβατών) για τα οποία έγιναν προ ολίγων ημερών οι πρώτες ανακοινώσεις, θα πρέπει να έχουν έρθει στην Ελλάδα μέχρι τις αρχές του συγκεκριμένου μήνα…
Παράμετρος-«κλειδί» για την ταχύτητα ανάπτυξης του επενδυτικού πλάνου της Grecian Air Seaplanes θεωρείται εύλογα το μεγαλύτερο δυνατό «άνοιγμα» του τουρισμού στην Ελλάδα, με ορόσημο την 14η Μαΐου και ζητούμενο την «αναχαίτιση» της πανδημίας και την αύξηση του αριθμού των ξένων τουριστών που θα επισκεφθούν την Ελλάδα.
Ανάλογη επένδυση γίνεται και στα υδατοδρόμια, σε μια αγορά που μόλις ανοίγει στην Ελλάδα. Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει βάλει, ήδη, το «στίγμα» της στην διαδικασία αδειοδότησης και κατασκευής των 12 πρώτων υδατοδρομίων της χώρας, με προοπτική να συμβεί αυτό σταδιακά στα περισσότερα από τα 150 που αναμένεται να δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια σε λιμάνια, μαρίνες, λίμνες, resorts κ.α. Ο όγκος των πτήσεων θα εξαρτηθεί, ωστόσο, και από τις ανάγκες που θα διαμορφωθούν για την ημερήσια εξυπηρέτηση της μεταφοράς από και προς διάφορους προορισμούς.
Συνέργειες με αεροπορικές και κρουαζιέρα
Στελέχη της Grecian Air Seaplanes έχουν αποσαφηνίσει σε συζητήσεις με φορείς ότι η νεοσύστατη εταιρεία δεν πρόκειται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς άλλους κλάδους που συσχετίζονται με τον τουρισμό και τις μεταφορές, την ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα ή τις αεροπορικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αλλά θα υπάρχει μαζί τους μια συμπληρωματικότητα στην αγορά.
Δρομολογούνται, μάλιστα, συνέργειες με άλλες εταιρείες προερχόμενες από αυτούς τους κλάδους ή συνεργασίες με resorts και τουριστικά συγκροτήματα κοντά στα οποία θα δημιουργηθούν υδάτινα πεδία, για την μεταφορά επιβατών ή επισκεπτών. Η Ελλάδα θα αποτελέσει, ουσιαστικά, το «εφαλτήριο» για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Grecian Air Seaplanes σε ολόκληρη την Μεσόγειο…
Σε φάση υλοποίησης και 3η επένδυση
Το project των υδροπλάνων και υδατοδρομίων είναι η δεύτερη επένδυση του fund στην Ελλάδα. Η πρώτη αφορά την βιομηχανία και ειδικότερα την παραγωγή και εμφιάλωση νερού στην Βόρεια Ελλάδα, το ύψος της οποίας κυμαίνεται μεταξύ 40-45 εκατ. ευρώ. Τα προϊόντα της θα εξάγονται, κυρίως, σε πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες και duty free του εξωτερικού.
Ο πήχης ανεβαίνει κοντά στα 150 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογισθούν τα πλέον των 100 εκατ. για τα υδροπλάνα και υδατοδρόμια, ενώ, θα ακολουθήσουν επενδύσεις τόσο στον ξενοδοχειακό κλάδο, όσο και στην αξιοποίηση και διαχείριση μαρίνων που βρίσκονται σε προνομιακή θέση. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το γερμανικό fund δρομολογεί αυτή την εποχή και μια τρίτη μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα, στον κλάδο της βιομηχανίας, η οποία δεν αποκλείεται να ανακοινωθεί αρκετά σύντομα.
Πηγή: newmoney.gr