Η Lamborghini γιορτάζει την ημέρα που γεννήθηκε ο ιδρυτής της, Ferruccio Lamborghini, πριν από 105 χρόνια.
Ήταν ο μεγαλύτερος γιος των αγροτών Antonio και Evelina, και όπως υπαγορεύει η παράδοση, θα κληρονομούσε το οικογενειακό αγρόκτημα.
Ο άντρας που έθεσε το θεμέλιο λίθο της φημισμένης ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ συνέβαλε επίσης στην ανάπτυξη των πρώτων σούπερκαρ, γεννήθηκε στις 28 Απριλίου 1916. Ωστόσο, από νεαρή ηλικία, ο Ferruccio ένιωθε μεγαλύτερη έλξη για τα δημιουργήματα της μηχανολογίας και μικρότερη για την καλλιέργεια της γης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα με την έναρξη του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, να είναι ήδη ένας πολύ έμπειρος μηχανικός. Μάλιστα, αξίζει για εμάς να σημειώσουμε, πως είχε τοποθετηθεί στη Ρόδο ως επικεφαλής του τμήματος συντήρησης των στρατιωτικών οχημάτων των Ιταλών και των Γερμανών.
Μετά το τέλος του πολέμου, άνοιξε ένα μικρό συνεργείο για να κάνει επισκευές οχημάτων, ενώ το 1946 επέστρεψε στην Ιταλία, καθώς είδε έγκαιρα πως θα προσφερθούν κίνητρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στη συνέχεια η ανάμιξή του με τις επισκευές στην πατρίδα του, τον έφερε μπροστά στην ιδέα να κατασκευάσει φθηνά τρακτέρ για μικρούς γεωργούς. Το πρώτο τρακτέρ κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας ένα φορτηγό Morris, εξοπλισμένο με μια δική του εφεύρεση για την τροφοδοσία του καυσίμου, φτάνοντας να πουλήσει 11 κομμάτια μέσα στο 1948, μόνο κατά τη διάρκεια της γιορτής του προστάτη της περιοχής που βρισκόταν η επιχείρησή του (Cento).
Αυτή η επιτυχία έκανε τον Ferruccio να υποθηκεύσει όλη του την περιουσία για να πάρει δάνειο από τράπεζα και να μπορέσει να εξελίξει την παραγωγή του. Το 1963, η Lamborghini επέκτεινε την επιχείρηση σε αυτοκίνητα. Για αυτό, η εταιρεία του χρειαζόταν ένα νέο λογότυπο, οπότε στράφηκε στον τοπικό γραφίστα Paolo Rambaldi, ο οποίος τον ρώτησε για τα προσωπικά του χαρακτηριστικά. Ο Ferruccio του είπε ότι είναι «πεισματάρης σαν ταύρος» -ενώ και το ζώδιό του είναι το ίδιο- και έτσι προέκυψε το διάσημο λογότυπο.
Ο Ferruccio Lamborghini εφηύρε πρακτικά την κατηγορία των supercars με τη Miura το 1966. Συνέβαλε επίσης στη δημιουργία της Countach, η οποία κυκλοφόρησε ως πρωτότυπο το 1971 και παρέμεινε σε παραγωγή μέχρι το 1999, όταν αντικαταστάθηκε από την Diablo. Δυστυχώς, δεν είχε την ευκαιρία να δει τον σύγχρονο μετασχηματισμό της εταιρείας του, καθώς πέθανε το 1993, αλλά η Lamborghini λέει ότι «θα ήταν περήφανος» για τη σύγχρονη γκάμα με τα supercars, καθώς και για την Urus που είναι το πρώτο SUV της μάρκας.
Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr)
Πηγή: newsauto.gr