Οι μαθητές και οι μαθήτριες από όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο σχέδιο (Γαλλία,
Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία και Ελλάδα) πραγματοποίησαν το προηγούμενο διάστημα εικονικές
συναντήσεις με στόχο την παρουσίαση των εταιρικών σχολείων και τη γνωριμία των μαθητών. Η ελληνική
μαθητική ομάδα από τα τμήματα του Α1 και Β2 του 3ου Γυμνασίου Ρόδου συναντήθηκε εικονικά με τους
μαθητές του ιταλικού σχολείου “Centro Storico” Instituto Comprensivo Statale από το Moncalieri της
Ιταλίας. Πριν από τις διαδικτυακές συναντήσεις, οι συμμετέχοντες ανακάλυψαν τα εταιρικά σχολεία,
παίζοντας ένα ψηφιακό παιχνίδι Kahoot και στη διάρκεια των συναντήσεων έγιναν σύντομες
παρουσιάσεις των δύο σχολείων και των μαθητών με γλώσσα επικοινωνίας τα Γαλλικά. Στη συνέχεια,
δημιουργήθηκε ένας ψηφιακός συνεργατικός χάρτης Padlet, όπου όλοι οι συμμετέχοντες αναρτούν τις
παρουσιάσεις τους και δημιουργούν γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας.
Η χρήση των ψηφιακών εργαλείων επεκτάθηκε και στον τομέα της θεματικής του ευρωπαϊκού σχεδίου με
τη συμμετοχή της ομάδας Erasmus+ του τμήματος Β1 σε ένα δωρεάν διαδικτυακό εργαστήριο από το
UTechLab του Ιδρύματος Ευγενίδου με θέμα: «Μικροί Αρχιτέκτονες: Σχεδιάζω μια βιώσιμη πόλη»
(https://video.link/w/KO3yc ). Σκοπός του εργαστηρίου ήταν να εισάγει τους μαθητές στην έννοια της
βιώσιμης πόλης και στις αρχές του αστικού σχεδιασμού. Οι μαθητές συμμετείχαν εξ αποστάσεως από το
εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μέσω της πλατφόρμας Webex και παρακολούθησαν μία πολύ
ενδιαφέρουσα εισήγηση που πρόσφερε ποικίλα ερεθίσματα και τους ενέπνευσε να πειραματιστούν με τη
χρήση του ψηφιακού εργαλείου https://sketch.io/sketchpad/ και με βάση αυτό να σχεδιάσουν ένα μικρό
πάρκο πεζοδρομίου (Parklet).
Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, επιχειρήθηκε οι μαθητές να μυηθούν στην έννοια της βιωσιμότητας
της πόλης, να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, να ενθαρρυνθούν στην ενεργή και ομαδική
εργασία, να γνωρίσουν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να γίνουν πιο δημιουργικοί
και να αναλάβουν και οι ίδιοι πρωτοβουλίες για να αλλάξουν την εικόνα της πόλης που ζουν.
Σ’ αυτές τις δύσκολες υγειονομικά συνθήκες που βιώνουμε όλοι, η διατήρηση των δεσμών επικοινωνίας
μάς επιτρέπει να παρακινήσουμε τους μαθητές μας και να προετοιμάσουμε ένα αισιόδοξο μέλλον με
ζωντανές διακρατικές ανταλλαγές και συναντήσεις.
https://www.dimokratiki.gr/06-06-2021/i-mathitiki-omada-erasmus-toy-3oy-gymnasioy-rodoy-synechizei-tis-psifiakes-draseis-tis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.