Συνεντεύξεις

Διευκρινίσεις για τις αλλαγές στις Πανελλαδικές εξετάσεις από τον πρόεδρο της A’ EΛMEΔ

Για την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων μιλάει σήμερα στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Ανδρέας Μαρίνος δίνοντας διευκρινίσεις σχετικά με τις αλλαγές που έκανε το υπουργείο Παιδείας, με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών κ.λπ. ενώ μιλάει και για την εισαγωγή στις κυριότερες σχολές.
Ακόμη, μιλάει για την επίδραση που είχε η πανδημία στα παιδιά κατά τη διάρκεια των περιόδων της καραντίνας λέγοντας πως η πανδημική κρίση «έχει φορτίσει με ανησυχία τους εφήβους για το μέλλον τους καθώς, έχουν συνδέσει την κατάσταση με το ενδεχόμενο να βρουν ή όχι εύκολα εργασία στο μέλλον».

• Κύριε Μαρίνο, ολοκληρώθηκε την Τρίτη για τους μαθητές των γενικών λυκείων η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Τι περιμένουμε στη συνέχεια;
Πράγματι, ολοκληρώθηκε την Τρίτη για τους μαθητές των γενικών λυκείων η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων με το μάθημα της Ιστορίας της Φυσικής και της Οικονομίας. Συνεχίζονται οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ που ολοκληρώνονται τη Δευτέρα 28/06/21 οι εξετάσεις στα στοιχεία ψύξης κλιματισμού, στους κινητήρες αεροσκαφών και στα στοιχεία σχεδιασμού κεντρικών θερμάνσεων.
Υπάρχουν φυσικά και τα ειδικά μαθήματα τα οποία δίνονται είτε στη Ρόδο, όπως τα Αγγλικά ή τα παιδιά, θα πρέπει να μετακινηθούν στην Αθήνα ώστε να διαγωνιστούν σε αυτά τα μαθήματα. Τέτοια μαθήματα είναι το σχέδιο, τα γαλλικά, τα αθλήματα για να μπουν σε στρατιωτικές σχολές αλλά και μαθήματα φυσικής αγωγής των πανεπιστημίων.
Για πρώτη φορά εφαρμόζεται το παράλληλο μηχανογραφικό για όσους επιθυμούν να εισαχθούν στα ΙΕΚ μαζί με το παραδοσιακό μηχανογραφικό. Επίσης για πρώτη φορά θα εφαρμοστεί η ελάχιστη βάση εισαγωγής και όπως και να χει η αγωνία των υποψηφίων επικεντρώνεται στις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής. O κάθε υποψήφιος φέτος, πρώτα θα πρέπει να εξετάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής για να γνωρίζει αν έχει τη δυνατότητα, καταρχάς να δηλώσει το εκάστοτε τμήμα και εν συνεχεία, εφόσον «πιάσει» την τελική βάση εισαγωγής, τότε θα μπορεί να εισαχθεί σε αυτό.
Αναμένουμε ότι θα υπάρχει μία τελική εικόνα η οποία θα αποτυπωθεί στα τέλη του Αυγούστου, καθώς εκτιμάται πως θα έχουμε σημαντικές διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων.

• Ποιοι είναι οι παράγοντες οι οποίοι θα διαμορφώσουν τις βάσεις εισαγωγής;
Γενικότερα υπάρχουν τρεις παράγοντες οι οποίοι θα διαμορφώσουν τις βάσεις εισαγωγής και αυτοί δεν είναι άλλοι:
-από τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολή
-από τις βαθμολογίες των υποψηφίων
-από τις δηλώσεις, προτιμήσεις οι οποίες θα αποτυπωθούν στο μηχανογραφικό.
Αν θέλουμε να γίνει μία αποτύπωση της εικόνας η οποία θεωρούμε ότι θα παίξει ρόλο στα αποτελέσματα μπορούμε να πούμε ότι φέτος υπήρχαν πάνω από 30 τμήματα στα οποία μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων. Αυτό συμβάλλει στο να ανέβουν οι βάσεις αν θεωρήσουμε ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων καθώς και οι δηλώσεις προτίμησης τους, περιείχαν αυτές οι σχολές.
Αναφέρω το παράδειγμα της σχολής αστυφυλάκων όπου σε σχέση με πέρσι υπάρχουν λιγότερες από τις μισές θέσεις.
Παρόμοια είναι και σε άλλα τμήματα των πανεπιστημίων όπως στην Οργάνωση και Διοίκηση του Πανεπιστημίου Πειραιώς το οποίο θα έχει πάνω από 50 θέσεις λιγότερες. Αντίστοιχα και τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Αιγάλεω έχουν μείωση πάνω από 70 θέσεις.
Υπάρχουν βέβαια και σχολές, όπου υπάρχει μεγάλη άνοδος των θέσεών τους, όπως για παράδειγμα η Σχολή Πλοιάρχων ΑΕΝ όπου προσφέρονται πάνω από 200 θέσεις. Η σχολή Πλοιάρχων ΑΕΝ εφέτος θα δεχτεί 830 φοιτητές, ενώ πέρσι δέχτηκε 613.
Παρόμοια στοιχεία θα υπάρχουν και στην σχολή Ευελπίδων (ΟΠΛΑ) που θα έχει διπλάσιους εισακτέους (247) συγκριτικά με την περσινή χρονιά. Αυτό, λογικά θα βοηθήσει πολλούς υποψηφίους να μπουν στη συγκεκριμένη σχολή.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης το εξής: Εφόσον πράγματι αποδειχθεί ότι οι φετινοί υποψήφιοι έγραψαν καλύτερα έναντι της προηγούμενης χρονιάς, αυτόματα θα έχουμε δυο αποτελέσματα. Αρχικά, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα κινηθεί σε σχετικά υψηλά επίπεδα καθώς ο μέσος όρος του πεδίου είναι η μια από τις δυο τιμές που θα τη διαμορφώσει. Εν συνεχεία, ευκολότερα θέματα και καλύτερες επιδόσεις, εύλογα σημαίνουν στην πλειονότητα των τμημάτων και άνοδο των μορίων!
Κι εδώ, να σημειώσω ότι την Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021, ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής του μηχανογραφικού και του παράλληλου μηχανογραφικού το οποίο αφορά για πρώτη φορά στα δημόσια ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι υποψήφιοι ότι μέχρι και την Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021 θα πρέπει να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας.
Υπάρχει περίπτωση, όπως κάθε χρόνο στο μέλλον να δοθεί αυτή η δυνατότητα αλλά προς το παρόν θα πρέπει να πηγαίνουν στα σχολεία να παίρνουν κωδικούς γιατί ακόμη, τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Όπως είπα και παραπάνω για πρώτη χρονιά γίνεται υποβολή μηχανογραφικού που εκτός από τα πανεπιστήμια αφορά και στα δημόσια ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ). Πρέπει να πούμε ότι στην περίπτωση αυτή ο προσωπικός κωδικός ασφαλείας είναι ο ίδιος
Επίσης όσοι είναι σήμερα απόφοιτοι και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων τα έτη 2019 – 2020 μπορούν να διεκδικήσουν φέτος το 10% των θέσεων των εισακτέων χωρίς καμία εξέταση. Αυτοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο. Συμμετέχουν λοιπόν στη διαδικασία επιλογής με μόρια που έχουν επιτύχει στην τελευταία της εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν το δικαίωμα ή τη δυνατότητα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.
Επίσης θα πρέπει να πάρουν κωδικό ασφαλείας και αυτοί που θέλουν να πάνε απλά σε ένα Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης και έχουν τελειώσει φέτος ΓΕΛ η Επαγγελματικό Λύκειο.
Εμείς, ως ΕΛΜΕ, στηρίζουμε τον αγώνα των μαθητών και παρεμβαίνουμε πάντα σε προσπάθειες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν καλύτερα τη μόρφωσή τους. Από το τέλος του προηγούμενου έτους επισημάναμε τις δυσκολίες που υπάρχουν με τις πανελλαδικές εξετάσεις και ήμασταν οι πρώτοι σε όλη την Ελλάδα που εισηγηθήκαμε τη μείωση της ύλης ως αναγκαιότητα της χρονιάς. Η πρόβλεψη αυτή επαληθεύτηκε και άλλες περιοχές, όπως και διάφοροι άλλοι φορείς, ενίσχυσαν τη φωνή μας με αποτέλεσμα να επιτευχθεί μία σημαντική μείωση της ύλης. Επίσης είπαμε και πολλά άλλα πράγματα που αφορούσαν στην τράπεζα θεμάτων, στις βαθμολογίες αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών και στην προστασία τους από τον κορωνοϊό.

• Να περάσουμε στα της πανδημίας. Τελικά, επηρέασε την ψυχολογία τους; Οι μαθητές προσαρμόστηκαν εύκολα;
Σίγουρα η πανδημία επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται τα παιδιά! Δεν ξέρω πώς θα αποτυπωθεί αυτό στις προτιμήσεις τους στις σχολές. Δεν μπορεί κανείς να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα παρά μόνο μετά την κατάθεση των μηχανογραφικών. Όπως και να ‘χει, οι πολυδιαφημισμένες σχολές, όπως της Βιολογίας, της Ιατρικής, της Ψυχολογίας, της Γενετικής, θα διατηρήσουν και πάλι το προβάδισμά τους, όπως αναφέραμε και παραπάνω.
Όπως έχω πει και άλλες φορές η πανδημία έχει φορτίσει με ανησυχία τους εφήβους για το μέλλον τους.
Έχουν συνδέσει την κατάσταση με το ενδεχόμενο να βρουν ή όχι εύκολα εργασία στο μέλλον. Ηδη το βλέπουν αυτό με τις απώλειες και τα προβλήματα στην αγορά εργασίας και τον αντίκτυπο που δημιούργησε η πανδημική κρίση με την άνοδο της ανεργίας.
Επίσης, δημιούργησε και μια σειρά από κοινωνικά θέματα όπως η αποξένωση μεταξύ των ανθρώπων λόγω της φοβίας που κυριάρχησε (και εξακολουθεί να υπάρχει λόγω της μεταδοτικότητας) κ.λπ.
Σύμφωνα με έρευνα η οποία έγινε πριν από μερικούς μήνες σε ένα δείγμα 236 μαθητών Λυκείου (μέσα στην καραντίνα και συγκεκριμένα στο διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου) τα αποτελέσματα έδειξαν ότι θεωρούν πως η εύρεση εργασίας θα είναι μία πολύ δύσκολη υπόθεση στο άμεσο μέλλον και θα πρέπει να δοθούν και άλλες δεξιότητες που προσφέρει το σχολείο στους μαθητές. Η ίδια έρευνα δείχνει τη σημασία που έχει η υγεία και η οικογένεια για τα παιδιά -κάτι το οποίο το συνειδητοποίησαν μέσα στην διάρκεια των περιόδων της καραντίνας.
Κλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι τόσο το συνδικαλιστικό κίνημα όσο κι εμείς ως αιρετοί του κλάδου των εκπαιδευτικών, έχουμε την υποχρέωση να μπορέσουμε να δώσουμε συγκεκριμένες προτάσεις και κατευθύνσεις που θα μπορέσουν να βοηθήσουν τους κυβερνώντες, λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις των μαθητών αλλά και των γονιών τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου