Από το ακριτικό Καστελόριζο ενεργοποιείται, με δύο δράσεις, η Πρωτοβουλία για το Δημογραφικό της Eurobank, που αφορά στην έμπρακτη στήριξη οικογενειών που θέλουν να αποκτήσουν παιδιά και ζουν σε ακριτικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και συγκεκριμένα στον Έβρο, τα νησιά του Βορειανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έως το Καστελόριζο.
Την Eurobank εκπροσώπησε ο Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας, κ. Μιχάλης Βλασταράκης, ο οποίος παρουσίασε την Πρωτοβουλία, ενώ ακολούθησε ενημέρωση από τους ιδρυτές της Be-Live, γιατρούς αναπαραγωγής κ.κ. Βασίλη Κελλάρη και Χάρη Χηνιάδη, με θέμα την υπογονιμότητα, τη διαδικασία της εξωσωματικής γονιμοποίησης και τους τρόπους με τους οποίους η Be-Live μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες αυτές, δωρεάν, στους ενδιαφερόμενους, στο πλαίσιο του Προγράμματος. Στον ίδιο χώρο, την Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του Δήμου Μεγίστης, πραγματοποιήθηκε επίσης ψυχο-εκπαιδευτικό σεμινάριο για γονείς, με τίτλο «Αξιοποιώντας τα Όρια για μία Λειτουργική Επικοινωνία στην Οικογένεια» και εισηγήτριες τις ψυχολόγους κ.κ. Αλεξάνδρα Παπακώστα και Μαρία Αλεξιάδου, της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί». Η ψυχολογική υποστήριξη γονέων/κηδεμόνων, εκπαιδευτικών και εφήβων παρέχεται μέσω της Γραμμής 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» που υποστηρίζεται από το Πρόγραμμα.
Πρόκειται για την πρώτη μιας σειράς αποστολών που προγραμματίζονται στις περιοχές που έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα της Eurobank για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος. Στην εκδήλωση, παρουσία κατοίκων του νησιού, παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Μεγίστης, κ.κ. Γιώργος Σαμψάκος και Στράτος Αμύγδαλος, ο Διοικητής Άμυνας Νήσου Μεγίστης, Συνταγματάρχης Αθανάσιος Φωτεινόγλου, ο Διευθυντής Περιφερειακής Αγοράς Δωδεκανήσου Eurobank, κ. Ευάγγελος Μαργκέλης και παράγοντες της τοπικής κοινότητας.
Ο Γενικός Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας της Eurobank, κ. Μιχάλης Βλασταράκης, δήλωσε «Με την ολοκληρωμένη νέα αυτή πρωτοβουλία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για το Δημογραφικό, η Eurobank αναδεικνύει ένα κρίσιμο ζήτημα που αποτελεί μείζονα πρόκληση για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία. Αξιοποιώντας και την εξειδίκευση αξιόπιστων εταίρων, ενεργοποιούμε ένα δυναμικό οικοσύστημα δράσεων σε πέντε πυλώνες και στεκόμαστε δίπλα στους νέους γονείς με δωρεάν υπηρεσίες, επιδιώκοντας να ενθαρρύνουμε την απόφασή τους να αποκτήσουν παιδιά. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς, η φιλοξενία των πρώτων δράσεων της Πρωτοβουλίας στο Καστελόριζο, η δε θερμή ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας μας ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο. Κάνουμε την αρχή από την ενίσχυση των ακριτικών περιοχών της χώρας, που έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αντιμετώπιση της μεγάλης αυτής πρόκλησης, ξεκινούμε με σχέδιο, προγραμματισμό, συνεργασίες και συνέργειες να επενδύσουμε, σήμερα, στο μέλλον.».
Οι πέντε πυλώνες της Πρωτοβουλίας για το Δημογραφικό περιλαμβάνουν δράσεις για τη στήριξη της οικογένειας σε συνεργασία με την «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, την Be-Live και την Ένωση «Μαζί για το παιδί», προνομιακά τραπεζικά προγράμματα με κοινωνική στόχευση σε υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες από τον Έβρο, το ΒΑ Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, που θα
αποκτήσουν παιδί από την 1η Απριλίου 2021, συνέργειες με επιχειρήσεις για στοχευμένες δράσεις, ανάπτυξη δημοσίου διαλόγου για το Δημογραφικό και εκτεταμένο πρόγραμμα στήριξης των οικογενειών των εργαζομένων της Eurobank.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Καστελόριζο, ο κ. Μ. Βλασταράκης παρέλαβε τιμητική πλακέτα, για την «Πρωτοβουλία για το Δημογραφικό», από τον Δήμαρχο Μεγίστης, κ. Γιώργο Σαμψάκο και τον Αντιδήμαρχο Μεγίστης, κ. Στράτο Αμύγδαλο, τους οποίους ευχαρίστησε για τη συγκινητική ανταπόκρισή τους στην Πρωτοβουλία.
Ο κ. Βλασταράκης επισκέφθηκε επίσης τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Πηγαδιού, του οποίου ο Όμιλος Eurobank έχει χορηγήσει εργασίες αναστήλωσης._
H Eurobank με την Πρωτοβουλία για το Δημογραφικό αναπτύσσει πλέγμα δράσεων για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος της χώρας.
Οι δράσεις της Πρωτοβουλίας της Τράπεζας ενεργοποιούνται με τη στήριξη οικογενειών που ζουν σε ακριτικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και, συγκεκριμένα, αφορούν γεωγραφικές περιοχές από τον ακριτικό Έβρο, τα νησιά του Βορειανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα και φθάνουν έως και το Καστελόριζο.
Συνδέοντας το ορόσημο της συμπλήρωσης των 200 χρόνων, από την έναρξη του αγώνα για την ανεξαρτησία του ελληνικού κράτους, η Eurobank, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, συμβάλλει στην ανάδειξη ενός κρίσιμου ζητήματος για τη χώρα. Στέκεται δίπλα στους νέους γονείς, ενθαρρύνοντας την απόκτηση παιδιών, δημιουργεί ένα διευρυμένο και δυναμικό οικοσύστημα που καθιστά δυνατή την ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων με αντίκτυπο και, σε μια περίοδο, με πρωτοφανείς προκλήσεις, επενδύει έμπρακτα στο μέλλον της χώρας.
Η Πρωτοβουλία για το Δημογραφικό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των ακριτικών περιοχών της χώρας, καταδεικνύοντας τη σημασία και την αξία που έχει η αντιμετώπιση του δημογραφικού, ειδικά σε αυτές τις γεωγραφικές περιοχές αλλά και εν γένει, η ανάπτυξη βιώσιμων συνθηκών για τις νέες οικογένειες στις περιοχές αυτές.
Οι 5 πυλώνες της πρωτοβουλίας
1. ΔΡΑΣΕΙΣ σε συνεργασία με επιλεγμένους φορείς
Ø Η Eurobank, σε συνεργασία με την «Αποστολή», της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στηρίζει γονείς με νεογέννητα να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των βρεφών έως την ηλικία του ενός έτους.
Η δράση αφορά στον Έβρο καθώς και σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου με πληθυσμό μικρότερο των 7.000 κατοίκων (Καστελόριζο, Τήλος, Ψέριμος, Νίσυρος, Χάλκη, Αρκοί, Λειψοί, Φούρνοι, Άη Στράτης, Ψαρά, Οινούσσες, Κάσος, Αστυπάλαια, Σύμη, Αγαθονήσι, Κάρπαθος και Σαρία) και προβλέπει την αποστολή βρεφικών πακέτων -από τον Ιούνιο του 2021-, μετά τη γέννηση του παιδιού και σε όσους γίνονται γονείς στις συγκεκριμένες περιοχές, για να καλύψουν βασικές ανάγκες για ένα έτος (ένδυση, πάνες, σκεύη τροφών και αποστείρωσης, ήδη υγιεινής του μωρού, καθαριστικά ρούχων, κρέμες κ.ά.). Στόχος είναι η παροχή στήριξης σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν ουσιαστικά οικονομικά προβλήματα στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες που έχει ένα παιδί στους πρώτους μήνες της ζωής του.
Επιπλέον αυτών, η Τράπεζα χρηματοδοτεί, αποκλειστικά, τη σύσταση και λειτουργία ενός νέου Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά οικογενειών με οικονομικά προβλήματα, στο Δήμο Αθηναίων, ενώ συγχρηματοδοτεί τα λειτουργικά έξοδα του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης στο Μοσχάτο.
Ø Η Eurobank, μέσω της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης BE-LIVE, χορηγεί την κάλυψη δαπανών (φαρμακευτική αγωγή, παρακολούθηση, νοσοκομειακά έξοδα, αιματολογικές εξετάσεις, υπερήχους εμβρύου), και την εκστρατεία ενημέρωσης σε ζευγάρια που ζουν στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα
Δωδεκάνησα, και αποφασίζουν να προχωρήσουν σε προσπάθειες για εξωσωματική γονιμοποίηση, επιδιώκοντας έτσι να στηρίξει έμπρακτα τη μεγάλη αυτή προσπάθεια.
Ø Χορηγεί τη Γραμμή 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», για τη στήριξη γονέων/κηδεμόνων, εκπαιδευτικών και εφήβων, που βρίσκονται αντιμέτωποι με προβλήματα και διλήμματα για την οικογένεια, καθώς και τη διεξαγωγή ψυχο-εκπαιδευτικών σεμιναρίων για μέλλοντες και νέους γονείς σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές που καλύπτει η πρωτοβουλία.
2. ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ
Σε όλους τους ενδιαφερόμενους από τον τις περιοχές που εντάσσονται στο Πρόγραμμα (Έβρο, ΒΑ Αιγαίο και Δωδεκάνησα) που έχουν αποκτήσει ή θα αποκτήσουν παιδί, μετά την 1η Απριλίου 2021, η Eurobank:
Ø Παρέχει, δωρεάν πακέτο πρωτοβάθμιας υγείας για βρέφη, διετούς διάρκειας, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, δωρεάν αεροδιακομιδή για έκτακτα περιστατικά.
Ø Επιβράβευση με έκπτωση 10% για αγορές βρεφικών ειδών για ένα έτος, μέσω του προγράμματος επιβράβευσης €πιστροφή, για όλα τα καταστήματα βρεφικών ειδών, φυσικά ή ηλεκτρονικά.
Ø Προσφέρει το αποταμιευτικό πρόγραμμα «Μεγαλώνω», με προνομιακό επιτόκιο και με πρώτη καταβολή στο λογαριασμό του παιδιού, από την Τράπεζα, του ποσού των €50 για το πρώτο παιδί, €100 για το 2ο παιδί και €150 για το 3ο παιδί και άνω.
Ø Προσφέρει στεγαστικό δάνειο για πρώτη κατοικία με προνομιακούς όρους και, ειδικότερα, δωρεάν έξοδα και μειωμένο επιτόκιο σε σύγκριση με το ισχύον κάθε φορά.
3. ΣΥΝΕΡΓΙΕΣ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ που έχουν αναπτύξει ή θα αναπτύξουν πρωτοβουλίες για το δημογραφικό ζήτημα για στοχευμένες δράσεις
Στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου επιχειρήσεων με τις οποίες η Τράπεζα μοιράζεται αντίστοιχες ανησυχίες ως προς το ζήτημα για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών, δράσεων και βέλτιστων πρακτικών που θα υποστηρίζουν την οικογένεια.
4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ
Επιδιώκεται η επιστημονική προεργασία για μια νέα πολιτική για το δημογραφικό. Για το σκοπό αυτό η Eurobank θα χρηματοδοτήσει την εκπόνηση μιας «λευκής βίβλου» για το δημογραφικό, με τη συμμετοχή κορυφαίων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, με όλες τις ενδεδειγμένες πολιτικές ως έναν οδικό χάρτη με τη γνώση των πιο διακεκριμένων ειδικών για την διαμόρφωση της εθνικής πολιτικής.
5. ΜΠΡΟΣΤΑ για την οικογένεια & τους εργαζομένους της Eurobank
Η Τράπεζα ακολουθεί, διαχρονικά, συνεπή πολιτική στήριξης των εργαζομένων της με ιδιαίτερη μέριμνα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους με ένα μεγάλο φάσμα παροχών.
Μεταξύ άλλων, οι οικογένειες των εργαζομένων επωφελούνται από ένα ενισχυμένο ιατροφαρμακευτικό πρόγραμμα, την παροχή στεγαστικών δανείων με προνομιακούς όρους, τη διάθεση οικονομικών επιδομάτων και ειδικών γονικών αδειών, καθώς και μια σειρά από προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά και την ευρύτερη οικογένεια.
Περισσότερες πληροφορίες στο Πρωτοβουλία για το Δημογραφικό|«ΜΠΡΟΣΤΑ για την οικογένεια»
ή στο 211 211 2201._