Ρεπορτάζ

Στενάζουν τα τουριστικά καταστήματα από την έλλειψη ενδιαφέροντος

Στενάζει η τουριστική αγορά από την αναδουλειά, καθώς η καλή εκκίνηση της τουριστικής περιόδου δεν φαίνεται να έχει μετακυλήσει στα καταστήματα. Σύμφωνα με τις περιγραφές των καταστηματαρχών, οι δρόμοι φαίνονται να είναι γεμάτοι με τουρίστες, όμως από όλους αυτούς μόνο ελάχιστοι κάνουν αγορές εμπορευμάτων.
Οι ίδιοι αποδίδουν την κατάσταση αυτή στην περιορισμένη οικονομική ευχέρεια των επισκεπτών.

Τα φθηνά τουριστικά πακέτα, έχουν φέρει στο νησί κόσμο ο οποίος αδυνατεί να κινήσει το πλήθος των καταστημάτων.
Η ίδια εικόνα ισχύει και με τους τουρίστες που επισκέπτονται τη Ρόδο στο πλαίσιο κάποιας κρουαζιέρας. Εχει διαπιστωθεί ότι οι επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια κάνουν ελάχιστες αγορές από το νησί της Ρόδου. Αυτό αποδίδεται σε τρεις βασικούς παράγοντες:

Ο πρώτος παράγοντας έχει να κάνει με την κρουαζιέρα, που πια έχει γίνει προσιτή για όλες τις εισοδηματικές τάξεις και κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο όλοι ταξιδεύουν με πολύ φθηνά πακέτα.
Ο δεύτερος παράγοντας αφορά στον αριθμό των ημερών που βρίσκονται στη θάλασσα. Η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων προσεγγίζουν τη Ρόδο στο μέσο ή στο τέλος ενός ταξιδιού που διαρκεί από 15 έως και 40 ημέρες. Σε όλες αυτές τις ημέρες οι προσεγγίσεις σε λιμάνια είναι πάρα πολλές και συνεπώς είναι αδύνατον ­οι ίδιοι άνθρωποι να κάνουν αγορές από κάθε λιμάνι. Επιπρόσθετα, οι ταξιδιώτες επιβαρύνονται με πρόσθετα έξοδα που δεν είχαν υπολογίσει (εκδρομές με πούλμαν) και ορισμένες έξτρα χρεώσεις σε διατροφή και ποτά στο καράβι.

Ο τρίτος παράγοντας αφορά στο είδος των εμπορευμάτων που έχουν τα τουριστικά καταστήματα. Τα περισσότερα από τα εμπορεύματα αυτά παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες και απαντώνται όχι μόνο στα περισσότερα καταστήματα, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια. Ετσι, για παράδειγμα, προσφέρονται προς πώληση αξεσουάρ μόδας και φω μπιζού που πωλούνται ακριβώς τα ίδια στην Τουρκία, σε τιμές πολύ χαμηλότερες.

Σε ό,τι αφορά στα είδη που βρίσκονται σε ζήτηση, πρώτα έρχονται τα σουβενίρ (μαγνητάκια με παραστάσεις, τοπικά προϊόντα με αξιοπρόσεκτες συσκευασίες) των οποίων η τιμή δεν υπερβαίνει τα πέντε ευρώ. Ακολουθούν τα λευκά είδη και υφάσματα (κοφτά, κεντητά κλπ), τα δερμάτινα είδη και τα ασημικά.

Ειδικά, τα καλά δερμάτινα είδη ταξιδίου βρίσκονται σε καλή σειρά ζήτησης. Σε υψηλή ζήτηση βρίσκονται και τα δερμάτινα είδη ένδυσης και τα γουναρικά, όμως για απόλυτα συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών. Για παράδειγμα, οι έχοντες οικονομική ευχέρεια Ρώσοι τουρίστες (διότι υπάρχουν και Ρώσοι τουρίστες με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες) έχουν σε εξαιρετικά μεγάλη εκτίμηση τα γουναρικά που πωλούνται στη Ρόδο, διότι έχουν διαπιστώσει ότι έχουν δυνατές ραφές και δεν καταστρέφονται εύκολα όπως τα αντίστοιχα γιαπωνέζικα.

Σε ό,τι αφορά στα χρυσά κοσμήματα, αυτά φαίνεται πως θα μείνουν μόνο για λίγους πελάτες και τούτο για τους λόγους που γνωρίζουν καλά όλοι οι Ροδίτες επαγγελματίες του κλάδου.

Από τα μέσα του μηνός Μαΐου κι έπειτα αναμένεται να υπάρξει διαφοροποίηση της οικονομικής ευχέρειας των τουριστών επισκεπτών της Ρόδου. Ωστόσο, τα προβλήματα των καταστημάτων της τουριστικής αγοράς δεν θα επιλυθούν εάν οι ίδιοι οι καταστηματάρχες δεν ενσκύψουν με προσοχή στα εμπορεύματά τους και δεν προχωρήσουν σε αλλαγές σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου