Με επιπλέον υπηρεσίες, δωρεάν διανυκτερεύσεις και «γενναίες» εκπτώσεις προσπαθούν να τονώσουν τον εσωτερικό τουρισμό τα ξενοδοχεία. Εκπτώσεις για ηλεκτρονικές κρατήσεις και έναντι προκαταβολών αλλά και ειδικά «πακέτα» στη μάχη.
«Γενναίες» εκπτώσεις που φτάνουν το 30%, δωρεάν διανυκτερεύσεις και επιπλέον υπηρεσίες επιστρατεύουν οι ξενοδόχοι προκειμένου να παρακινήσουν τους Ελληνες ταξιδιώτες να προχωρήσουν σε κρατήσεις για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Στον… ρυθμό των προσφορών έχουν μπει και ισχυροί όμιλοι παρέχοντας στους ταξιδιώτες ολοκληρωμένα πακέτα διαμονής με δωρεάν υπηρεσίες ως δέλεαρ, με στόχο την τόνωση του εσωτερικού τουρισμού ακόμη και την περίοδο υψηλής ζήτησης.
Μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως η Grecotel, η Aldemar Resorts και η Louis Hotels, αλλά και μικρότερα καταλύματα αναρτούν στις ιστοσελίδες τους κάποιες από τις προσφορές με τις οποίες επιχειρούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των Ελλήνων τουριστών, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι ξενοδόχοι που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικούς προορισμούς συμπράττουν με ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες με την επιβεβαίωση κράτησης για έναν ελάχιστο αριθμό διανυκτερεύσεων σε κάποιο κατάλυμα, προσφέρουν χαμηλότερους ναύλους στους ταξιδιώτες.
Οι προσφορές πραγματοποιούνται με τη μορφή παροχής δωρεάν διανυκτερεύσεων όταν η κράτηση υπερβαίνει έναν αριθμό ημερών διαμονής στα ξενοδοχεία και ως ελάχιστο όριο τίθενται συνήθως οι 5 έως 9 διανυκτερεύσεις, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις ξενοδοχείων που προσφέρουν και δωρεάν μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο.
Εκπτώσεις πραγματοποιούνται και σε υπηρεσίες που παρέχονται εντός των ξενοδοχείων, όπως για παράδειγμα για μία περιποίηση σε spa, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις, για τα πακέτα που αφορούν οικογένειες η διαμονή, καθώς και γεύματα των παιδιών έως 14 ετών διατίθενται δωρεάν. Κάποια ξενοδοχεία, δε, προσφέρουν επιπλέον έκπτωση 25% για το δεύτερο δωμάτιο που ενδέχεται να χρειαστεί μία οικογένεια, με επιπλέον δυνατότητα κράτησης για διπλανά δωμάτια, τραπέζια στα γεύματα, ξαπλώστρες σε παραλία ή πισίνα, βάσει διαθεσιμότητας, επιχειρώντας να καλύψουν τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.
Μάλιστα, αρκετές είναι οι αλυσίδες που προσφέρουν έκπτωση έως 30% στους επισκέπτες τους στην περίπτωση που προχωρούν σε κράτηση απευθείας από το website τους ή ακόμη και τηλεφωνικά όταν κάνουν την καθιερωμένη έρευνα αγοράς, ενώ κάποιες άλλες παρέχουν επιπλέον έκπτωση για διαμονή από Κυριακή έως Πέμπτη σε συγκεκριμένες περιόδους.
Σε κάποιες περιπτώσεις, δε, οι επιχειρηματίες προσφέρουν επιπλέον έκπτωση εάν οι επισκέπτες προεξοφλήσουν ένα μέρος του ποσού της κράτησής τους, ενώ αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που έχουν δημιουργήσει ειδικά πενθήμερα πακέτα με έκπτωση 20%-25% και προσφέρουν δωρεάν εκδρομές ή τη δυνατότητα για late check out.
«Υπάρχουν προσφορές σε ξενοδοχεία σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σε κάποιες περιπτώσεις, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των καταλυμάτων και την πληρότητα, πραγματοποιούνται εκπτώσεις που φτάνουν ακόμη και το 50%», επισημαίνουν οι επιχειρηματίες. Μάλιστα, όπως εξηγούν, υπάρχει αυξημένη ζήτηση από τους Ελληνες ταξιδιώτες, οι οποίοι, ωστόσο, παραδοσιακά προχωρούν σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Σε μία προσπάθεια ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού, μάλιστα, κάποιες τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων αναμένεται να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα σε στοχευμένες καμπάνιες και σε οριζόντια έκπτωση που θα αγγίζει το 20% για τις κρατήσεις που θα πραγματοποιήσουν οι Ελληνες επισκέπτες.
Προγράμματα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού
Στην κατεύθυνση τόνωσης του εσωτερικού τουρισμού αναμένεται να λειτουργήσουν και τα προγράμματα Τουρισμός για όλους και Κοινωνικού Τουρισμού που υλοποιούν το υπουργείο Τουρισμού και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) με τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) αντίστοιχα, δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες δικαιούχους να κάνουν διακοπές με επιδότηση έως και 100%.
Η τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος σήμερα αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 10% των συνολικών ταξιδιωτικών εισπράξεων και αφίξεων, μπορεί να μην έχει ουσιαστική θετική επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας σε δημοσιονομικό επίπεδο, ωστόσο, αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης στην κατεύθυνση στήριξης και των επιχειρήσεων, οι οποίες τα τελευταία δύο χρόνια εξαιτίας των κλυδωνισμών που έχει προκαλέσει η υγειονομική κρίση καταγράφουν απώλειες.
Πηγή euro2day.gr
Εύα Δ. Οικονομάκη