Στις 19/07/2021, συναντήθηκαν, κατόπιν πρόσκλησης του ίδιου, με τον Αντιδήμαρχο Ρόδου κ. Στέφανο Δράκο, ο Δημήτρης Γρηγοριάδης αντιπρόεδρος του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Ρόδου και ο Παναγιώτης Αυγερινός μέλος του ΔΣ του Συλλόγου, καθώς ο Δημήτρης Γάκης πρώην Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δωδεκανήσου και η Μουσικός Ίρις Μαυράκη βρίσκονται εκτός Ρόδου. Έγινε εκτενής ενημέρωση για το Εθνικό Θέατρο αλλά με την ευκαιρία και για άλλα θέματα (Μεσαιωνική Πόλη, Ροδιακή Έπαυλη κλπ).
Όσον αφορά το Εθνικό Θέατρο από την πλευρά του αντιδημάρχου έγινε γνωστό ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές μελέτες που είχε ζητήσει το Υπουργείο Πολιτισμού από το 2018. Από την πλευρά μας επισημάναμε κατ’ επανάληψη ότι αυτές θα πρέπει να υποβληθούν στο ΥΠΠΟΑ για έγκριση καθώς η μη έγκρισή τους θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα περαιτέρω καθυστέρησης της διαδικασίας δημοπράτησης. Συμφωνήθηκε ότι η υποβολή θα γίνει.
Δεύτερον, ενημερωθήκαμε ότι για λόγους συντόμευσης των διαδικασιών έχει επιλεγεί η μέθοδος μελέτη – κατασκευή όπου ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει και την εκπόνηση της μελέτης εφαρμογής. Επισημάνθηκαν εκ μέρους μας οι κίνδυνοι μιας τέτοιας διαδικασίας όσον αφορά την ποιότητα της αποκατάστασης και ζητήσαμε:
α) να υπάρχει επιβλέπουσα επιστημονική αρχή πέραν του Δήμου ώστε να μην γίνουν προχειρότητες και
β) ο ανάδοχος να είναι σοβαρή εταιρεία με αποδεδειγμένη εμπειρία στην αποκατάσταση θεάτρων.
Δηλώθηκε από τον αντιδήμαρχο ότι την επίβλεψη θα έχει η Διεύθυνση Νεωτέρων Μνημείων στη Ρόδο και ότι θα είναι όρος του διαγωνισμού η εμπειρία στην αποκατάσταση θεάτρων.
Τρίτον, ενημερωθήκαμε ότι τα τεύχη δημοπράτησης που είναι έτοιμα ανέρχονται σε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ (από 16 εκ. που ήταν η πρόταση προς τα πρόγραμμα Α. Τρίτσης) αφού πλέον περιλαμβάνεται και η μελέτη εφαρμογής αλλά και άλλες παρεμβάσεις. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει φορέας χρηματοδότησης καθώς το έργο δεν εντάχθηκε τελικά στο Α. Τρίτσης. Δόθηκε η διαβεβαίωση ότι υπάρχει σίγουρη πηγή χρηματοδότησης χωρίς να αναφερθεί ποιά είναι αυτή.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε με τον κ. Δράκο το Εθνικό Θέατρο όπου διαπιστώσαμε ότι η κατάσταση μέσα, όπως είναι εμφανές και από τις φωτογραφίες, είναι δραματική. Έχουν ξηλωθεί τα πάντα και το
μόνο που έχει μείνει είναι ο φέροντας οργανισμός. Τα πάντα θα ξεκινήσουν από το μηδέν και ακόμα παρακάτω.
Εν κατακλείδι:
1. Είναι πολύ καλή εξέλιξη το ότι έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές μελέτες όμως θεωρούμε ότι θα πρέπει να υποβληθούν άμεσα για έγκριση στο Υπουργείο Πολιτισμού
2. Η μέθοδος της μελέτης-κατασκευής ενώ συντομεύει τις διαδικασίες εμπεριέχει και αρκετούς κινδύνους κακής κατασκευής. Θα πρέπει να υπάρξουν όλες εκείνες οι προβλέψεις ώστε το έργο να είναι λειτουργικό αλλά και αισθητικά άψογο.
3. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δυστυχώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Εδώ θα πρέπει όλοι οι φορείς να βοηθήσουν το Δήμο Ρόδου στην προσπάθεια εξεύρεσης των πόρων για την αποκατάσταση
Δημήτρης Γρηγοριάδης, Παναγιώτης Αυγερινός, Δημήτρης Γάκης, Ίρις Μαυράκη.