Ανέλπιστα καλή ήταν η φετινή χρονιά για τη Ρόδο στον κλάδο της κρουαζιέρας ενώ η επόμενη, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είναι χρονιά – ρεκόρ!
Αυτό υπογράμμισε χτες, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, ο οποίος δεν έκρυψε την αισιοδοξία του για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στη Ρόδο με σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης που θα έχουν θετικές επιπτώσεις και στην τοπική αγορά.
«Όπως και οι αφίξεις στο αεροδρόμιο Ρόδου με την γενικότερη τουριστική κίνηση, αντίστοιχα πολύ καλά εξελίχθηκε για το νησί μας και η κρουαζιέρα. Μέχρι στιγμής, είχαμε 150 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων που μετέφεραν 94.000 επιβάτες ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα φτάσουν τις 204 προσεγγίσεις! Είναι γεγονός πως ο σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (και ειδικά για τη Ρόδο) κ. Ιωάννης Μπρας, εκπροσώπησε –μέσω τηλεδιάσκεψης- το Δήμο Ρόδου και το Λ.Τ. στην έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Μαϊάμι παρουσιάζοντας τις θέσεις του Λ.Τ. με πολύ θετικά αποτελέσματα. Ήδη ξεκίνησαν εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, να ενδιαφέρονται και μάλιστα ζητούν να μετατραπεί το λιμάνι της Ρόδου σε inner port –όχι home port- που σημαίνει ότι θα είναι ένας ενδιάμεσος προορισμός, ώστε κάποιοι επιβάτες να μπορούν να επιβιβαστούν από το λιμάνι της Ρόδου και να συνεχίσουν το ταξίδι τους».
Όπως τόνισε, ο πρόεδρος του Λ.Τ. τα έσοδα φέτος αυξήθηκαν κατακόρυφα, ενώ όσον αφορά στα κρούσματα κορωνοϊού ήταν ελάχιστα και εντοπίστηκαν έγκαιρα με αποτέλεσμα να μην βγουν καθόλου από τα πλοία οι νοσούντες.
«Για το 2022, τα μηνύματα είναι πολύ θετικά αφού μέχρι σήμερα έχουμε κρατήσεις (calls) για 405 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων καθ όλη τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Βέβαια, είναι ακόμη νωρίς. Μπορεί να προστεθούν κι άλλες προσεγγίσεις ή να ακυρωθούν κάποιες. Όλα αυτά, θα τα δούμε στην πορεία ανάλογα με την επιδημιολογική εξέλιξη και άλλους παράγοντες. Εάν όλα πάνε καλά, το 2022 θα είναι χρονιά – ρεκόρ για την κρουαζιέρα στη Ρόδο!», τόνισε.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ
ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
Μιλώντας για τα έργα που εκτελεί το Λ.Τ. ο κ. Παπαοικονόμου, αναφέρθηκε στην συνέχιση του έργου του ξύλινου πεζόδρομου λέγοντας τα εξής: «Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης κι έχει εγκριθεί η σχετική μελέτη από το δ.σ. Έχει εγκριθεί η προγραμματική σύμβαση με το Δήμο Ρόδου κι έχει αποσταλεί στο υπουργείο Ναυτιλίας για έγκριση. Όσον αφορά στα τεύχη δημοπράτησης, ήταν έτοιμα αλλά τελευταία προστέθηκε ένα άρθρο σχετικά με το χώρο αποθήκευσης των οικοδομικών αποβλήτων, οπότε γίνεται μια μικρή τροποποίηση για να προστεθεί κι αυτό μέσα στη μελέτη.
Όσον αφορά στο καρνάγιο, προχωρά η περίφραξη (με τη σύμφωνα γνώμη του Λιμεναρχείου, της Αστυνομίας και της Εισαγγελίας) ενώ γίνεται και ο καθαρισμός από ναυάγια που βρίσκονταν εκεί και πρέπει να ανελκυθούν».
Όπως ανέφερε, το Λ.Τ. φέτος περιορίστηκε να ξεκινήσει τον καθορισμό των χερσαίων λιμενικών ζωνών σε όλα τα λιμάνια δικαιοδοσίας του αφού δεν υπήρχαν.
Σχετικά με το πλέον ταλαιπωρημένο λιμανάκι στις Φάνες, ο πρόεδρος του Λ.Τ. είπε ότι οι εργασίες έχουν περιοριστεί στους καθαρισμούς της περιοχής: «Στο λιμανάκι των Φανών γίνονται τακτικοί καθαρισμοί ώστε όσοι έχουν τα σκάφη τους να μπορούν να το χρησιμοποιούν. Το πρόβλημα παραμένει στην οριστική διευθέτηση του ζητήματος. Υπάρχει μια μελέτη η οποία έχει ανατεθεί σε ένα μελετητικό γραφείο και η πρόταση που κατέθεσε, δεν βρίσκει σύμφωνες τις τεχνικές υπηρεσίες του Λ.Τ. (εκτιμήθηκε ότι έχει ατέλειες και τα δεδομένα δεν είναι σωστά) με συνέπεια να αναζητούμε τρίτο μελετητή για να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Η νέα μελέτη θα προβλέπει αλλαγή εισόδου του λιμένος (από την βορεινή πλευρά, απέναντι από την παραλία δημιουργώντας έναν προθάλαμο στην είσοδο)».
Μιλώντας τέλος για το ζήτημα με τη διάβρωση των ακτών που έχει μείνει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, ο κ. Παπαοικονόμου ανέφερε πως αρχικώς αφορούσε στην περιοχή της Κρεμαστής ενώ η ΠΝΑι ανέλαβε να βρει πόρους για μια γενικότερη παρέμβαση:
«Η μελέτη που έχει υποβληθεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το Δήμο Ρόδου (και όχι από το Λ.Τ.) είναι για την παραλιακή ζώνη της Κρεμαστής. Το Υπουργείο, ζήτησε τη σύμφωνη γνώμη συναρμόδιων φορέων και υπουργείων ενώ περιμένουμε την έγκριση της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού. Ωστόσο, η ΠΝΑι έχει αναλάβει να βρει πόρους από ευρωπαϊκά κονδύλια για μία γενικότερη μελέτη που θα αφορά στη διάβρωση των ακτών, σε όλο το μέτωπο από τη Ρόδο έως την Κάμειρο. Απλά περιμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι προδιαγραφές και τι θα είναι επιλέξιμο», κατέληξε ο κ. Παπαοικονόμου.
https://www.dimokratiki.gr/08-10-2021/i-kroyaziera-tha-katarripsei-to-2022-ola-ta-rekor/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.