Ρεπορτάζ

Πολύωρες διακοπές ρεύματος προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα

Με πολύωρες διακοπές της ηλεκτροδότησης ταλαιπώρησαν για μια ακόμα φορά από προχθές το απόγευμα και μέχρι χθες το μεσημέρι τους καταναλωτές ρεύματος στη Ρόδο, ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ.
Με το που έπεσαν οι πρώτες βροχές «κατέρρευσε», ως συνήθως, το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα την αγανάκτηση των πολιτών. Προβλήματα παρουσιάστηκαν σε πολλές περιοχές στην πόλη της Ρόδου, στην Ιξιά, στην Ιαλυσό, σε χωριά της Νότιας Ρόδος, στη Σάλακο, όπου η ηλεκτροδότηση δεν είχε αποκατασταθεί μέχρι και χθες το απόγευμα κλπ. Ακόμη και ξενοδοχεία στην περιοχή της Ιξιάς λ.χ. έμειναν χωρίς ρεύμα και μάλιστα για περισσότερο από ένα 24ωρο, γεγονός που προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια των επισκεπτών και μεγάλη αναστάτωση στη λειτουργία των καταλυμάτων.
Το τηλεφωνικό κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ στη Ρόδο και ο πενταψήφιος αριθμός 11500 πήραν φωτιά, καθώς πολίτες καλούσαν συνεχώς προκειμένου να ενημερώσουν κάποια βλάβη και να ενημερωθούν σχετικά με την αποκατάστασή της. Η εξυπηρέτησή τους ήταν αδύνατη, ακόμη και μετά από πολύωρη αναμονή στο ακουστικό με τις χρεώσεις του πενταψήφιου αριθμού να τρέχουν!
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, το πρόβλημα που παρουσιάστηκε δεν είχε να κάνει με τις συνηθισμένες βλάβες στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά στον «αποδεκατισμό» των τεχνικών που στελεχώνουν τα συνεργεία αποκατάστασης βλαβών! Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, ο τομέας καλύπτεται από τέσσερα άτομα συνολικά, δύο ανά βάρδια!
Είναι συνεπώς ανθρωπίνως αδύνατο, δύο μόλις εργαζόμενοι να προλαβαίνουν να αποκαθιστούν ακόμη και τις πιο μικρές ζημιές, έστω και εάν εργάζονται 12 ώρες την ημέρα. Και εννοείται πώς δούλευαν όλη τη μέρα και όλο το βράδυ οι λιγοστοί εργαζόμενοι, όμως οι μεγάλες καθυστερήσεις στην αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης οφειλόταν και στο γεγονός ότι έπρεπε να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις από το ένα σημείο στο άλλο! Έτυχε μάλιστα να παρουσιαστεί ξανά βλάβη σε σημείο που είχε επιδιορθωθεί η ζημιά και να χρειαστεί να επιστρέψουν τα συνεργεία.
Το πρόβλημα της υποστελέχωσης ενός τόσο νευραλγικού τομέα του Διαχειριστή Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στη Ρόδο δεν προέκυψε ξαφνικά. Η μείωση του προσωπικού έχει ξεκινήσει λόγω συνταξιοδοτήσεων εδώ και καιρό, χωρίς να έχει υπάρξει μέριμνα για την αντικατάσταση όλων όσοι έχουν αποχωρήσει. Μοιραία η κατάσταση αυτή προκαλεί έντονη αναστάτωση και ανησυχία καθώς ήδη έχουν ξεπεράσει τα όρια των αντοχών τους οι καταναλωτές των ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ.
Αγανακτισμένοι επιχειρηματίες αναφέρουν στη «δ» ότι δεν είναι η πρώτη φορά που λόγω των διακοπών της ηλεκτροδότησης έχουν χαλάσει εμπορεύματα ευπαθή και εξοπλισμός των επιχειρήσεών τους, χωρίς ποτέ να τους αποζημιώνει κανείς! Ακόμη και σε περιοχές που «γλίτωσαν» τη διακοπή ρεύματος, οι κάτοικοι ανέφεραν σπινθηρισμούς στο δίκτυο και αυξομείωση της τάσης του ρεύματος, με αποτέλεσμα να προκληθούν βλάβες στον οικιακό εξοπλισμό!
Και ενώ οι πολίτες υφίστανται όλη αυτή την ταλαιπωρία λόγω των συχνών διακοπών ρεύματος, καλούνται να ανταποκριθούν και στις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ!
Για μία ακόμη φορά, αποδείχθηκε πόσο ευάλωτο είναι το δίκτυο ηλεκτροδότησης απέναντι σε ήπια καιρικά φαινόμενα και πόσο επισφαλής είναι η ηλεκτροδότηση γενικότερα στο νησί της Ρόδου. Αξίζει δε να αναφερθεί, ότι δεν υφίσταται πρόβλημα επάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας στη Ρόδο, καθώς μετά και τη λειτουργία του υποσταθμού της ΔΕΗ στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, το νέο εργοστάσιο και ο ΑΗΣ Σορωνής υπερβαίνουν τα φορτία που καταναλώνονται ακόμη και στο peak της τουριστικής περιόδου. Αυτή την περίοδο η ζήτηση είναι ελεγχόμενη, ωστόσο οι βλάβες του δικτύου λόγω των πρώτων βροχοπτώσεων δεν αποφεύχθησαν. Σε συνδυασμό και με τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού στο τμήμα αποκατάστασης βλαβών του ΔΕΔΔΗΕ, η ανησυχία των πολιτών για την επανάληψη των πολύωρων διακοπών και της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται η κατάσταση αυτή κορυφώνεται!
Εντύπωση προκαλεί πιο πέρα το γεγονός ότι παρά τις συχνές και επώδυνες διακοπές ρεύματος, τόσον οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι όσο και οι εκπρόσωποι φορέων και τάξεων, δεν εννοούν να αντιδράσουν δυναμικά ή και να υποβάλουν αγωγές και μηνύσεις.
Για μία ακόμη φορά, αποδείχθηκε πόσο ευάλωτο είναι το δίκτυο ηλεκτροδότησης απέναντι σε ήπια καιρικά φαινόμενα και πόσο επισφαλής είναι η ηλεκτροδότηση γενικότερα στο νησί της Ρόδου. Αξίζει δε να αναφερθεί, ότι δεν υφίσταται πρόβλημα επάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας στη Ρόδο, καθώς μετά και τη λειτουργία του υποσταθμού της ΔΕΗ στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, το νέο εργοστάσιο και ο ΑΗΣ Σορωνής υπερβαίνουν τα φορτία που καταναλώνονται ακόμη και στο peak της τουριστικής περιόδου. Αυτή την περίοδο η ζήτηση είναι ελεγχόμενη, ωστόσο οι βλάβες του δικτύου λόγω των πρώτων βροχοπτώσεων δεν αποφεύχθησαν. Σε συνδυασμό και με τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού στο τμήμα αποκατάστασης βλαβών του ΔΕΔΔΗΕ, η ανησυχία των πολιτών για την επανάληψη των πολύωρων διακοπών και της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται η κατάσταση αυτή κορυφώνεται!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου