Για συνέχεια στο κύμα ακρίβειας και το 2022 προειδοποιούν μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων γεμίζουν τα ράφια των σούπερ – μάρκετ.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν ακόμη υψηλότερες τιμές για καθημερινά είδη, από τρόφιμα έως τα λάδια για τα αυτοκίνητά τους.
Αυξήσεις 4% από την Unilever
Η Unilever, που ελέγχει μία σειρά εταιρειών που παράγουν προϊόντα καθημερινότητας, από τα σαμπουάν Dove έως τα παγωτά Magnum, αύξησε κατά μέσο όρο πάνω από 4% τις τιμές το περασμένο τρίμηνο – η μεγαλύτερη αύξηση από το 2012 -διαμηνύοντας παράλληλα ότι οι αυξημένες τιμές θα συνεχισθούν το επόμενο έτος.
Αντίστοιχο μήνυμα έστειλαν η Nestle, η Procter & Cable και η Danone, τα προϊόντα των οποίων κυριαρχούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
«Θα έχουμε τουλάχιστον άλλους 12 μήνες πληθωριστικών πιέσεων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Alan Jope, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg, προσθέτοντας: «Βρισκόμαστε σε ένα πληθωριστικό περιβάλλον που δημιουργείται κάθε δύο δεκαετίες».
Οι εταιρείες αυξάνουν συνήθως σταδιακά τις τιμές καθώς αν τις αύξαναν απότομα θα έστρεφαν τους καταναλωτές σε φθηνότερα προϊόντα ανταγωνιστών τους ή θα τους έκαναν να καθυστερήσουν τις αγορές τους.
Πηγή imerisia.gr