Κλειστή παραμένει ακόμη η ΑΣΤΕΡ, ενώ τα μαθήματα έπρεπε να ξεκινήσουν στα μέσα Οκτωβρίου. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, δεν έχει καν δημοσιευτεί η προκήρυξη για την πρόσληψη των επιστημονικών και εργαστηριακών συνεργατών που απαιτούνται για την έναρξη του εξαμήνου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους 134 νεοεισακτέους και τους σχεδόν 200 δευτεροετείς και τριτοετείς σπουδαστές αλλά και για τις οικογένειες τους.
Όλοι οι σπουδαστές και ιδιαίτερα εκείνοι που κατοικούν εκτός Ρόδου ζητούν συνεχώς να ενημερωθούν για την έναρξη των μαθημάτων χωρίς να λαμβάνουν καμία οριστική απάντηση και ανησυχούν για το ενδεχόμενο να κυλήσει το εξάμηνο χωρίς καν να «ανοίξει» η σχολή! Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την ΑΣΤΕ της Κρήτης (Αγίου Νικολάου), όπου επίσης δεν έχουν ξεκινήσει τα μαθήματα. Σημειώνεται ότι μόλις πέντε άτομα ανήκουν στο μόνιμο διδακτικό προσωπικό της ΑΣΤΕΡ, αριθμός εξαιρετικά μικρός σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ανάγκες.
Στο μεταξύ, αφαιρούνται με πρόσφατο ΦΕΚ μαθήματα που είχαν να κάνουν με συγκεκριμένες ειδικότητες σε ξενοδοχεία. Παράλληλα, όπως αναφέρεται σε ανακοινώσεις των συλλόγων διδασκόντων, ενώ οι ΑΣΤΕ συμπεριελήφθησαν στις φετινές πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις ως σχολές τετραετούς φοίτησης απονέμεται στους αποφοίτους πτυχίο επιπέδου ΙΕΚ!
Περιττό βέβαια να αναφερθεί ότι το οικοτροφείο, για το οποίο ξεχώριζε η ΑΣΤΕ Ρόδου, συνεχίζει να μη λειτουργεί εδώ και χρόνια. Μάλιστα έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι οι χώροι του οικοτροφείου δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και ότι απαιτούνται παρεμβάσεις έτσι ώστε το εν λόγω κτήριο, ένα από τα ιστορικά και σημαντικά κτήρια της πόλης, να μην οδηγηθεί σε …μαρασμό. Επίσης, η επέκταση των τριετών προγραμμάτων σπουδών των ΑΣΤΕ σε τετραετή, η μείωση διδακτικών ωρών, η εξάλειψη συγκεκριμένων μαθημάτων και η αντικατάστασή τους με άλλα που δεν συνδέονται με τις ανάγκες της αγοράς, όπως υποστηρίζουν συγκεκριμένες πλευρές, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις.
Παρόλα αυτά, το «Επιστημονικό Συμβούλιο Διασφάλισης της Ποιότητας στην Τουριστική Εκπαίδευση» του υπουργείου Τουρισμού, ενέκρινε ομοφώνως το νέο πρόγραμμα σπουδών, με το οποίο, σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, εισάγονται 28 νέα επιστημονικά πεδία για τον τουρισμό. Η χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορικής και Επικοινωνίας, το Ψηφιακό Marketing, οι Ξένες Γλώσσες, η Οργανωσιακή Ψυχολογία, η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, η Διαπολιτισμική Επικοινωνία, το Marketing Τουριστικών Προορισμών, η Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία στον Τουρισμό, η Διαχείριση Πόρων Ξενοδοχείων (Hospitality Resources and Revenue Management), είναι μερικά από τα νέα επιστημονικά πεδία που εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών και καθιστούν τις ΑΣΤΕ πρότυπη δομή για την τουριστική εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του προγράμματος σπουδών, προβλέπεται τρίμηνη πρακτική άσκηση για καθένα από τα τρία πρώτα έτη, η οποία θα πραγματοποιείται τη θερινή περίοδο. Για το τέταρτο έτος, προβλέπεται εκπόνηση διπλωματικής εργασίας και γραπτή εργασία στη βάση των πρακτικών ασκήσεων των προηγούμενων ετών και σε επιλεγμένο επιστημονικό πεδίο στον τουρισμό. Επιπλέον, θα επανασχεδιαστεί η εποπτεία και η αξιολόγηση της πρακτικής άσκησης και στα τέσσερα έτη φοίτησης. Βέβαια, η μεταβατική αυτή περίοδος βρίσκει την ΑΣΤΕΡ ανέτοιμη να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και στις νέες απαιτήσεις. Καθώς εκκρεμούν ακόμη οι προσλήψεις του απαιτούμενου αριθμού διδασκόντων, δεν είναι εφικτή η λειτουργία της σχολής.
https://www.dimokratiki.gr/27-10-2021/den-echoyn-archisei-akoma-ta-mathimata-stin-aster/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Μπράβο!!! Κάποιος έπρεπε να τα πει.Τα παιδιά μας θεωρούνται φοιτητές αλλά χωρίς να έχουν τα προνόμια των φοιτητών αφου δεν έχουν πάσο.