«Η αλλαγή του πλαισίου για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, συνιστά μια μεγάλη μεταρρύθμιση. Το τρίπτυχο για την οδική ασφάλεια είναι ασφαλή αυτοκίνητα, ασφαλείς δρόμοι, αλλά και οδηγοί που θα αποκτούν άδεια οδήγησης μέσα από μια νέα και αναβαθμισμένη εκπαιδευτική διαδικασία», τονίζει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο:
– Δίνεται η δυνατότητα σε υποψηφίους που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β, να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες.
– Χορηγείται προσωρινή άδειας οδήγησης στους άνω των 17 ετών υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης.
– Δίνεται η δυνατότητα οδήγησης αλλά με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία.
– Αλλάζει το πλαίσιο και του περιεχόμενο της θεωρητικής εκπαίδευσης με στόχο
να ενισχυθεί η κριτική σκέψη των υποψηφίων οδηγών καθώς και να αποκτήσουν μια ολιστική θεώρηση για όλα τα ζητήματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας.
– Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους οδηγούς να παρακολουθήσουν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας.
– Οι υποψήφιοι οδηγοί στις πρακτικές εξετάσεις θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε λεπτών χωρίς να υπόκεινται σε αξιολόγηση, προκειμένου να εξοικειωθούν με το όχημα και τη διαδικασία.
Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στην τροπολογία που κατατέθηκε και αφορά στο δικαίωμα ταξινόμησης 7θέσιων – 9θεσιων ταξί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τονίζοντας ότι ως Υφυπουργός Τουρισμού μαζί με τον κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη που ήταν Υφυπουργός Μεταφορών είχαν ασχοληθεί επισταμένως με το θέμα και είχαν καταλήξει στο ότι η ταξινόμηση 7θέσιων και 9θέσιων ταξί έπρεπε να έχει εφαρμογή για όλη τη χώρα.