Ρεπορτάζ

Απορρίφθηκε η αίτηση αποφυλάκισης διακινητή μεταναστών στο πολύνεκρο ναυάγιο του Φαρμακονησίου

Με απόφαση του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου απορρίφθηκε ως ουσία αβάσιμη η αίτηση του Σύρου διακινητή μεταναστών Μ.Τ. του Α. που έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως σε ποινή κάθειρξης 307 ετών και 6 μηνών και σε χρηματική ποινή ύψους 257.000 ευρώ για τα αδικήματα της εκ προθέσεως πρόκλησης ναυαγίου από την οποία επήλθε θάνατος κατά συρροή, της έκθεσης κατά συρροή και της μεταφοράς στην Ελλάδα υπηκόων τρίτων χωρών εκ κερδοσκοπίας από κοινού κατά συρροή.
Ο διακινητής, που έχει καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή κάθειρξης 748 ετών και 3 μηνών (εκτιτέα τα 25) και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ, ζήτησε την αποφυλάκισή του.
Σε ποινή κάθειρξης 640 ετών και 3 μηνών και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ έχει καταδικαστεί στην ίδια υπόθεση ο Β. Η. του R. και σε ποινή κάθειρξης 384 ετών και 6 μηνών και σε χρηματική ποινή 798.000 ευρώ, ο A. E. S. του Β., συγκατηγορούμενοί του, που δεν παρέστησαν στην πρωτόδικη δίκη και δεν άσκησαν έφεση. Οι κατηγορούμενοι μετέφεραν συγκεκριμένα από κοινού στη θαλάσσια περιοχή του Φαρμακονησίου την 13η Σεπτεμβρίου 2015 από την πόλη Didim της Τουρκίας, με ξύλινο σκάφος μήκους 25 μέτρων και την επωνυμία «Summer Breeze» τουλάχιστον 127 μετανάστες με καταγωγή από το Ιράκ και την Συρία, έναντι αμοιβής ύψους 1000 έως 2000 ευρώ για έκαστο εξ’ αυτών. Οι κατηγορούμενοι φέρονται να προκάλεσαν την προσάραξη του σκάφους το οποίο εντοπίστηκε από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού σε βραχώδη περιοχή ανατολικά του νησιού.
93 μετανάστες, οι οποίοι δεν ήταν εφοδιασμένοι με σωστικά μέσα έπεσαν στην θάλασα για να διασωθούν από τις ελληνικές αρχές, ενώ επήλθε θάνατος 28 ανθρώπων και συγκεκριμένα 7 ανδρών, 9 γυναικών και 12 παιδιών.
Πνίγηκαν ακόμη 6 άτομα (ένας άνδρας, μια γυναίκα και 4 παιδιά) τα στοιχεία των οποίων δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί, ενώ αγνοούνται ακόμη 4 και συγκεκριμένα ένας άνδρας και 3 παιδιά.
Ο πρώτος αρνήθηκε ότι ήταν ο κυβερνήτης του σκάφους και ισχυρίστηκε ότι όταν αυτό έμεινε ακυβέρνητο, προσπάθησε να συνδράμει στη διακυβέρνησή του και συγκεκριμένα να επισκευάσει την μηχανή, πολλοί μεταφερόμενοι τον είδαν και θεώρησαν ότι ήταν ο κυβερνήτης. Υποστήριξε ακόμη ότι είχε εργαστεί ως ψαράς και γνώριζε λίγα πράγματα από ναυσιπλοΐα.
Ως συνήγοροι υπεράσπισής του παρίστανται οι δικηγόροι κ.κ. Νίκος Καραβελλάκης και Αχιλλέας Δασκαλάκης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου