Τοπικές Ειδήσεις

Δεδομένες οι ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου

-Γενική ικανοποίηση στο νησί για την ιστορική εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη

-Αντ. Καμπουράκης: «Ενα έργο τέχνης της εποχής του ‘35 μετατράπηκε με περίεργες πρωτοβουλίες σε ένα βανδαλισμό».

-Γ. Χατζημάρκος: «Θα επουλώσουμε τις πληγές στο σώμα του νησιού, μία προς μία. Παρελάβαμε το νησί στα όρια εισαγωγής στη ΜΕΘ, σχεδόν της διασωλήνωσης»

Τη διαβεβαίωση ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2022 ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή του Εθνικού Θεάτρου Ρόδου, θα έχει προκηρυχθεί και ότι αυτή τη στιγμή, προχωρεί η υπογραφή τριμερούς συμφωνίας μεταξύ του Δήμου Ρόδου, του υπουργείου Πολιτισμού και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για την Α’ Φάση, που αφορά στο 80-90% του έργου, έδωσε, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε συγκεκριμένα με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργο Χατζημάρκο, έδωσε το στίγμα της συνεργασίας τους που ως στόχο έχει να ανακατασκευαστεί ένα κτήριο – σύμβολο για την πόλη και το νησί.
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ
Ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, τόνισε ειδικότερα τα εξής:
«Η ημέρα που επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός τη Ρόδο, ήταν μια μεγάλη και αισιόδοξη η μέρα. Μπορεί κάποιος να θεωρήσει ότι η ανακοίνωση της ανακατασκευής του Εθνικού Θεάτρου, είναι μια αποσπασματική ενέργεια αλλά η Ρόδος αξίζει πολλά και πρέπει να παραδεχτούμε ότι το καθήκον επιτάσσει να κάνουμε κι εμείς αυτά που πρέπει για να κερδίσουμε όσα έχουμε χάσει. Δυστυχώς, σε έναν τόπο πρωτοπόρο όπως η Ρόδος, πολλά χάθηκαν. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν χάθηκαν ούτε τυχαία, ούτε κατά λάθος. Πιστεύω ότι χάθηκαν διότι τα κοινά τα διαχειρίστηκαν άνθρωποι που συμβιβάζονταν, μιλούσαν αλλά είχαν και εμμονές –στην υπεροχή του “εγώ” τους, το οποίο έβαζαν πάνω από το “εμείς”. Ξέρω ότι πολλοί ενοχλούνται, γιατί όλα γίνονται σε συνεργασία, γιατί δεν γίνεται από εκείνους ή από όσους τους εξασφαλίζουν πολιτική παρουσία. Προσωπικά, πιστεύω ακριβώς το ανάποδο: ότι ο ροδίτης και η ροδίτισσα αξίζουν πολλά, ουδόλως ενδιαφέρονται για το ποιος κάνει κάτι. Ειδικά στην περίπτωση του Εθνικού Θεάτρου, στα τελευταία 40 σχεδόν χρόνια δεν ενοχλούνται όταν κάποιοι δεν κάνουν τίποτα. Η παρέμβαση που έγινε τότε –πριν από 7 χρόνια- για μένα, ήταν βανδαλιστική. Ένα έργο τέχνης της εποχής του ’35 μετατράπηκε με περίεργες πρωτοβουλίες, σε έναν βανδαλισμό ο οποίος κατέληξε σήμερα, να μην υπάρχει ηχητική, να μην υπάρχει το μεγαλείο της εποχής που το δημιούργησε. Από το ’72 έως το 2006, όλοι ασχολούνταν με το πώς θα το… γκρεμίσουν και πώς θα το αδειάσουν. Συνεπώς, 7-6 χρόνια το γκρέμιζαν, άλλα 10 χρόνια, το κοιτούσαν. Τολμούν λοιπόν, οι άνθρωποι αυτοί να προτάσσουν τον ισχυρισμό ότι στα δύο τελευταία χρόνια, δεν προχώρησε το Εθνικό όσο γρήγορα εκείνοι το επιθυμούσαν! Προσωπικά σήμερα έχω να δηλώσω ότι το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2022 το έργο αυτό θα μπορέσει να έχει προκηρυχθεί και αυτή την στιγμή, με μια υπογραφή τριμερούς συμφωνίας μεταξύ του Δήμου Ρόδου, του Υπουργείου Πολιτισμού και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, προχωράμε στην Α’ Φάση που αφορά στο 80-90% του έργου, που είναι τα κτιριακά.
Σε Β’ Φάση, σε 1-2 χρόνια από τώρα (όταν θα έχει αρχίσει να επανέρχεται στην πρότερη μορφή της η κατάσταση του κτηρίου) τότε, με τεχνολογία και εφαρμογές, θα ολοκληρωθεί το έργο –με ορίζοντα το μέλλον».
Όπως τόνισε ο δήμαρχος, η παρουσία του ιδίου του πρωθυπουργού κ. Κ. Μητσοτάκη αλλά και της υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη, αποτελούν εγγύηση ότι το έργο θα προχωρήσει ενώ, ειδικά για την χρηματοδότησή του, υπογράμμισε πως το έργο θα είναι έτοιμο, νωρίτερα με ό,τι άλλοι περιμένουν.
«Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα κουφάρι που θα παραμείνει κλειστό εσαεί, όπως έγινε μέχρι σήμερα. Το Εθνικό Θέατρο, μέσα από τη σοβαρή δουλειά ολόκληρης της δημοτικής αρχής Ρόδου, θα προχωρήσει για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση. Προσωπικά, οφείλω να μην απολογούμαι για τα λάθη των άλλων ή εκείνων που επιμένουν να τα υποστηρίζουν. Ο ροδιακός λαός, πείστηκε, με εξέλεξε στον Δήμο Ρόδου και θα δει από εδώ και μπρος σε σύντομο χρονικό διάστημα, πώς το μέλλον του τόπου είναι σημαντικότερο από τις δικαιολογίες και τις πολυλογίες…»
Ο δήμαρχος ευχαρίστησε ακόμη τον κ. Γ. Χατζημάρκο, που παραμένει στο πλευρό του Δήμου Ρόδου, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Το Εθνικό Θέατρο, δεν είναι μια απόφαση αποσπασματική που κλείνει ένα θέμα που γέμισε σελίδες από υποσχέσεις και αναζητήσεις. Το Εθνικό, είναι μια κουκίδα του γενικότερου σχεδιασμού της Ρόδου, όπως αυτή η δημοτική αρχή και ο περιφερειάρχης την οραματίζονται. Όλα αυτά, θα τα δουν οι Ροδίτες και οι Ροδίτισσες, άμεσα».
Ταυτόχρονα δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος τόσον από τις εξελίξεις, όσο και από την σύμπραξη του περιφερειάρχης, του οποίου και ευχαρίστησε.

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΚΟΣ
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, δήλωσε τα εξής:
«Στην πιο περίοπτη θέση του νησιού και της πόλεως Ρόδου, στέκει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένα σύμβολο της παθογένειας της δημόσιας ζωής. Το Εθνικό Θέατρο, ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο του πολιτιστικού αποθέματος της χώρας, είναι εκεί σε μια τραγική κατάσταση εδώ και δεκαετίες για να θυμίζει σε όλους, την στροφή που πρέπει να γίνει κυρίως στο μυαλό, στις αντιλήψεις, στις πρακτικές και στην πολιτική –που υπηρετεί μόνον την κοινωνία. Στην πιο σκληρή δημοσιονομική περίοδο, η δημοτική αρχή, μάς κατέθεσε πλήρες τεχνικό δελτίο για τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων της ΠΝΑι, για την ανακατασκευή του Εθνικού Θεάτρου. Κατέθεσε πλήρες τεχνικό δελτίο στην ΠΝΑι διότι δεν μπορούσε να στραφεί σε άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, αφού υπήρχε όριο για τις προτάσεις (το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” που δεν μπορούσε να σηκώσει το έργο αυτό). Έχω μια αρχή απέναντι στον α’βαθμό που υποστηρίζω με πάθος: μην κοιτάτε εσείς τις δημοσιονομικές δυσκολίες, γιατί ΔΕΝ θέλουμε αυτό να αποτελέσει άλλοθι αδράνειας. Να τρέχετε την ωρίμανση έργων, να τα ετοιμάζετε, να τα μελετάτε σωστά κ.λπ. και αφήστε το θέμα της εξεύρεσης των πόρων σ’ αυτούς που χειρίζονται τα χρηματοδοτικά προγράμματα».
Ταυτόχρονα εξήρε την υπευθυνότητα του δημάρχου επί του θέματος καθώς και του αντιδημάρχου κ. Στ. Δράκου.
Ο περιφερειάρχης, σχολιάζοντας την όλη προσπάθεια είπε πως δεν ήταν πολύ αισιόδοξος για την πορεία του εγχειρήματος λόγω των πολύ μεγάλων δυσκολιών στην εξεύρεση χρηματοδότησης αλλά τελικά, βρέθηκε λύση. «Έχουμε εξαντλήσει τα όριά μας έχοντας δημοπρατήσει δεκάδες έργα σε όλα τα νησιά της περιοχής ευθύνης μας, κι έτσι ξεκίνησε η αναζήτηση πόρων και σχήματος για να χτιστεί το περιβάλλον ώστε θα αποτελέσει εγγύηση της ανακατασκευής του Εθνικού. Χρειάστηκε να φτάσουμε έως το γραφείο του πρωθυπουργού. Η ΥΠΠΟ έδωσε τη λύση κάνοντας υπέρβαση στο δικό της τεχνικό πρόγραμμα. Το έργο αυτό, είναι σημαντικό για το πολιτιστικό απόθεμα της χώρας. Όπως ανακοινώθηκε αρμοδίως, το κτιριακό, θα το χρηματοδοτήσει το ΥΠΠΟ», λέγοντας πως κάποιοι πικρόχολοι, έσπευσαν να ειρωνευτούν το αποτέλεσμα μιας σκληρής δουλειάς για ένα έργο το οποίο θέλουν όλοι.
Είπε ακόμη, πως αποτελεί μία ακόμη παρέμβαση που θα θεραπεύσει τις πληγές στο σώμα της Ρόδου: «Μία προς μία, επουλώνονται οι πληγές στο σώμα του νησιού. Παραλάβαμε το νησί, στα όρια εισαγωγής στην ΜΕΘ, σχεδόν της διασωλήνωσης. Νερό, φως, γέφυρες, δρόμοι… στην πιο δύσκολη περίοδο σχεδιάστηκαν, προχώρησαν και υλοποιούνται. Μία προς μία προχωρούν όλα. Κι αυτό ισχύει για όλα τα νησιά του Ν. Αιγαίου». Όπως τόνισε, για το Εθνικό Θέατρο, υπάρχει ένα πάρα πολύ σκληρό χρονοδιάγραμμα αν και “τον πήχη δεν μπορεί να τον βάλει κανένας πιο ψηλά και το 2022 θα δημοπρατηθεί”.
«Ο κύριος λόγος για τον οποίο, το έργο χωρίζεται σε δύο φάσεις α. το κτηριακό και β. τον εξοπλισμό, είναι ότι εάν περιγραφεί λόγω της αλματώδους εξέλιξης της τεχνολογίας, όταν θα έρθει η ώρα να τοποθετηθεί, θα είναι πεπαλαιωμένος».
Αναφέρθηκε ακόμη στην κατάσταση της περιοχής και των νησιών εν μέσω πανδημίας λέγοντας πως τα νησιά μας, περνούν την καταιγίδα και στέκονται όρθια, έχοντας καταγράψει μεγάλες νίκες: «Οι επιδόσεις που κατεγράφησαν το 2021 είναι ιστορικά μοναδικές. Είμαστε η πρώτη περιοχή στην Ευρώπη, σε τουριστική ανάκαμψη, ενώ την ίδια ώρα, υλοποιείται ένα τεράστιο τεχνικό πρόγραμμα. Όλα αυτά, δεν είναι τυχαία. Είναι αποτελέσματα της πολιτικής με σχέδιο, με αγάπη, με όραμα και αφοσίωση».
Ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε ακόμη σε κάποιο δημόσιο πρόσωπο το οποίο, ενώ έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό για το Εθνικό, αμέσως μετά τις εξαγγελίες, βγήκε να τον ειρωνευτεί, εκφράζοντας την απογοήτευση και την δυσαρέσκειά του για τέτοιες συμπεριφορές.
Επιπλέον, ο δήμαρχος δήλωσε:
«Για όλα απαιτούνται ενέργειες που θα δώσουν στους κατοίκους και στους επισκέπτες, όχι απλά καλλωπισμούς αλλά φρεσκάδα. Για όσους έχουν ανοιχτό μυαλό, βλέπουν ότι το ζητούμενο είναι το καλό του τόπου. Θα φέρουμε μια Προγραμματική Σύμβαση, η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με την προηγούμενη. Τότε ο ανταγωνισμός των εμβληματικών κτηρίων ήταν διαφορετικός. Σήμερα, τόσο ο εξοπλισμός όσο και η λειτουργία του θα πρέπει να είναι διαφορετικά…»
Κλείνοντας, ο περιφερειάρχης είπε ότι το τεχνικό δελτίο αφορά σε κάτι λιγότερο από 22εκ. ευρώ (με σημείο σύγκρισης το Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς που στοίχισε 40εκ. ευρώ). Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2021 να κλείσει το κομμάτι της Προγραμματικής Σύμβασης για να προλάβει να περάσει από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τα όργανα και αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία, με όποια στάδια προβλέπονται και με την προσφυγή στις διατάξεις του αρθ. 50 του Ν.4412, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τη μελέτη – κατασκευή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Πολίτης    09.11.2021 13:29

    Μακάρι
    όλοι το θέλουν αυτό το έργο

    ** όντως σ αυτόν που αναφέρθηκε ο κ. Περιφερειάρχης ότι ανήρτησε ανακοίνωσε αμεσως μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού ήταν αυτογκόλ και άστοχο

Σχολιασμός άρθρου