Νέο ρεκόρ, σε επίπεδο συναλλαγών και κατ’ επέκταση επισκεψιμότητας, αναμένεται να εμφανίσει τη φετινή χρονιά η ενιαία ψηφιακή πύλη gov.gr. Οπως ανέφερε, πρόσφατα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, το πρώτο εξάμηνο πραγματοποιήθηκαν μέσω της πλατφόρμας 150 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές, αριθμός που θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2021. Σταδιακά, μέχρι τον Φεβρουάριο, στο gov.gr θα προστεθούν 15 νέες υπηρεσίες «πρώτης γραμμής», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.
Οι νέες αυτές εφαρμογές, που θα είναι διαθέσιμες, μέσω gov.gr, αφορούν τις εξής υπηρεσίες.
• Ενημέρωση της πορείας των πινακίων και των εκθεμάτων των δικαστηρίων (ηλεκτρονικό πινάκιο), που θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στο Πρωτοδικείο Αθηνών. Οι ενδιαφερόμενοι δηλαδή θα είναι σε θέση να παρακολουθούν, ενδεχομένως, από την επόμενη εβδομάδα, σε πραγματικό χρόνο και από απόσταση το πινάκιο της δίκης.
• Μεταβίβαση ακινήτων για την οποία απαιτούνται μέχρι 17 πιστοποιητικά. Οπως έχει εξηγήσει ο κ. Πιερρακάκης, θα δημιουργηθεί στον συμβολαιογράφο ένας ηλεκτρονικός φάκελος μεταβίβασης ακινήτων, όπου με τη συναίνεση των ενδιαφερομένων θα συγκεντρώνονται τα απαιτούμενα έγγραφα. Σε αυτόν δηλαδή θα έχουν πρόσβαση ο αγοραστής, ο πωλητής και ο συμβολαιογράφος, με τους δύο πρώτους να παρέχουν στον συμβολαιογράφο την εξουσιοδότηση για να εκδώσει τα αναγκαία δικαιολογητικά. Ο ηλεκτρονικός φάκελος θα διασυνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα για την ψηφιακή έκδοση των δικαιολογητικών (κτηματολόγιο, ΕΦΚΑ, ΑΑΔΕ και ΤΕΕ κ.ά.). Παράλληλα, ο συμβολαιογράφος θα διασυνδέεται με την ηλεκτρονική πλατφόρμα φόρου μεταβίβασης ακινήτων της ΑΑΔΕ, όπου θα συμπληρώνει ηλεκτρονικά τη δήλωση φόρου και θα την υποβάλλει στην πλατφόρμα της Αρχής. Η δήλωση αποστέλλεται ηλεκτρονικά από τον συμβολαιογράφο στις θυρίδες των δύο πλευρών που θα πρέπει να την αποδεχθούν, ώστε στη συνέχεια να υποβληθεί αυτόματα και να εκδοθεί η αντίστοιχη ταυτότητα οφειλής προς πληρωμή από τον αγοραστή. Μετά την πληρωμή ενημερώνεται το Taxis και αναρτάται το αποδεικτικό υποβολής στο myPROPERTY.
• Ιδρυση ατομικής επιχείρησης, διαδικασία που θα πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου μέσω του gov.gr. Ρόλο-κλειδί στη σύσταση ατομικής επιχείρησης διαδραματίζει η διαλειτουργικότητα μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, της ΑΑΔΕ, του ΕΦΚΑ και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
• Αϋλο διαζύγιο. Μέσω εφαρμογής θα επιτρέπεται η έκδοση, διαδικτυακά, συναινετικού διαζυγίου. Τα δύο μέρη, δηλαδή, μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου, θα προχωρούν στη λύση του γάμου χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο δικαστήριο.
• Εξασφάλιση των απαιτούμενων εγγράφων για τη βάπτιση ή την ονοματοδοσία ενός παιδιού. Για τις δύο διαδικασίες απαιτείται σήμερα, μεταξύ άλλων, υποβολή αίτησης και κατάθεσης εγγράφων στο ληξιαρχείο.
• Παροχή δωρεάν υπηρεσιών τηλεψυχιατρικής και τηλεσυμβουλευτικής για θέματα ψυχικής υγείας.
Ευρύτερα, η εκθετική πορεία του αριθμού των συναλλαγών, από το gov.gr, γίνεται αντιληπτή μέσω των ηλεκτρονικών κλήσεων αυτόματης παροχής στοιχείων (Web services) που επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των εφαρμογών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (όπου βρίσκεται το κέντρο διαλειτουργικότητας) και των φορέων από όπου αντλούνται τα απαιτούμενα στοιχεία. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020, αυτού του είδους οι αυτοματοποιημένες κλήσεις μεταξύ συστημάτων, αυξήθηκαν από περίπου 2,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 179,5 εκατ. ευρώ μέχρι και τον Οκτώβριο του 2021.
Πηγή kathimerini.gr