Παρά την έξαρση της πανδημίας οι ευρωπαίοι καταναλωτές σχεδιάζουν ήδη τα μελλοντικά τους ταξίδια, σύμφωνα με την έρευνα της Phocuswright, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, που πραγματοποιήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).
Με βάση τον Senior Market Analyst της Phocuswright, Πίτερ Ο’ Κόνορ, τα ταξίδια θα ανακάμψουν με πιο ταχείς ρυθμούς τους επόμενους 12 μήνες, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται σε έναν ελκυστικό προορισμό για τους ευρωπαίους ταξιδιώτες που θέλουν να πραγματοποιήσουν κάποια εξόρμηση κοντά στη χώρα τους.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πέντε βασικές ευρωπαϊκές αγορές, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αυτό που αναζητούν πλέον οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών, είναι η χαλάρωση και η ξεκούραση. Όπως τόνισε, μάλιστα, ο Π. Ο’ Κόνορ, η Ελλάδα προσφέρει αυτό ακριβώς που αναζητούν οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες, δεδομένου ότι προτιμούν ιδιαίτερα την ηρεμία της παραλίας, με τα ταξίδια στις πόλεις (city break) να καταγράφουν μικρότερη ζήτηση.
Αν και με βάση την έρευνα τα περισσότερα ταξίδια αφορούν αποδράσεις στο εσωτερικό, ένα σημαντικό ποσοστό αντιστοιχεί στις εξορμήσεις εντός Ευρώπης. ο Π. Ο’ Κόνορ τόνισε δε ότι οι Ευρωπαίοι ταξιδεύουν πλέον διεθνώς, ωστόσο με την αβεβαιότητα που επικρατεί ακόμη, οι περισσότεροι εξακολουθούν να θέλουν να παραμείνουν κοντά στη χώρα τους, καθιστώντας έτσι την Ελλάδα «έναν πολύ ελκυστικό προορισμό».
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις της Ελλάδας το 2021, ο Senior Market Analyst της Phocuswright επεσήμανε ότι η ανάκαμψη φαίνεται να έχει ήδη ξεκινήσει. «Μετά την άρση των περισσότερων περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία πριν από τη θερινή τουριστική περίοδο, ένας σημαντικός αριθμός ξένων επισκεπτών ταξίδεψε στην Ελλάδα, με τα έσοδα από τον τουρισμό να αυξάνονται και να διαμορφώνονται περίπου στο 50% του 2019, δηλαδή σε επίπεδα χαμηλότερα από ό,τι θα θέλαμε, αλλά σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με πολλούς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς», είπε χαρακτηριστικά.
Αλλαγή στις ταξιδιωτικές συνήθειες
Μία από τις τάσεις που ανέδειξε η Phocuswright είναι ότι οι Ευρωπαίοι πραγματοποιούν λιγότερα ταξίδια από ό,τι στο παρελθόν, ενώ μικρότερη είναι και η διάρκεια των ταξιδιών, καθώς εκείνα με διάρκεια μεγαλύτερη της μίας εβδομάδας δεν συνηθίζονται ιδιαίτερα. Η πλειονότητα των ταξιδιών διαρκεί ένα Σαββατοκύριακο, ένα παρατεταμένο Σαββατοκύριακο (long weekend) ή μία εβδομάδα.
«Οι διακοπές των δύο εβδομάδων που χαρακτήριζαν τα ευρωπαϊκά ταξίδια φαίνεται να έχουν μπει σε δεύτερη μοίρα προς το παρόν», είπε ο Π. Ο’ Κόνορ, επισημαίνοντας ότι οι ταξιδιώτες, και ειδικά οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, αναζητούν προορισμούς όπου οι συνομήλικοί τους έχουν εμβολιαστεί.
Την ίδια στιγμή, η διαδικτυακή φαίνεται ότι παραμένει η προτιμώμενη μέθοδος κράτησης, με 3 στους 5 καταναλωτές να επιλέγουν συνήθως ή πάντα το διαδίκτυο για να κάνουν την κράτηση για τα ταξίδια τους. Εδαφος στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, λόγω της υγειονομικής κρίσης, φαίνεται ότι κερδίζουν και τα ακίνητα που ενοικιάζονται για διακοπές.
«Η σχέση ποιότητας-τιμής έχει γίνει απίστευτα σημαντική… Είτε είναι αλήθεια είτε όχι, οι καταναλωτές αισθάνονται όλο και περισσότερο ότι αυτού του είδους τα καταλύματα προσφέρουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής από τα παραδοσιακά καταλύματα», είπε ο Senior Market Analyst της Phocuswright, προσθέτοντας ότι η παραδοσιακή ξενοδοχειακή βιομηχανία μπορεί να τα ανταγωνιστεί, παρέχοντας καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.
Προσέθεσε δε ότι οι πολιτικές ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων είναι δύο παράμετροι που οι καταναλωτές εξετάζουν πολύ πιο προσεκτικά πριν προβούν σε κάποια κράτηση.
Πηγή euro2day.gr