Σε μία λαμπρή τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα (https://youtu.be/bCUr9M9S2VI), το τεχνικό γραφείο GK SKIADOPOULOS απέσπασε χρυσό πανελλήνιο βραβείο φωτισμού εσωτερικού χώρου για το Mr. Barberos. Πρόκειται για το έκτο συνεχές βραβείο σε διεθνές και πανελλήνιο επίπεδο που λαμβάνουν οι GK SKIADOPOULOS, μέσα σε ένα μόλις έτος.
Τις υποψηφιότητες αξιολόγησε κριτική επιτροπή αποτελούμενη από καταξιωμένους Έλληνες αρχιτέκτονες και επαγγελματίες από το χώρο του φωτισμού, ακαδημαϊκούς από τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας και επαγγελματίες με υψηλή εξειδίκευση. Ο Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, Δημήτρης Ξυνομηλάκης, δήλωσε σχετικά: «Αν θέλουμε να κατανοήσουμε την σημασία που έχει ο σωστός φωτισμός, ιδιαίτερα στην περίπτωση του αρχιτεκτονικού φωτισμού, ας σκεφτούμε για λίγα δευτερόλεπτα το απόλυτο σκοτάδι και πόσο δύσκολο θα ήταν να ζήσουμε, να απολαύσουμε και να δημιουργήσουμε σε μια τέτοια κατάσταση. Η ανάδειξη του αρχιτεκτονικού έργου επιτυγχάνεται όταν το τελικό αποτέλεσμα αγγίζει τις αισθήσεις μας, επικοινωνεί με την ψυχή μας, όταν γίνεται σωστή χρήση της τεχνολογίας του φωτισμού στα χέρια ενός εξειδικευμένου μελετητή φωτισμού, σε συνεργασία με την ομάδα σχεδιασμού του όποιου έργου. Η σημασία των Lighting Awards είναι μεγάλη, καθώς πρόκειται για τα πρώτα ελληνικά βραβεία για έργα φωτισμού, που δίνουν τη δυνατότητα στους επαγγελματίες του κλάδου να προωθήσουν το έργο και το προφίλ τους.»
Ο διαγωνισμός LIGHTING AWARDS 2022 επιβραβεύει την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία των Ελλήνων Αρχιτεκτόνων και Lighting Designers. Διαφάνηκαν πρωτότυπες τεχνοτροπίες και τάσεις στον τομέα του φωτισμού, που θα αποτελέσουν ορόσημο για τον σχεδιασμό των κτηρίων του αύριο. Η διάκριση των GK SKIADOPOULOS προβλήθηκε από το OPEN ΤV (https://www.youtube.com/watch?v=H6jltBtB9XU) σε ζωντανή μετάδοση από τους κκ Άκη Παυλόπουλο και Ευλαμπία Ρέβη. Μεταξύ των συμμετοχών που διακρίθηκαν, τιμητικά βραβεία επίσης απονεμήθηκαν :
Ø Στη διεθνούς κύρους και βραβευμένη με ΕΜΜΥ σχεδιάστρια φωτισμού Ελευθερία Ντεκώ για τη μελέτη και το σχεδιασμό του νέου φωτισμού της Ακρόπολης, ένα έργο σε δωρεά και υλοποίηση του Ιδρύματος Ωνάση. Ο νέος φωτισμός αναδεικνύει το σύνολο του Ιερού Βράχου, τα Τείχη, τον όγκο και τη γεωμετρία κάθε μνημείου, από κάθε πιθανό σημείο θέασης.
Ø Στο Δήμο Πειραιά για το συμβολικό φωτισμό του εμβληματικού κτηρίου του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά σε ροζ χρώμα. Ο Δήμος Πειραιά τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Μαστού, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα για τη σημασία της πρόληψης.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
Σχετικά με τις αρχές του γραφείου και το ευρύτερο σκεπτικό των GK SKIADOPOULOS ο κ Σκιαδόπουλος τονίζει: «Πρωταρχικός μας στόχος σε κάθε έργο που αναλαμβάνουμε, είναι να δημιουργήσουμε μια μοναδική εμπειρία για τον χρήστη. Κυρίως όμως, επιδιώκουμε να εκφράσουμε την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη μέσα στον χώρο του και οχι τη δικια μας. Δηλαδή, μερικές φορές παρατηρούμε ένα έργο και ενδεχομένως μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον αρχιτέκτονα που το έχει σχεδιάσει, μέσα από κοινές αρχιτεκτονικές αναφορές. Εμείς αυτό το αποφεύγουμε. Επιδιώκουμε τα έργα μας να είναι πρωτότυπα, τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, καθώς οι ίδιοι οι πελάτες μας είναι διαφορετικοί μεταξύ τους. Πάντα στο πρώτο μας ραντεβού αποσκοπούμε στο να κατανοήσουμε τους ιδιοκτήτες, να αντιληφθούμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητά τους, ώστε να τα εμφυσήσουμε με τον πλέον ενδεδειγμένο και αρμονικό τρόπο μέσα στο έργο μας.
Βασική αρχή του σχεδιασμού μας είναι οι χώροι που σχεδιάζουμε να επιδρούν ευχάριστα στη ψυχολογία του χρήστη. Σε αυτόν τον τομέα έχουν συμβάλλει ιδιαίτερα οι μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Μιλάνο και στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, πάνω στην Ψυχολογία της διαβίωσης των εσωτερικών χώρων. Όσον αφορά επιχειρήσεις, όταν αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό ξενοδοχείων, παραθεριστικών κατοικιών προς εκμετάλλευση, εστιατορίων, καφέ, μπαρ, κλπ., προτού ξεκινήσουμε τον αισθητικό σχεδιασμό, έχουμε ως γνώμονα ένα σχετικό business plan. Στόχος μας είναι, μέσω του αρχιτεκτονικού μας σχεδιασμού και της διακόσμησής μας, να αυξήσουμε τα κέρδη της εκάστοτε επιχείρησης.»
ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Αναφερόμενος στις νέες προοπτικές που χαράζονται για το γραφείο τους, ο κ Σκιαδόπουλος ανέφερε: «Σίγουρα είμαστε χαρούμενοι, αφενός αποτελεί ηθική ικανοποίηση, αφετέρου μας κάνει να αισθανόμαστε μεγαλύτερες ευθύνες για το μέλλον. Ο κάθε επαγγελματίας θέτει τον δικο του πήχη. Έχει τη δικια του σκάλα να ανέβει. Και το σκαλί που αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι, αν βρίσκεται στην αρχή η στο τέλος, είναι σχετικό. Δηλαδή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το χρυσό μετάλλιο αποτελεί την κορυφή που εχουμε κατακτήσει, καθότι διαγωνιστήκαμε σε πανελλήνιο επίπεδο και καταλάβαμε την πρώτη θέση. Αντιθέτως, εμείς αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε όμως στο τέλος, αλλά βρισκόμαστε στη δικιά μας αφετηρία. Τώρα ξεκινάμε να υλοποιούμε τους στόχους μας.
Το χρυσό μετάλλιο έρχεται να πλαισιώσει έξι διεθνή και πανελλήνια βραβεία διακόσμησης που λάβαμε φέτος. Η χρονιά αυτή μας σπρώχνει να γίνουμε ακόμα καλύτεροι. Η διεθνής καριέρα αποτελεί ξεκάθαρα τον μεγάλο μας στόχο. Εργαζόμαστε συντονισμένα και μεθοδικά επί σειρά ετών πάνω σε αυτόν τον στόχο, από τα φοιτητικά μας χρόνια. Ως φοιτητής, όταν καλούμασταν για ένα μάθημα να παραδώσουμε ένα έργο στους καθηγητές μας, εγώ τους παρέδιδα τρεις μελέτες. Ως επαγγελματίες, όταν έχουμε έναν πελάτη και μας ζητάει να σχεδιάσουμε μία πρόταση για το έργο του, εμείς παρουσιάζουμε πέντε. Κάνουμε δηλαδή πολλαπλάσια δουλειά, όχι επειδή μας το ζητάνε, αλλά επειδή συνεχώς επιδιώκουμε την εξέλιξη και αυτοβελτίωσή μας.
Ουσιαστικά, ό,τι κάνουμε, με τον τρόπο που επιλέγουμε να το κάνουμε, αποτελούν μια σιωπηρή προπόνηση για εμάς. Επιθυμία μας είναι να αφήσουμε το αποτύπωμα μας σε διεθνές επίπεδο. Ο Έλληνας αρχιτέκτονας μπορεί να πάει μπροστά και το αξίζει. Με σιγουριά μπορώ να σας πω ότι οι ελληνικές αρχιτεκτονικές σχολές είναι άξιες και δεν υστερούν σε τίποτα από τις αντίστοιχες του εξωτερικού.»
VIRTUAL REALITY – ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σχολιάζοντας τις πρόσφατες και έντονες εξελίξεις στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας, ο κ Σκιαδόπουλος σχολιάζει: «Όλοι προσέξαμε τη νέα επενδυτική κίνηση της Facebook, τη σταδιακή μετονομασία της σε meta, προκειμένου να εστιάσει στο Metaverse, τον νέο ψηφιακό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι εικονικό οικόπεδο στο Metaverse (δεν υφίσταται δηλαδή σε φυσικό χώρο, παρά μόνο σε ψηφιακή διάσταση) πουλήθηκε έναντι του αστρονομικού ποσού των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Ψηφιακά ρούχα, πωλούνται σε εικονικά καταστήματα για ψηφιακή χρήση, έναντι πολύ υψηλών τιμημάτων. Τα παραπάνω στοιχεία είναι ενδεικτικά των όσων θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον στο επίπεδο της ψηφιακής πραγματικότητας, που αποτελεί ξεκάθαρα τη νέα εποχή στον τομέα της τεχνολογίας.
Έχοντας αποκτήσει υλικό τελευταίας γενιάς κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη, είμαστε στην ευχάριστη θέση να παρέχουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα της εικονικής πραγματικότητας για τα έργα που σχεδιάζουμε για τους ίδιους. Πιο συγκεκριμένα, μέσα από την εξειδικευμένη μας μάσκα και με την κατάλληλη επεξεργασία που έχουμε κάνει σε υπολογιστικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, ο πελάτης «εισέρχεται» κυριολεκτικά μέσα στον μελλοντικό του χώρο. Η έκφραση, οι αντιδράσεις, τα συναισθήματα και γενικότερα η εμπειρία των πελατών μας είναι μοναδικά, καθώς βιώνουν τον μελλοντικό τους χώρο, προτού αυτός κατασκευαστεί. Ουσιαστικά, σε πρακτικό επίπεδο με τον τρόπο αυτό ο ιδιοκτήτης αποκτά τον απόλυτο έλεγχο του τελικού του αποτελέσματος. Αποκτά τη δυνατότητα να παρατηρήσει τα πάντα γύρω του στο φυσικό τους μέγεθος, σε πραγματική κλίμακα, σε τρισδιάστατη μορφή, σαν να βρίσκεται μέσα στον χώρο του, και όχι απλά μέσα από δισδιάστατη απεικόνιση στην οθόνη ενός υπολογιστή.»
MR BARBEROS – ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
Το Μr. Barberos είναι ένα μπαρμπέρικο το οποίο σχεδιάστηκε από τους GK SKIADOPOULOS και βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Ρόδου. Απέσπασε GOLD Lighting Award 2022, ενώ έχει λάβει επίσης ένα διεθνές και ένα πανελλήνιο βραβείο διακόσμησης. Ο φωτισμός του αποτέλεσε βασικό στοιχείο της διαφοροποίησης και της πρωτοτυπίας του. Είναι γεγονός ότι ελάχιστοι χώροι στην Ελλάδα απέσπασαν τόσα διαφορετικά βραβεία διακόσμησης τα τελευταία έτη. Το κεντρικό concept φωτισμού, η καινοτομία του συγκεκριμένου σχεδιαστικού εγχειρήματος, και οι λόγοι που το καθιστούν ελκυστικό προς τους επισκέπτες του, βασίστηκαν στη σύνδεση, τον συσχετισμό και τον διάλογο μεταξύ των παρακάτω στοιχείων φωτισμού:
· Ο φωτισμός ακολουθεί, αναδεικνύει και υπερτονίζει τις αρχιτεκτονικές γεωμετρίες της λύσης του κεντρικού σχεδιασμού:
Οι καμάρες – που αποτελούν κυρίαρχο στοιχείο στο κεντρικό concept του καταστήματος- τονίζονται μέσα από εύκαμπτες led-ταινίες, οι οποίες ακολουθούν τις καμπύλες επιφάνειές τους.
· Ο φωτισμός διαχέεται ισορροπημένα και αρμονικά στο σύνολο του χώρου.
Το διπλό ύψος του καταστήματος, δημιουργεί μεγάλη απόσταση μεταξύ των κεντρικών φωτιστικών οροφής, και του ύψους του επισκέπτη, γεγονός που αποδυναμώνει την φωτιστική έντασή τους. Για τον λόγο αυτό, προστέθηκαν σε επιλεγμένα σημεία ενδιάμεσου ύψους:
Α. Έντεχνα επιτοίχεια διπλά φωτιστικά, σε προσεγμένες αποστάσεις μεταξύ τους, τα οποία αναδεικνύουν τις υφές των διακοσμητικών επιφανειών (ξύλινο ψαροκόκαλο και τούβλο).
Β. Κατακόρυφα φωτιστικά οροφής, με επιπρόσθετο μήκος καλωδίου, τα οποία εξυπηρετούν τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχουν την ανάγκη περισσότερου σημειακού φωτισμού, κατευθυνόμενου προς το κεφάλι του πελάτη.
Γ. Τριπλές -διπλού ύψους- κάθετες led-ταινίες, οι οποίες τοποθετούνται μεταξύ κάθετων ξύλινων επαναλαμβανόμενων τεμαχίων, ύψους 7 μέτρων.
Δ. Κρυφός περιμετρικός φωτισμός στην οροφή, ο οποίος αναδεικνύει το διπλό ύψος του χώρου.
· Οι αρχιτεκτονικές υφές (ξύλο, τούβλο, μάρμαρο) τονίζονται μέσα από τις έντεχνες επιλογές φωτισμού: Τα επιτοίχεια φωτιστικά αναδεικνύουν το ξύλινο ψαροκόκαλο και τις ρευστές αποχρώσεις πάνω στο ξύλο. Επίσης, ο κρυφός φωτισμός στις ταμπλαδωτές ξύλινες κατασκευές, κάτω από το πατάρι, αναδεικνύει το δίχρωμο vintage τούβλο, καθώς εισέρχεται μεταξύ των πτυχών και των αρμών του υλικού. Τέλος, ο κρυφός φωτισμός στο χαμηλό μέρος του ταμείου, αναδεικνύει την λευκή μαρμάρινη υφή στην βάση του επίπλου.
Η λειτουργικότητα του φωτισμού του χώρου απορρέει από τον απόλυτο έλεγχο που έχουμε δώσει στους ιδιοκτήτες, μέσω ξεχωριστών dimmable φωτιστικών επιλογών (με ξεχωριστούς διακόπτες το καθένα), προκειμένου να είναι ευέλικτη η φωτεινότητα και ένταση της ξεχωριστής εμπειρίας που ο ιδιοκτήτης επιθυμεί να προσδώσει στον επισκέπτη. Η ενεργειακή κατανάλωση και τα κόστη συντήρησης είναι ιδιαίτερα χαμηλά, καθώς αφενός οι λαμπτήρες είναι led, ενώ αφετέρου τα φωτιστικά είναι εύκολα προσβάσιμα και τα περισσότερα περιέχουν αποσπώμενες λάμπες.