Στο αρχείο τέθηκε κατ΄άρθρο 43 ΚΠΔ ακόμη μια δικογραφία για παράβαση καθήκοντος, που σχηματίστηκε σε βάρος των μελών της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ρόδου.
Η δικογραφία σχηματίστηκε μετά την υποβολή του με ΑΠ 3236/24.5.2012 εγγράφου της 4ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και του από 22.09.2011 εγγράφου του κ. Κατσαρά Γεωργίου σχετικά με την ύπαρξη αυθαίρετων κατασκευών σε αρχαιολογικούς χώρους της Ρόδου και ειδικά στην περιοχή της Λίνδου καθώς και τη χορήγηση αναβολής από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ρόδου επί του θέματος ανάκλησης της άδειας λειτουργίας των καταστημάτων που λειτουργούν στη Λίνδο και δεν έχουν συμμορφωθεί στις υποδείξεις της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Από τη διενεργηθείσα προκαταρκτική εξέταση προέκυψε ότι από το έτος 2006 και εφεξής η 4η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Ρόδου καταβάλλει ιδιαίτερα μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για την αποκατάσταση του παραδοσιακού χαρακτήρα του οικισμού της Λίνδου, ο οποίος κηρύχθηκε αρχαιολογικός χώρος το έτος 1959.
Προς τούτο επί τέσσερα και πλέον έτη διενήργησε δεκάδες αυτοψίες σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, συντάσσοντας σχετικές εκθέσεις και προβαίνοντας στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες προκειμένου να αφαιρεθούν οι παρανόμως και αυθαιρέτως τοποθετηθείσες κατασκευές, όπως λαμπτήρες, κλιμακοστάσια και πινακίδες, που αλλοίωναν την όψη του οικισμού.
Ακολούθως η ανωτέρω υπηρεσία, μεταξύ άλλων ενημερωτικών εγγράφων, κοινοποίησε στη Δημοτική Ενότητα Λίνδίων του Δήμου Ρόδου τα με ΑΠ 4028/15.7.2011 καθώς και ΑΠ 2047/11.4.2012 έγγραφά της με τα οποία ανέφερε στους παραλήπτες την υποχρέωση τους για ανάκληση της άδειας λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που δεν συμμορφώνονταν προς τις υποδείξεις της αρχαιολογικής υπηρεσίας-4ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Με τις 117/24.10.2011 και 107/17.10.2011 αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας ζωής, ωστόσο, και παρά το γεγονός ότι η ανωτέρω Επιτροπή ήταν ενήμερη για τη μη συμμόρφωση των ιδιοκτητών των καταστημάτων δύο καταστημάτων δεν προέβησαν σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας αλλά χορήγησαν κατά πλειοψηφία αναβολή στη λήψη αποφάσεως περί ανακλήσεως της άδειας λειτουργίας των καταστημάτων αυτών μετά από ενέργειες των καταστηματαρχών να αποκαταστήσουν τις αυθαιρεσίες στις οποίες είχαν προβεί και θετικής εισήγησης του αρχαιολογικού συμβουλίου. Μέλη της Επιτροπής ήταν στις 17.10.2011 οι κ.κ. Χριστοδούλου Μιχαήλ, Αφεντούλης Ιωάννης, Μπούκλας Ηλίας, Ιδομενέας Παναγιώτης, Φλεβάρης Ιωάννης, Μπαράκας Αθανάσιος, Λύμουρας Παναγιώτης, Συκόφυλλος Μιχαήλ, Καρίκης Ευστράτιος, Μαραβέλιας Μάριος και Παναή Ευαγγελία.
Στις 24.10.2011 μέλη της Επιτροπής ήταν οι κ.κ. Χριστοδούλου Μιχαήλ, Αφεντούλης Ιωάννης, Μπούκλας Ηλίας, Ιδομενέας Παναγιώτης, Φλεβάρης Ιωάννης, Μπαράκας Αθανάσιος, Λύμουρας Παναγιώτης, Καρίκης Ευστράτιος, Μαραβέλιας Μάριος και Παναή Ευαγγελία. Σύμφωνα με το με ΑΠ 4177/8.8.2012 έγγραφο της 4ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων προς τη Δημοτική Κοινότητα Λίνδου καταλυτική ημερομηνία για την υποβολή στην ανωτέρω Υπηρεσία των απαιτούμενων μελετών αποκατάστασης – επικαιροποίησης των ακινήτων στη Λίνδο, ήταν η 15.11.2012, και καταλυτική ημερομηνία υλοποίησης η 10.3.2013.
Από το με ΑΠ 9098/ 09.12.2013 έγγραφο της 4ης Εφορείας προκύπτει ότι χορηγήθηκε περαιτέρω προθεσμία για την εκπόνηση μελετών, ήτοι μέχρι 20.3.2014 και για την καθαίρεση μεταλλικών κιγκλιδωμάτων και φωτιστικών στηλών η 20.2.2014.
Με την 114/21.09.2012 απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η ανάκληση της άδειας λειτουργίας ενός εκ των δύο καταστημάτων, λόγω μη συμμόρφωσης προς τις υποδείξεις της αρχαιολογικής υπηρεσίας, ενώ με την 113/21.09.2012 απόφαση της ίδιας Επιτροπής αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η αναβολή λήψης απόφασης για την ανάκληση της άδειας λειτουργίας του δεύτερου μέχρι της 10.3.2013, λόγω παράτασης της προθεσμίας συμμόρφωσης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Υπέρ της αποφάσεως αυτής ψήφισαν οι κ.κ. Χριστοδούλου Μιχαήλ, Αφεντούλης Ιωάννης, Μπούκλας Ηλίας, Ιδομενέας Παναγιώτης και Κρεμαστινού Λίτσα, ενώ μειοψήφισαν και οι Καρίκης Ευστράτιος και Μαραβέλιας Μάριος. Από τα ανωτέρω δεν προκύπτει η τέλεση ποινικά κολάσιμης πράξης και κατά λογική αλληλουχία δεν στοιχειοθετείται το αδίκημα της παράβασης αλλά ούτε και της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος, αφού προκύπτει ότι η Επιτροπή ενήργησε στα πλαίσια της δικαιοδοσίας της, ενώ η χορήγηση αναβολής σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται κρίση περί της ουσίας της.