Ανέστειλαν (προσωρινά) την κατάληψη οι σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ, ακολουθώντας τους συμφοιτητές τους στη σχολή ΑΣΤΕΚ της Κρήτης.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, αντιπροσωπεία της ΑΣΤΕΚ συναντήθηκε με τον υπουργό Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, ο οποίος ανέλαβε κάποιες δεσμεύσεις.
Μιλώντας στη «δημοκρατική», η πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου φοιτητών της ΑΣΤΕΡ, Γαρυφαλιά Τσαμαντιώτη (τριτοετής) τόνισε τα εξής:
«Εμείς σταματήσαμε την κατάληψη μαζί με την ΑΣΤΕΚ. Αυτό δε σημαίνει ότι θα σταματήσουμε τις προσπάθειες και τις πιέσεις για να εισακουστούν και να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας. Μετά τη συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της ΑΣΤΕΚ με τον υπουργό Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια, θα περιμένουμε να δούμε αν γίνουν κάποιες κινήσεις από τους αρμόδιους και θα επανεξετάσουμε τη στάση μας. Ο υπουργός έδωσε κάποιες υποσχέσεις αλλά περιμένουμε έμπρακτη στήριξη. Εμείς μαζί με την ΑΣΤΕΚ και με τη στήριξη των γονέων των φοιτητών, θα στείλουμε πάλι επιστολές και θα προσπαθήσουμε να έχουμε συνάντηση με τους αρμόδιους και με τον υπουργό».
Σημειώνεται πως σε σχετική επιστολή που είχαν αποστείλει οι σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ προς τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς Παιδείας και Τουρισμού, εξέθεσαν τα προβλήματα και τα αιτήματά τους, κάνοντας λόγο για “διαχρονική αδιαφορία στην αντιμετώπισή τους”, η οποία οδήγησε στην απόφαση για κατάληψη.
ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ
ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
1) Αναβάθμιση πτυχίου από 5ο σε 6ο
2) Αναβάθμιση υποδομών
3) Δυνατότητα συμμετοχής σε πρόγραμμα Erasmus+
4) Δυνατότητα μεταπτυχιακού σε εγχώρια πανεπιστήμια
5) Παροχή φοιτητικής ταυτότητας (ΠΑΣΟ)
6) Δημιουργία εστίας
7) Δημιουργία λέσχης/ δυνατότητα δωρεάν (ή πολύ οικονομικής) σίτισης
8) Πρόσληψη καταρτισμένων καθηγητών
9) Παροχή εκπαιδευτικών συγγραμμάτων/βιβλίων
10) Κατάργηση της απόφασης της προσθήκης 4ου έτους χωρίς την αναβάθμιση του πτυχίου ως αντισυνταγματική
Αίτια κατάληψης
1) Πτυχίο ισότιμο με ΤΕΙ (5ου επιπέδου)
2) Αποκλεισμός φοιτητών από Erasmus και μεταπτυχιακό στην Ελλάδα
3) Παροχή βεβαίωσης σπουδών αντί για φοιτητική ταυτότητα (ΠΑΣΟ)
4) Ανυπαρξία εστίας
5) Ανυπαρξία λέσχης
6) Σημαντική έλλειψη καθηγητών
7) Απουσία βιβλίων
Πιο αναλυτικά:
1) Ο βαθμός του πτυχίου των αποφοίτων της ΑΣΤΕ είναι επιπέδου πέντε σε σχέση με τα ΑΕΙ που είναι επιπέδου 6.
2) Αποτέλεσμα αυτού είναι ο αποκλεισμός των φοιτητών από προγράμματα ανταλλαγής σπουδαστών (Erasmus) και δυνατότητα μεταπτυχιακού σε πανεπιστήμια της Ελλάδας.
3) Η σχολή, παρά το γεγονός ότι διαθέτει τις υποδομές, δεν είναι σε θέση να κατοικηθεί λόγω κακής κατάστασης και παραμέλησης του κτηρίου.
4) Παρά τις κατάλληλες εγκαταστάσεις για σίτιση των σπουδαστών, οι καθηγητές αρνούνται την οποιαδήποτε βοήθεια αναγκάζοντας τους σπουδαστές να απευθυνθούν σε εξωτερικούς ανεξάρτητους επιχειρηματίες.
5) Η σχολή βρίσκεται σε λειτουργία εδώ και ένα μήνα, παρ’ όλα αυτά δεν έχει γίνει πρόσληψη κατάλληλα καταρτισμένων καθηγητών, όπως επίσης δεν έχουν δοθεί στους σπουδαστές τα κατάλληλα πανεπιστημιακά συγγράμματα και βιβλία.
-Το θέμα έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του Σύριζα κ.κ. Ν. Σαντορινιός (Δωδεκανήσου) και Μ. Θραψανιώτης (Λασιθίου) για να πάρουν σχετική απάντηση από τον κ. Β. Κικίλια, ο οποίος στάθηκε στο νέο αναβαθμισμένο ακαδημαϊκό πρόγραμμα 7 εξαμήνων που ισχύει για τους νεοεισαχθέντες φοιτητές από το έτος 2021-22. Όσον αφορά, στα θέματα ασφάλισης, ακαδημαϊκής ταυτότητας, υποτροφιών κ.λπ., το υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζει ότι έχει προωθήσει στο συναρμόδιο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικές νομοθετικές διατάξεις.
Ωστόσο, πληροφορίες ανέφεραν πως αμέσως μετά τις γιορτές, ετοιμάζεται σχετική παρέμβαση για τις σχολές από τα συναρμόδια υπουργεία.
https://www.dimokratiki.gr/30-12-2021/oi-spoydastes-tis-aster-anesteilan-tin-katalipsi/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.