Περίπου 62 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τον ταξιδιωτικό τομέα «σβήστηκαν από το χάρτη» λόγω κορονοϊού, σύμφωνα με το WTTC – Ωστόσο, το 2022 τα ταξίδια εκτιμάται πως θα είναι περισσότερα ακόμη και πριν από την εμφάνιση της πανδημίας – Τι φοβίζει τους ειδικούς
Πριν από ακριβώς δύο χρόνια, αρκετοί κλάδοι της οικονομίας αναγκάστηκαν να κατεβάσουν ρολά εξαιτίας της εμφάνισης της Covid-19. Μεταξύ αυτών και ο ταξιδιωτικός κλάδος ο οποίος ήταν μάλιστα, από τους πρώτους που επλήγησαν.
Παρά την έναρξη του εμβολιαστικού προγράμματος σε παγκόσμιο επίπεδο και τη βελτίωση της επιδημιολογικής πορείας στο μεγαλύτερο μέρος του 2021, ούτε το περσινό έτος μπορεί να θεωρηθεί μία από τις πιο κερδοφόρες χρονιές για το συγκεκριμένο κλάδο.
Οι περισσότεροι εναποθέτουν τώρα, τις ελπίδες τους στο 2022. Τα προγραμματισμένα ταξίδια καταγράφουν σημαντική άνοδο και εάν το θετικό αυτό κλίμα συνεχιστεί, τότε η ταξιδιωτική βιομηχανία αναμένεται να βγει καθόλα κερδισμένη κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
«Το 2022, τα ταξίδια θα είναι περισσότερα ακόμη και πριν από την εμφάνιση της πανδημίας», δήλωσε ο Μπράντον Μπέρκσον, ιδρυτής της τουριστικής εταιρείας Hotels Above Par με έδρα τη Νέα Υόρκη. «Οι άνθρωποι θέλουν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο», είπε, προσθέτοντας ότι η πλειοψηφία των πελατών έχει δηλώσει ότι η επιθυμία τους να ταξιδέψουν μέσα στο επόμενο διάστημα είναι μεγαλύτερη από ποτέ.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της ταξιδιωτικής εταιρείας Viator που ανήκει στο TripAdvisor, Μπεν Ντρου, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι η ζήτηση για τα μελλοντικά ταξίδια έχει εκτοξευτεί. «Παρά τη μετάλλαξη Όμικρον, οι ταξιδιώτες κάνουν περισσότερες κρατήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αν και αναγνωρίζει ότι το 2022 ενδεχομένως να «έχει τις δικές του δυσκολίες», ο Ντρου είπε ότι αναμένει ότι ο τουριστικός κλάδος μπορεί «να αναγεννηθεί το επόμενο διάστημα».
Πόσο έτοιμη είναι η βιομηχανία;
Ενώ οι προβλέψεις για μια επικείμενη τουριστική άνθηση χαροποιούν ιδιαίτερα την ταξιδιωτική βιομηχανία, θα μπορούσε να είναι προβληματική εάν συμβεί ανεξέλεγκτα και με σφοδρή ταχύτητα, δήλωσε ο Μανότζ Τσάκο, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας διαχείρισης επιχειρήσεων WNS.
«Η ταχύτητα και η δύναμη της ζήτησης θα μπορούσαν να ακινητοποιήσουν ορισμένους παίκτες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας», είπε. «Οι αεροπορικές εταιρείες, για παράδειγμα, θα μπορούσαν να δυσκολευτούν με τις προσλήψεις και την εκπαίδευση νέων πιλότων», αποκαλύπτει.
Περίπου 62 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τον ταξιδιωτικό τομέα «σβήστηκαν από το χάρτη» κατά τη διάρκεια του 2020, σύμφωνα με το παγκόσμιο συμβούλιο ταξιδιών και τουρισμού. Παρά το γεγονός ότι το WTTC εκτίμησε ότι τα επίπεδα απασχόλησης του κλάδου θα αυξηθούν κατά 18% εντός του 2022 – οι πρώην εργαζόμενοι δεν βιάζονται να επιστρέψουν στις θέσεις τους.
Μία στις 13 θέσεις εργασίας που σχετίζονται με ταξίδια στις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να παραμείνει κενή, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο. Στην Πορτογαλία, οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι σε 1 στους 9, σύμφωνα με την έκθεση. «Προκειμένου να καλυφθούν τα κενά, οι εργαζόμενοι εργάζονται υπερωρίες», είπε ο Τζον Μπόρτζ, Ceo της Pebblebrook Hotel Trust με έδρα τις ΗΠΑ, στο CNBC.
Για τους ταξιδιώτες, οι ελλείψεις εργαζομένων μπορεί να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους και μείωση των υπηρεσιών, από λιγότερες κρατήσεις σε εστιατόρια έως την κατάργηση των καθημερινών υπηρεσιών καθαριότητας.
«Ήμασταν μια από τις πρώτες βιομηχανίες που χτυπήθηκαν, θα είμαστε πιθανώς ένας από τους τελευταίους που θα ανακάμψουν πλήρως», είπε ο Μπόρτζ. «Ζητάμε από τους πελάτες να είναι υπομονετικοί», προσθέτει.
Η βοήθεια έρχεται από … την τεχνολογία
Η έλλειψη εργαζομένων υπογραμμίζει τη στροφή του κλάδου. «Υπηρεσίες όπως ο καθαρισμός των αεροδρομίων μπορούν να γίνουν πλέον με τη βοήθεια ρομπότ», δήλωσε η Ρέιτσελ Φου, πρόεδρος του τμήματος Τουρισμού, Φιλοξενίας και Διαχείρισης Εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου της Φλόριντα.
«Η σοφή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος εργασίας χωρίς να θυσιάζει το επίπεδο των εξατομικευμένων υπηρεσιών», προσθέτει. Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να καλύψουν ορισμένα κενά στην εργασία, αλλά οι καινοτομίες που επηρεάζουν άμεσα τους ταξιδιώτες μπορεί να είναι ακόμη πιο σημαντικές καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να μάχονται για να πετύχουν καλύτερα έσοδα.
Χάρη στην τεχνολογία που ονομάζεται «HoverTap» για παράδειγμα, οι ανελκυστήρες λειτουργούν χωρίς αφή. Οι συγκεκριμένοι ανελκυστήρες δημιουργήθηκαν από την τεχνολογική εταιρεία NZ Technologies και χρησιμοποιούνται στον Καναδά.
Τα ασανσέρ είναι μόνο η αρχή. Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια υψηλής αφής. Η εταιρεία μάλιστα, σχεδιάζει να επεκταθεί σε περίπτερα αυτοεξυπηρέτησης σε αεροδρόμια, εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και σε ΑΤΜ και συστήματα ψυχαγωγίας με πλάτη αεροπλάνων, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας.
Πηγή newmoney.gr