Με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας, Βιολογία, Φυσική, Ιστορία, Μαθηματικά, συνεχίστηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τα θέματα χαρακτηρίστηκαν από εκπαιδευτικούς ως «βατά και μέτριας δυσκολίας».
Ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων που τέθηκαν σε καθένα από τα τέσσερα μαθήματα επηρεάζει κυρίως τους υποψηφίους που έχουν επιλέξει τα Μαθηματικά και θα διεκδικήσουν μία θέση στις οικονομικές σχολές.
Ενδεικτικά, πέρυσι ετέθησαν πολύ δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης να βρεθούν σε μειονεκτική θέση, έναντι των υπολοίπων υποψηφίων (π.χ. της τεχνολογικής κατεύθυνσης, οι οποίοι είναι πιο εξοικειωμένοι με το μάθημα καθώς διδάσκονται και Μαθηματικά κατεύθυνσης), στην κούρσα της διεκδίκησης μιας θέσης σε οικονομικές σχολές.
Ομιλώντας στη “δ”, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης δήλωσε πως η μετάδοση των θεμάτων στους υποψηφίους έγινε κανονικά και ότι δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα.
“Δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα. Οι μαθητές προσήλθαν στην ώρα τους και στις 08.30 ξεκίνησε η παραλαβή των θεμάτων από το υπουργείο Παιδείας”, δήλωσε ο κ. Παπαδομαρκάκης.
Σε ερώτηση αν τα θέματα ήταν δύσκολα ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δήλωσε:
“Τα θέματα εκτιμώ πως ήταν πιο εύκολα από αυτά που τέθηκαν την προηγούμενη χρονιά στους εξεταζόμενους”.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας, όπως δήλωσε ο κ. Γ. Παπαδομαρκάκης, κάλυπταν αρκετά κεφάλαια της εξεταστέας ύλης και ήταν σαφή τα υποθέματα της ομάδας Β. Χαρακτηρίσθηκαν αρκετά απλά και χωρίς παγίδες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Πανελλήνιες Eξετάσεις χθες έλαβαν μέρος 1.275 υποψήφιοι και απουσίαζαν 42.
Yποψήφιοι, ομιλώντας στη “δ”, χαρακτήρισαν «μέτριας δυσκολίας» τα θέματα που τέθηκαν στις εξετάσεις.
Στις παρέες των παιδιών οι συζητήσεις εστιάζονταν κυρίως σε ορισμένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν στα διαγωνίσματα των μαθηματικών και της βιολογίας.
“Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά γενικής παιδείας. Τα ερωτήματα για τη θεωρία ήταν εύκολα. Το δεύτερο και το τρίτο θέμα μπορούσαν να απαντηθούν και από τους μέσους μαθητές. Το τέταρτο ζήτημα απαιτούσε περισσότερες γνώσεις και διάβασμα”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Μιχάλης Χατζημανώλης, που φοίτησε στο 2ο Λύκειο Ρόδου.
“Διαγωνίστηκα στη Βιολογία. Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι ασκήσεις μου φάνηκαν δύσκολες. Πιστεύω όμως ότι πήγα καλά”, δήλωσε η υποψήφια κ. Ευαγγελία Καμακάρη, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 2ο Λύκειο Ρόδου και θέλει να γίνει νηπιαγωγός.
“Στη Βιολογία τα ερωτήματα τα οποία τέθηκαν σήμερα ήταν σχετικά εύκολα. Δεν διέφεραν με αυτά που είχαν μπει πέρσι. Ήταν για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Αγαπητός Πέρρος, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 2ο Λύκειο Ρόδου.
“Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά. Θεωρώ πως ήταν δύσκολα τα ερωτήματα. Ήμουν καλά προετοιμασμένος. Ζορίστηκα κάπου αλλά κατάφερα να λύσω τις ασκήσεις”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Κωνσταντίνος Φλοσκάκης.
“Εστιάσαμε την προσοχή μας στη Βιολογία. Παρουσιάστηκαν κάποιες δυσκολίες σε ένα διάγραμμα, που απαιτούσε περισσότερη συγκέντρωση. Μπέρδεμα μπορούσε να δημιουργηθεί και με το τρίτο ζήτημα. Τα δύο πρώτα θέματα ήταν εύκολα για αυτούς που είχαν διαβάσει σχετικά καλά ”, δήλωσε η υποψήφια κ. Δήμητρα Πανάρετου, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Θεωρώ πως τα θέματα στη βιολογία ήταν βατά. Κάποιος που είχε διαβάσει θα μπορούσε να ανταποκριθεί πολύ καλά. Είχε όμως και αρκετές παγίδες. Έπρεπε ο εκάστοτε διαγωνιζόμενος να έχει καλή μνήμη. Οι καλά διαβασμένοι δεν αντιμετώπισαν προβλήματα”, δήλωσε η υποψήφια κ. Δικαία Φωτάρα, που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Διαγωνίστηκα στη Βιολογία. Θεωρώ πως το πρώτο και το δεύτερο θέμα ήταν αρκετά εύκολα. Σε ένα ερώτημα στο τελευταιό θέμα χρειάζονταν περισσότερες γνώσεις. Επίσης κάποιοι στο τελευταίο θέμα θα μπορούσαν να μπερδευτούν”, δήλωσε η υποψήφια κ. Ευαγγελία Μόρεν, που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Εκτιμώ πως τα θέματα που τέθηκαν στα μαθηματικά ήταν σχετικά εύκολα. Όποιος είχε διαβάσει μπορούσε να γράψει καλά”, δήλωσε η υποψήφια κ. Ασπα Γεωργά, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά. Εκτιμώ πως έγινε ανατροπή στα θέματα. Το τελευταίο ερώτημα είχε τεθεί τα προηγούμενα χρόνια. Χρειάζονταν καλή μελέτη, προσοχή και κριτική σκέψη”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Αλέξανδρος Λαγκάνης, που ακολούθησε την θετική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Δεν ήταν δύσκολα τα ερωτήματα που τέθηκαν. Οι καλά προετοιμασμένοι πήγαν καλά. Δεν δυσκολεύθηκα να αποδώσω”, δήλωσε η υποψήφια κ. Μαριέττα Ταμβακά, που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Διαγωνίστηκα στο βιολογία. Δεν δυσκολεύθηκα να γράψω. Ήταν σχετικά εύκολα τα θέματα”, δήλωσε η υποψήφια κ. Ειρήνη Δράκου, που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Δεν ήταν δύσκολα τα ερωτήματα που τέθηκαν στη βιολογία. Και αυτοί που δεν είχαν διαβάσει καλά θα μπορούσαν να γράψουν καλά”, δήλωσε η υποψήφια κ. Χρυσάνθη Καθοπούλη, που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά. Τα ερωτήματα ήταν εύκολα και δεν με δυσκόλεψαν καθόλου”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Σεβαστιανός Λυριστής, που ακολούθησε τη θετική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
“Τα θέματα ήταν για τους καλά προετοιμασμένους. Μόνο το τέταρτο υποερώτημα ήταν κάπως δύσκολο. Πιστεύω πως πήγα καλά”, δήλωσε η υποψήφια κ. Ονέλα Ρούκο.
“Τα θέματα που τέθηκαν ήταν για καλά διαβασμένους”, δήλωσε η υποψήφια κ. Φ.Κ., που φοίτησε στο 3ο Λύκειο.
“Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά. Τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα και δεν με δυσκόλεψαν καθόλου. Κάποια ερωτηματικά δημιουργήθηκαν με το τέταρτο θέμα”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση στο 3ο Λύκειο.
“Τα θέματα ήταν βατά. Δεν μας δυσκόλεψαν τόσο ώστε να μην μπορέσουμε να γράψουμε”, δήλωσε ο υποψήφιος κ. Κυριάκος Μιχελιδάκης, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση στο 3ο Λύκειο.
“Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα ερωτήματα. Και όσοι είχαν κάνει μέτρια προετοιμασία μπορούσαν να γράψουν σχετικά καλά “ δήλωσε ο υποψήφιος κ. Μάριος Καραϊσαρίδης, που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση στο 3ο Λύκειο.
Η Ελληνική Μαθηματική
Εταιρεία
Ειδικά για το μάθημα των Μαθηματικών, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι τα ερωτήματα που τέθηκαν στους υποψήφιους «είναι συμβατά με τον χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας».
Στην ίδια εκτίμηση κατέληξε και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, ενώ χαρακτήρισε τα θέματα της Φυσικής «βατά, κατανοητά και κλιμακούμενης δυσκολίας, που πάντως δεν κάλυψαν όμως όλο το εύρος της ύλης». Τα δε θέματα της Βιολογίας η Ομοσπονδία χαρακτήρισε «βατά και αναμενόμενα, που κάλυπταν όλη την έκταση της ύλης με διαβαθμισμένη δυσκολία».
Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για τη Γ’ τάξη των ημερήσιων και τη Δ’ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 13-6-2014 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε Λύκειο χωριστά.
Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α’ και Β’) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 20-6-2014 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
Οι τελευταίες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας προς τους υποψήφιους:
– Να γνωρίζουν ακριβώς το εξεταστικό κέντρο στο οποίο εξετάζονται και να γνωρίζουν την ακριβή διεύθυνση, ώστε να είναι έγκαιρα παρόντες, για να μην χάσουν την εξέτασή τους.
– Να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους το δελτίο εξεταζομένου που έχουν πάρει από το Λύκειό τους.
– Κατά την ώρα εξέτασης να ακολουθούν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, για να μην διαταράσσεται η εξεταστική διαδικασία.