Ρεπορτάζ

Διαμαρτυρία ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων

Πάνω από 20 τουριστικά λεωφορεία κατέβηκαν χτες στο κέντρο της πόλης και ‘απέκλεισαν’ την Πλατεία Ελευθερίας, σταθμεύοντας μπροστά από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Η Τροχαία είχε ειδοποιηθεί και ρύθμιζε την κυκλοφορία, για να μην δημιουργηθεί μεγάλο ‘έμφραγμα’ στο κέντρο.
Οι ιδιοκτήτες οδηγοί τουριστικών λεωφορείων διαμαρτυρήθηκαν, με κυριότερο αίτημα την ένταξη τους στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, καθώς ο κλάδος τους έχει χτυπηθεί από την κρίση που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού.
Μετά τη συγκέντρωση, αντιπροσωπεία μετέβη στην ΠΝΑι όπου πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Χατζημάρκο και αργότερα, στον Δήμο Ρόδου όπου συναντήθηκαν με τον αντιδήμαρχο κ. Στράτο Καρίκη και επέδωσαν σχετικό ψήφισμα με τα αιτήματά τους.
Με δηλώσεις του προς την «δημοκρατική» ο πρόεδρος του ΠανΔωδεκανησιακού Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων κ. Σωτήρης Δρακιού, εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκεια του κλάδου για την απώλεια εσόδων έως και 400.000 ευρώ (μόνον το 2021) από τα μέλη του Σωματείου που μόνο στη Ρόδο είναι περίπου 140 τον αριθμό:
«Στα Δωδεκάνησα, δεν έχουμε πάρει ούτε την επιδότηση η οποία επρόκειτο να δοθεί από το 2021 λόγω πανδημίας με ευθύνη του υπουργείου. Εμείς απευθυνθήκαμε στους βουλευτές του νομού αλλά δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα, ενώ δεν μπορούμε να ενταχθούμε ούτε στον Αναπτυξιακό Νόμο. Το τουριστικό λεωφορείο είναι ξεχασμένο από την Πολιτεία εδώ και χρόνια. Ενώ είναι ένα σημαντικό γρανάζι του Τουρισμού, δεν το λαμβάνει κανένας υπόψη…» Η χτεσινή κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο και τα μέλη του Σωματείου στα Δωδεκάνησα, δεσμεύτηκαν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, εάν δεν γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.
ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
Το ψήφισμα που επιδόθηκε αναφέρει τα εξής:
«Στον δρόμο κατέβηκαν χτες, τα τουριστικά λεωφορεία όχι για να προσφέρουν έργο αλλά για να διαμαρτυρηθούν για τις επιπτώσεις της πανδημίας που βιώνουν εδώ και 23 μήνες. Μετά την 10τή οικονομική κρίση και τα μνημόνια ήρθε η πανδημία που δύο χρόνια σχεδόν έχει μηδενίσει τα έσοδα των τουριστικών λεωφορείων, χωρίς όμως να ανασταλούν ή να απαλλαχθούν από τα έσοδα που τρέχουν συνεχώς για τις μικρές αυτές επιχειρήσεις.
Η Πολιτεία πρέπει να καταλάβει ότι δεν αντέχουμε άλλο. Είμαστε χωρίς μεταφορικό έργο εδώ και 23 μήνες. Κάναμε πολλές επισκέψεις στα αρμόδια υπουργεία, καταθέσαμε τα προβλήματά μας και προτάσεις για την επίλυσή τους. Βρισκόμαστε σε ένα νησί όπου η απασχόληση δεν ξεπερνά τους 3 μήνες καθώς τα τουριστικά γραφεία έχουν μεγαλύτερο όγκο μεταφοράς που δεν μπορεί να καλυφθεί από τα δικά τους λεωφορεία, τότε καλούμαστε να συνδράμουμε εμείς με τα δικά μας λεωφορεία.
Στην περίοδο της πανδημίας με μειωμένο τουρισμό δεν υπήρξε καθόλου μεταφορικό έργο για τα μέλη μας. οι υποχρεώσεις ωστόσο σε Εφορία και ΕΦΚΑ έχουν συσσωρευτεί με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις μας να απειλούνται με αφανισμό.
Ζητάμε πάγωμα των ασφαλιστικών φορολογικών οφειλών που έχουν δημιουργηθεί εντός της περιόδου της πανδημίας έως ότου ξεκινήσει για εμάς η απασχόληση.
1.Ρευστότητα: Η αποζημίωση της μειωμένης πληρότητας 65% των τουριστικών λεωφορείων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2020 ήταν σταγόνα στον ωκεανό για τις επιχειρήσεις μας που παραμένουν ανενεργές 23 μήνες. Ζητάμε την άμεση στήριξή σας και την επείγουσα προώθηση αποζημίωσης των τουριστικών λεωφορείων μας τουλάχιστον 4 μήνες (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2020) αλλά και για τους επόμενους μήνες έως σήμερα όπου συνεχίζεται το μέτρο σε ποσοστό πληρότητας 85%. Επίσης, να δοθεί αποζημίωση και στα νόμιμα λεωφορεία που δεν είχαν προμηθευτεί εγκαίρως το ηλεκτρονικό αναγνωρίσιμο σήμα (ΗΑΣ).
2.Αναπτυξιακός Νόμος: Γι άλλη μια φορά η Πολιτεία εξαιρεί το τουριστικό λεωφορείο δημόσιας χρήσεως από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, στερώντας έτσι η δυνατότητα εκσυγχρονισμού των οχημάτων του νησιού μας.
3.Τέλη κυκλοφορίας: Ζητάμε τη μείωση των τελών κυκλοφορίας σε μόνιμη βάση στα 300 ευρώ όπως ισχύει στα υπεραστικά λεωφορεία.
4.Το μέτρο του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές θα πρέπει να γίνει μόνιμο.
5.Επιδότηση παγίων. Η συνέχιση των προγραμμάτων επιδότησης ενοικίου για τις επιχειρήσεις μας και της αναστολής εργασίας του προσωπικού είναι άμεσα ζητούμενα για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις μας να λειτουργήσουν και να μην απολυθούν οι υπάλληλοί μας.
6.Όριο ηλικίας διαγραφής τουριστικών λεωφορείων. Ζητούμε παράταση ηλικίας που αυτή τη στιγμή είναι στα 27 έτη κατά 3 χρόνια, διάστημα που επιβάλλεται για τα λεωφορεία μας που έχουν χάσει δύο χρόνια από την απόσβεση του κόστους αγοράς.
7.Υποκλοπή έργου. Έχουμε αναφερθεί στον υπουργό μεταφορών για την υποκλοπή έργου από τα υπεραστικά λεωφορεία, τα λεωφορεία των δήμων και τα σχολικά λεωφορεία ιδιαίτερα όσον αφορά τις σχολικές εκδρομές».
Γ. Χατζημάρκος στους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων: «Δεδομένη και έμπρακτη η στήριξή μας στον κλάδο»
«Τα τουριστικά λεωφορεία, αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής οικονομίας, διαχρονικά στηρίζονται από την Περιφέρεια, τόσο στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, όσο και στα ειδικότερα θέματά τους».
Στο πλαίσιο των πανελλαδικών κινητοποιήσεων του κλάδου των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος δέχθηκε χθες στην Περιφέρεια το διοικητικό συμβούλιο του Πανδωδεκανησιακού Σωματείου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων. Η διοίκηση του Σωματείου παρέδωσε στον Περιφερειάρχη ψήφισμα με τα αιτήματα του κλάδου προς την Πολιτεία και ζήτησε την βοήθειά του και την άσκηση πίεσης προκειμένου αυτά να ικανοποιηθούν. Ο κ. Χατζημάρκος, αφού άκουσε τα αιτήματά τους, τα οποία, σημειωτέον, δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Περιφέρειας, αφού αφορούν την νομοθετική εξουσία, δήλωσε την στήριξή του στον κλάδο.
Με το πέρας της συνάντησης, ο Περιφερειάρχης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η στήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και η προσήλωσή της στην τουριστική οικονομία, στον κόσμο της και σε όλους τους κλάδους της, είναι, πέρα από δεδομένη, έμπρακτη και αναμφισβήτητη. Έμπρακτη κυρίως διότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν εκείνη που πήρε πάνω της το φορτίο για την επανεκκίνηση του τουρισμού, κατά την δυσκολότερη και σκληρότερη περίοδο στην ιστορία του παγκόσμιου τουρισμού, λόγω της πανδημίας Covid-19. Το 2020 και το 2021, ο μεγαλύτερος αγώνας για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, δόθηκε στο Νότιο Αιγαίο. Τα καλύτερα αποτελέσματα τουριστικά, ήρθαν από το Νότιο Αιγαίο. Τα τουριστικά λεωφορεία, αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής οικονομίας, διαχρονικά στηρίζονται από εμάς, τόσο στις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, όσο και στα ειδικότερα θέματα που οδήγησαν τον κλάδο στις σημερινές κινητοποιήσεις του. Τα θέματα αυτά περιλαμβάνονται και στην δική μας ατζέντα, όπως τα εκατοντάδες ζητήματα που άπτονται της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των νησιών μας».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου