Εκπτώσεις που διαμορφώνονται κατά μέσο όρο στο 20%-25%, και ενδεχομένως να προσεγγίζουν κατά περιπτώσεις το 55%, σύμφωνα με την ATOR (Ένωση Ρώσων Τουριστικών Πρακτόρων), προσφέρουν οι Ελληνες ξενοδόχοι στη ρωσική αγορά.
Βέβαια, κλειδί για την περαιτέρω τόνωση της ζήτησης για την Ελλάδα αποτελεί, όπως επισημαίνουν παράγοντες της τουριστικής αγοράς, η έγκριση από το ρωσικό Επιχειρησιακό Κέντρο του Μνημονίου συνεργασίας (MoU) το οποίο υπέγραψαν τον Δεκέμβριο η ρωσική Υπηρεσία Αερομεταφορών με την αντίστοιχη ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Βάσει του MoU, προβλέπεται η αύξηση των τακτικών πτήσεων μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας, εξέλιξη ιδιαίτερης σημασίας, δεδομένου ότι προς το παρόν δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση πτήσεων carter μεταξύ των δύο χωρών.
«Υπάρχει ζήτηση για την Ελλάδα, ωστόσο θα ενισχυθεί περισσότερο μετά την έγκριση του MoU που υπέγραψαν οι δύο χώρες τον Δεκέμβριο. Εάν δοθεί έγκριση, τότε η Ελλάδα θα μπορούσε να προσελκύσει από 500.000 έως 700.000 Ρώσους τουρίστες, με δεδομένο ότι το MoU δίνει τη δυνατότητα για περίπου 700.000 θέσεις επιπλέον με προορισμό ελληνικούς προορισμούς», επισημαίνει στο tourismtoday.gr ο Δημήτρης Χαριτίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TEZ TOUR Ελλάδος, τονίζοντας, ωστόσο, ότι για την ώρα η ζήτηση κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προ πανδημίας.
Η εικόνα των προκρατήσεων
Μεγάλη ζήτηση από τη ρωσική αγορά, πάντως, καταγράφουν ισχυροί ελληνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι. Όπως αναφέρει ο tour operator Ambotis Holidays, οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα ελληνικά ξενοδοχεία στη ρωσική αγορά παραμένουν σε επίπεδα προ πανδημίας, τάση που επιβεβαιώνουν και άλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες, όπως οι ICS Travel Group και Space Travel.
Σε γενικές γραμμές, σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας, οι πολιτικές των ξενοδοχείων που αφορούν τις προσφορές προκρατήσεων δεν έχουν αλλάξει επισημαίνει η TUI Ρωσίας, η οποία επιδιώκει να μεγεθύνει τη θέση της στην ελληνική αγορά.
Όπως αναφέρει ο Coral Travel, ορισμένα ελληνικά ξενοδοχεία προσφέρουν προσφορές που φτάνουν το 55%, ενώ ο Intourist επισημαίνει ότι ορισμένα ξενοδοχεία ενδέχεται να παρέχουν ειδικές στοχευμένες προσφορές με έκπτωση αντίστοιχη με εκείνη των προκρατήσεων αργότερα, ενδεχομένως και στα μέσα Απριλίου.
Την ίδια στιγμή, πάντως, ισχυρή ζήτηση καταγράφεται για τη γειτονική Τουρκία, με την υποτίμηση της τουρκικής λίρας να έχει κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικά τα τουριστικά πακέτα για τους Ρώσους και πηγές της ελληνικής τουριστικής αγοράς να αναφέρουν ότι η έναρξη της καμπάνιας όσο το δυνατόν πιο νωρίς θα αποτελέσει βασική παράμετρο για να «σωθεί» η φετινή σεζόν.
Οι top προορισμοί για το 2022
Στην κορυφή των προτιμήσεων των Ρώσων τουριστών παραμένουν διαχρονικά η Κρήτη, η Χαλκιδική, η Ρόδος και η Κέρκυρα.
Σύμφωνα με την TEZ TOUR, το 44% των κρατήσεων για Ελλάδα αφορούν διαμονή στην Κρήτη, το 22% στην Πελοπόννησο, το 19% στη Ρόδο, το 9% στην Κέρκυρα και το 6% στη Χαλκιδική, με τη μέση διάρκεια διαμονής που προτιμούν οι Ρώσοι να κυμαίνεται στις 11-12 διανυκτερεύσεις.
Η Κρήτη, ναυαρχίδα για τη ρωσική αγορά, είναι ο πρώτος προορισμός στις πωλήσεις και για το ICS Travel Group. Ο Russian Express αναφέρει ως δημοφιλείς προορισμούς τη Χαλκιδική, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κέρκυρα, όπου προσφέρονται απευθείας πτήσεις από τις Aeroflot και S7 airlines.
Πηγή tourismtoday.gr