Ειδήσεις

Περιφερειακά αεροδρόμια: Παράταση στο διαγωνισμό

Για το τέλος Ιουλίου, προκειμένου να μη φουντώσει το πολιτικό θερμόμετρο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, μετατίθεται η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία αναμένεται να καταγράψουν το φετινό καλοκαίρι τις καλύτερες επιδόσεις των τελευταίων ετών. Οι προσδοκίες για την έκβαση του διαγωνισμού, με τις προσφορές για τις δύο ομάδες αεροδρομίων που θα καταθέσουν τα επτά ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα, από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ είναι μεγάλες. Η πορεία που καταγράφουν τα περισσότερα από τα αεροδρόμια κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, σε μια χρονιά που αναμένεται να ξεπεράσει κάθε προσδοκία η αύξηση στις αφίξεις τουριστών στη χώρα μας στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία κατά κύριο λόγο τροφοδοτούνται από την τουριστική κίνηση, αυξάνουν τα μεγέθη τους.
Αρχικά η κατάθεση των προσφορών είχε προσδιορισθεί να συμβεί στις 6 Ιουνίου, στη συνέχεια ως ημερομηνία καθορίσθηκε η 20ή Ιουνίου, ενώ όλες οι αναφορές κάνουν πλέον λόγο για μετάθεση μέσα στον Ιούλιο.
Ο αερολιμένας της Ρόδου στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου υποδέχθηκε 237.873 επιβάτες, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση 11,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2013. Κατά κύριο λόγο οι αφίξεις προήλθαν από τις αγορές της Γερμανίας και της Αγγλίας που παραδοσιακά τροφοδοτούν την κίνηση στο νησί των Ιπποτών. Αύξηση σε αντίστοιχα ποσοστά, 11,3%, κατέγραψε η κίνηση και στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, για το οποίο οι αφίξεις ανήλθαν σε 121.306 επιβάτες. Για μια ακόμη φορά η Αγγλία και η Γερμανία ήταν οι κύριες αγορές από τις οποίες τροφοδοτήθηκαν οι αφίξεις. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οριακά θετική μεταβολή, κατά 0,4%, σε σχέση με πέρυσι κατέγραψαν στο πεντάμηνο του έτους και οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς, η οποία επλήγη από σεισμό στις αρχές του έτους. Η Βρετανία και στην περίπτωση αυτή ήταν η κύρια χώρα προέλευσης των αφίξεων. Αύξηση επίσης παρουσιάζουν οι αφίξεις στα αεροδρόμια Κω, Ζακύνθου, ενώ αυξημένες κατά 6,5% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους ήταν και οι επιδόσεις του αερολιμένα Ηρακλείου. Βέβαια, το συγκεκριμένο αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνεται στη λίστα των αεροδρομίων που αποκρατικοποιούνται. Ωστόσο, έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να αναδειχθεί ο παραχωρησιούχος που θα αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν επτά επενδυτικά σχήματα. Δεσμευτικές προσφορές αναμένεται ότι θα καταθέσουν οι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ -Zürich Airport, Fraport -Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporation America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur και η Advent International.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρόκειται να παραχωρηθούν για περίοδο 40 ετών, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη.
Οι δύο ομάδες
Οι δύο συστάδες αεροδρομίων που έχουν δημιουργηθεί περιλαμβάνουν:
• Ομάδα Α: αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ο επενδυτής να προσθέσει – αυξήσει τον αριθμό των αεροδρομίων επιλέγοντας από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
• Ομάδα Β: αποτελείται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης. Προαιρετικά ο επενδυτής της συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να προσθέσει στις επιλογές του και κάποιον από τους εξής αερολιμένες: Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου. Δυνητικά, δηλαδή, η κάθε ομάδα που θα αποκρατικοποιηθεί μπορεί να έχει από επτά, το λιγότερο, έως έντεκα, το περισσότερο, αεροδρόμια.
Βεβαίως, το μεγάλο ενδιαφέρον των επενδυτών προσελκύουν τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια και ιδίως αυτά σε Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κω, Κέρκυρα και Χανιά, από τα οποία με τα σημερινά δεδομένα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 13 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα πρέπει να υλοποιηθούν επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας την προηγούμενη χρονιά είχαν συνολική κίνηση 4 εκατομμυρίων επιβατών. Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις 95 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών τους.
Ομως, πρέπει να σημειώσουμε τη θεαματική αύξηση μεγεθών που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια και κάποια από τα μικρότερα αεροδρόμια, για τα οποία δίνεται η δυνατότητα της επιλογής, οπότε δεν θα αποτελέσει έκπληξη η επιλογή τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου