Πολύ υψηλότερα και από τη χρονιά-ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού βρίσκονται οι προκρατήσεις των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της χώρας. Αναμένονται πάνω από 5.000 αφίξεις. ενισχυμένο το homeporting. Ποια λιμάνια ξεχωρίζουν.
Δυναμικό comeback κάνει η ελληνική κρουαζιέρα, έχοντας βάλει πλώρη για υπέρβαση των αριθμών του 2019, τουλάχιστον ως προς τις προσεγγίσεις πλοίων στα λιμάνια της χώρας.
Τόσο τα στοιχεία των προκρατήσεων, όσο και οι προσεγγίσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί από κρουαζιερόπλοια κολοσσών του θαλάσσιου τουρισμού «μαρτυρούν» άνοδο 25% ως προς τις προσεγγίσεις σε σχέση με το τελευταίο προ πανδημίας έτος αναφοράς, το 2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), προβλέπεται ότι οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων θα προσεγγίσουν τις 5.000 έναντι 3.979 το 2019. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, το 2021, η αύξηση είναι εντυπωσιακή και πλησιάζει το 150%.
Η προβλεπόμενη αύξηση στις αφίξεις αφορά σχεδόν το σύνολο των προορισμών κρουαζιέρας της χώρας μας, και ιδιαίτερα τα 15 κορυφαία. Ιδιαίτερα ενισχυμένος είναι και ο ρόλος του homeporting στους ελληνικούς λιμένες που προσφέρεται.
Καταλυτικό ρόλο στην ανάκτηση του χαμένου εδάφους για την ελληνική κρουαζιέρα θα παίξει φέτος ο Πειραιάς. Με βάση τα στοιχεία, προβλέπεται ότι το 2022 θα καταγραφούν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας 739 προσεγγίσεις, αριθμός αυξημένος σε σχέση με το 2019, όταν είχαν σημειωθεί 622 προσεγγίσεις. Ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός ότι από τις 739 προσεγγίσεις, το 66% αφορά αφίξεις επιβίβασης (homeport) στον Πειραιά, με νέους παίκτες να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο λιμάνι.
Ισχυρή ζήτηση αναμένεται και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο εκτιμάται ότι θα μετρήσει 62 προσεγγίσεις, όταν το 2019 είχε καταγράψει μόλις 6. Καλή χρονιά προβλέπεται να είναι το 2022 και για την Καβάλα, για την οποία έχουν καταγραφεί 51 προκρατήσεις από 7 προσεγγίσεις το 2019.
Αυξημένος σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα εκτιμάται ότι θα είναι και τα κρουαζιερόπλοια που θα ταξιδέψουν για τη Μύκονο, με τον αριθμό των προσεγγίσεων να φτάνει τις 692 από 550 το 2019. Πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει και η Ρόδος με 440 προσεγγίσεις έναντι 258 το 2019, με τη Σαντορίνη να γίνεται για μία ακόμη φορά πόλος έλξης, αναμένοντας 741 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, από 592 το 2019.
Ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα εκτιμάται ότι θα είναι η κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου, καθώς και σε εκείνο της Κεφαλονιάς, ενώ ανοδικά κινείται και η Πάτμος, όπου εκτιμάται ότι θα καταγραφούν 213 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.
Υπερδιπλάσια αύξηση σημειώνει ο Βόλος, που μετρά 46 αφίξεις πλοίων έναντι 22 το 2019, ενώ μεγαλύτερη δυναμική αποκτούν σταδιακά και άλλα λιμάνια, κάποια εκ των οποίων μικρότερα, με εκείνα της Πάρου, της Υδρας, των Σπετσών, της Κω και της Φολεγάνδρου να κάνουν τη διαφορά.
Βέβαια, όπως αναφέρει η ΕΛΙΜΕ, στην αξιολόγηση των προβλέψεων πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως οι πιθανές αλλαγές δρομολογίων ή/και ακυρώσεις αλλά και ευρύτερες σοβαρές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος, όπως η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία και η πανδημία με τα μέτρα προστασίας.
Πηγή euro2day.gr/