Με πολύ καλούς ρυθμούς συνεχίζεται η τουριστική κίνηση για το νησί της Ρόδου ενώ τα μηνύματα για την εξέλιξή της, είναι πολύ ενθαρρυντικά, τόσο από τις αφίξεις, όσο και από τον θαλάσσιο τουρισμό.
• Οι αγορές
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τουρισμού κ. Αθανάσιος Βυρίνης, ανακοίνωσε χτες στους δημοσιογράφους, τα μέχρι σήμερα αριθμητικά δεδομένα:
«Ξεκινώντας από τα αριθμητικά στοιχεία, από τις 27 Μαρτίου 2022 (από την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν, δηλαδή) έχουμε γύρω στους 700.000 επισκέπτες. Είναι ένα νούμερο πάρα πολύ μεγάλο ακόμη και σε σύγκριση με το 2019 που αποτελεί σημείο αναφοράς για εμάς, αφού η διετία της πανδημίας 2020 – 2021 ήταν σε άλλα επίπεδα.
Η αύξηση καταγράφεται γύρω στις 6,3% ενώ οι βασικές αγορές μας είναι οι εξής: Βρετανοί (έχουν έρθει στην Ρόδο πάνω από 180.000 από την αρχή της σεζόν), Γερμανοί, Σουηδοί, Φινλανδοί με την Σκανδιναβική αγορά να έχει αναπτύξει μια δυναμική που θυμίζει παλαιότερες εποχές- Ολλανδοί, Γάλλοι, Ιταλοί, Βέλγοι και Ισραηλινοί. Η αγορά της Πολωνίας ανεβαίνει δυναμικά, η οποία ενώ μας είχε συνηθίσει να βρίσκεται στην 3η θέση, με την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, άργησε να ξεκινήσει. Τον Ιούνιο όμως, ανέβηκε στην 3η θέση και αναμένουμε να αυξηθεί κι άλλο η δυναμική της».
Για τις αγορές τις οποίες έχει χάσει φέτος η Ρόδος (κυρίως ρωσόφωνες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία) ο κ. Βυρίνης, είπε ότι οι απώλειες ήταν μικρές και καλύφθηκαν από άλλες, όπως η Ολλανδία: «Παράλληλα, γίνονται κινήσεις προς μη ευρωπαϊκές χώρες όπως η Κορέα και η Ινδία. Το Ισραήλ έχει σταθεροποιηθεί. Γίνονται κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση…».
• Οι πληρότητες και η
κίνηση στην αγορά
Αναφερόμενος ο κ. Βυρίνης στις πληρότητες των ξενοδοχείων, τόνισε πως εδώ και 20 μέρες αγγίζουν το… 100% (!!!) αποτελώντας ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του φετινού τουρισμού ενώ πολύ καλές πληρότητες σημειώνονται και στα αεροπλάνα: «Το γεγονός ότι οι επισκέπτες μας, επιλέγουν τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία, νομίζω πως λέει πολλά. Επίσης, καταγράφεται μια καλή κίνηση στην αγορά και στις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό (εμπορικές επιχειρήσεις, ενοικιαζόμενα, ταξί κ.λπ.) Και αρκετοί καταστηματάρχες δηλώνουν απόλυτα ευχαριστημένοι και τον Νοέμβριο με το κλείσιμο της σεζόν, θέλω να πιστεύω ότι τα αποτελέσματα θα ξεπερνούν τα προηγούμενα χρόνια».
• Ο θαλάσσιος τουρισμός
Την ίδια ώρα, η κρουαζιέρα παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με το 2019, σχεδόν 100% (!) αφού αναμένονται, φέτος, σχεδόν 500 προσεγγίσεις με καλές πληρότητες που αγγίζουν το 75%:
«Η παρουσία των ξένων επισκεπτών από την κρουαζιέρα, είναι πλέον έκδηλη. Τόσο στην Μεσαιωνική Πόλη και την Νέα Αγορά όσο και στις εκδρομές που γίνονται προς το Φαληράκι, Καλλιθέα και στην Λίνδο. Επομένως και αυτή η συνιστώσα του Τουρισμού, είναι σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα –γεγονός που μας κάνει όλους να αισιοδοξούμε».
• Η προβολή και τα
Συνέδρια στη Ρόδο
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τουρισμού, μίλησε και για τις άλλες δράσεις που βοηθούν στην προβολή της Ρόδου ξεκινώντας από τους ‘πολυτελείς γάμους’ (luxury weddings) ενώ τόσο το Γραφείο Διεύθυνσης Τουρισμού όσο και ο Δήμος Ρόδου –γενικότερα- προωθεί υλικό με κάθε τρόπο:
«Η πλατφόρμα προχωρά πάρα πολύ καλά καταγράφοντας αύξηση πάνω από το 100% μέχρι τώρα. Αυτή η μορφή τουρισμού από τους ‘πολυτελείς γάμους’ αγγίζει τουρίστες υψηλής οικονομικής στάθμης.
Επιπλέον, επενδύουμε στον συνεδριακό τουρισμό, ο οποίος επανέρχεται δυναμικά με πολλές εκδηλώσεις:
-Στο διάστημα 1-3 Ιουλίου διεξάγεται το 5ο Αιγαιοπελαγίτικο Οδοντιατρικό Συνέδριο με 200 – 250 άτομα.
-Ακολουθεί ένα συνέδριο Μεταφραστών στα μέσα Ιουλίου.
Ενώ αναμένουμε κι άλλα συνέδρια στα οποία συμμετέχει ο Δήμος Ρόδου.
-Τον Οκτώβριο προγραμματίζουμε ένα μεγάλο συνέδριο στο “Ακτή Ιμπέριαλ” και το “Ρόδος Παλάς” όπου αναμένουμε 2000 – 2500 άτομα.
– Το 21ο Παγκόσμιο Συνέδριο για τον Καρκίνο του Μαστού και την Υγεία του Μαστού (21st SIS World Congress on Breast Cancer and BreastHealthcare) θα πραγματοποιηθεί στη Ρόδο στο διάστημα 4 έως 6 Μαΐου 2023 με την υποστήριξη του Δήμου Ρόδου
Η Ρόδος, επανέρχεται στο προσκήνιο του συνεδριακού τουρισμού αφού διαθέτει –εκτός από τις φυσικές ομορφιές- και τις κατάλληλες υποδομές, με τεράστιους συνεδριακούς χώρους, με καλά ξενοδοχεία, σέρβις κ.λπ.».
• Οι τηλεοπτικές
παραγωγές και τα ΜΜΕ
Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός πως η Ρόδος έχει γίνει τόπος έλξης για τηλεοπτικές παραγωγές –τόσο από ελληνικά ΜΜΕ, όσο και από ευρωπαϊκά δίκτυα: «Είναι μια έμμεση προβολή και νομίζω ότι ο κόσμος μπαίνει στη διαδικασία των εμπειριών. Από εκεί, έχουμε οφέλη για το νησί. Έχουν γυριστεί ήδη δύο ριάλιτι βρετανικά και δύο γερμανικά με τα συνεργεία που έμειναν σχεδόν 1,5 μήνα εδώ! Πέρα από τον προβολή, δούλεψαν πολύ καλά οι επιχειρήσεις που είχαν εμπλοκή. Τώρα, περιμένουμε ένα συνεργείο από την Ρουμανία ενώ έγιναν ήδη τηλεοπτικές παραγωγές από την Τουρκία. Είναι πολύ σημαντικό για την προβολή του νησιού μέσα από τέτοιες παραγωγές», τόνισε ο κ. Βυρίνης.
-Καταλήγοντας, αναφέρθηκε και στο πρόβλημα με τις καθυστερήσεις και ακυρώσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια λόγω έλλειψης προσωπικού και τόνισε πως «Μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι δεν επηρεάζει σοβαρά την κίνηση στην Ρόδο. Οι κρατήσεις είναι πολύ αυξημένες και η ροή συνεχίζεται κανονικά».
-Τέλος μίλησε για τις παρεμβάσεις στις παραλίες για την καλύτερη λειτουργία και εξυπηρέτηση των λουομένων αλλά και στις προσφερόμενες υπηρεσίες όπως στα ΑΜΕΑ κ.λπ.:
«Όλα αυτά, συνηγορούν στο γεγονός πως η Ρόδος μπαίνει πιο δυναμικά σε μια νέα εποχή στον παγκόσμιο τουρισμό ως τουριστικός προορισμός. Γι’ αυτό θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στις υποδομές όσο και στις υπηρεσίες».