Παρατίθενται βασικά σημεία από την ομιλία του βουλευτή Δωδεκανήσου και Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριου Σαντορινιού, στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών».
Ø Την ώρα που τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αυξημένα κατά 40% σε σύγκριση με πέρσι, η Κυβέρνηση αρνείται να πάρει μέτρα και να συζητήσει με ακτοπλόους
«Ενώ αναμένεται νέα αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 7% από 1η Ιουλίου, και ενώ, συνολικά, οι αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι φτάνουν το 40%, η Κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι παραινέσεις προς τους ακτοπλόους να μην αυξήσουν τα εισιτήρια. Δεν έχει ικανοποιήσει κανένα από τα αιτήματά τους και τους χρωστάει πάνω από 50 εκ. ευρώ από τις άγονες γραμμές, περισσότερο από έναν χρόνο! Δεν διαβουλεύεται μαζί τους άσχετα εάν γνωρίζει η Κυβέρνηση ότι ο μετρικός τόνος από 470 ευρώ που ήταν πέρυσι, σήμερα φτάνει τα 1.100 ευρώ, και το κόστος λειτουργίας (τα καύσιμα ενός πλοίου), από 30% που ήταν πέρσι, σήμερα έχει φτάσει στο 80%. Και μπορεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να έχει κάνει συμβάσεις για 100 εκ. (άλλοτε μιλάνε για 130 εκ. ευρώ), αλλά η πραγματικότητα είναι ότι φέτος εγγράφηκαν μόλις 50 εκ. για τις άγονες γραμμές. Αναρωτιόμαστε λοιπόν, πού θα βρουν το υπόλοιπο ποσό!»
Ø Συνεχής απαξίωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενός μέτρου που μπορεί να βοηθήσει επιβάτες και επιχειρηματίες στα νησιά
«Την ίδια στιγμή που το Μεταφορικό Ισοδύναμο, τουλάχιστον για τους νησιώτες, προέβλεπε και προβλέπει την απόσβεση της μεγάλης αύξησης του κόστους -διότι προβλέπει συγκεκριμένο ποσό το οποίο θα πληρώνουν οι νησιώτες και το υπόλοιπο ποσό αποζημιώνεται-, το Υπουργείο έχει καθυστερήσει να βάλει τα χρήματα στους λογαριασμούς τν νησιωτών τουλάχιστον για 6 μήνες (σε άλλες περιόδους, έχουμε φτάσει ως και 9 μήνες καθυστέρηση). Το κόστος ζωής των νησιωτών έχει εκτοξευθεί τραγικά και ένα μέτρο το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει επιβάτες και επιχειρηματίες στα νησιά, η Κυβέρνηση ιδεοληπτικά το έχει απαξιώσει! Προφανώς γιατί, και εκεί, ο προϋπολογισμός είναι μόλις 23 εκ. ευρώ, φέτος μαζί με το πρόγραμμα «Νέαρχος». Είναι εντυπωσιακό κάθε φορά να προσθέτουν κάτι καινούργιο, ενώ ο προϋπολογισμός μένει ίδιος και δεν αρκεί για να πληρωθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο».
Ø Αν κάποιος σήμερα προσπαθήσει να κλείσει εισιτήρια για Κάρπαθο, τον Ιούλιο, δεν θα μπορέσει, γιατί δεν υπάρχει πλοίο!
«Προκαλώ τον Υπουργό να κλείσει σήμερα εισιτήριο για τις 9 Ιουλίου για να πάει Κάρπαθο. Πολύ απλά δεν υπάρχει! Διότι το δρομολογημένο πλοίο έχει παράταση μέχρι 8 Ιουλίου και το πλοίο που θα ερχόταν, δεν έχει πάρει ακόμα δρομολόγηση. Είναι ντροπή το 2022 τα νησιά μας να προσπαθούν να επιβιώσουν σ’ αυτή την αβεβαιότητα. Δεν υπάρχουν πλοία αυτή τη στιγμή γιατί δεν υπάρχουν κίνητρα. Κίνητρο είναι οι 12ετείς/πολυετείς συμβάσεις –και για την ανανέωση του στόλου-, για τις οποίες η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει το δρόμο και η σημερινή ηγεσία δεν προχωράει».