Με βούλευμα που εξέδωσε το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου έγινε δεκτή η προσφυγή που άσκησε ο Τούρκος πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου «NOUR-M», που βυθίστηκε στον λιμένα της Ακαντιάς και μειώθηκε το ύψος της χρηματικής εγγύησης από 50.000 ευρώ, που του είχε επιβληθεί, σε 20.000 ευρώ.
Θυμίζουμε ότι με διάταξη που εξέδωσε η τακτική Ανακρίτρια Ρόδου κ. Μαρίνα Κρανίτη καταργήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της εμφάνισής της στο Αστυνομικό Τμήμα Ρόδου κάθε 10, 20 και 30 εκάστου μήνα, που είχαν επιβληθεί στην εκπρόσωπο της τουρκικής εταιρείας “TSS SILAH VE SAUMNA SANAYI DIS TICARET LIMITED SIRKETI”, ιδιοκτήτρια του φορτηγού πλοίου. Με την ίδια διάταξη μειώθηκε το ύψος της χρηματικής εγγύησης, που της είχε επιβληθεί, από 50.000 ευρώ σε 5.000 ευρώ.
Ο πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου “Nour M”, ήταν εκείνος που μετέφερε 55 εμπορευματoκιβώτια με φυσίγγια.
Είναι κατηγορούμενοι για πρόκληση ναυαγίου, από κοινού με δόλο, από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο, για διακεκριμένη περίπτωση φθοράς πράγματος, που χρησιμοποιείται για κοινό όφελος από κοινού και για ρύπανση του περιβάλλοντος.
Ο πλοίαρχος, που κατηγορήθηκε και για μεταφορά πολεμικού υλικού χωρίς τις προβλεπόμενες άδειες, κατέθεσε, σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις του πλοίου, που οδήγησαν στην απαγόρευση απόπλου του, ότι είχε προβεί σε ενέργειες αλλά δεν ενημέρωσε το Λιμεναρχείο. Ισχυρίστηκε ότι εγνώριζε για τον καιρό και ότι ζήτησε από ναυτικό πράκτορα να μεθορμίσει σε άλλο σημείο και έλαβε την απάντηση ότι αυτό απαγορεύεται. Ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποίησε όλα τα σχοινιά του πλοίου για να το ασφαλίσει και ότι η μηχανή, οι άγκυρες και το πηδάλιο ήταν σε ετοιμότητα για να χρησιμοποιηθούν, όπως και οι αντλίες στο μηχανοστάσιο.
Υποστήριξε ακόμη ότι έδωσε εντολή στο μηχανικό να απομονώσει τις δεξαμενές πετρελαίου και λιπαντικών για αποφυγή ρύπανσης. Κατέθεσε ακόμη ότι όταν διαπίστωσε ότι η εισροή των νερών ήταν ανεξέλεγκτη, έδωσε εντολή να εγκαταλείψουν το πλοίο. Ισχυρίστηκε ακόμη ότι είχε ζητήσει βοήθεια από το Λιμενικό με ασύρματο αλλά δεν έλαβε απάντηση.
Σημειώνεται ότι επανειλημμένως τις αμέσως προηγούμενες ημέρες της βύθισης του πλοίου είχαν γνωστοποιηθεί από το Κεντρικό λιμεναρχείο Ρόδου όλες εκείνες οι ενέργειες στις οποίες όφειλε να προβεί προκειμένου να αποκαταστήσει τις ζημίες του σκάφους και αυτό στη συνέχεια να αποδεσμευτεί και να αποπλεύσει με ασφάλεια, δεδομένου ότι υπήρχε ρήγμα στο πρωραίο στεγανό συγκρούσεως, καθώς του είχαν επιδειχθεί και οι τρόποι που μπορεί να αποπλεύσει το πλοίο με ρυμουλκό για επισκευαστική βάση-ναυπηγείο σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Φέρεται να του έγιναν συστάσεις τόσο από την αρμόδια λιμενική αρχή όσο και από τον αρμόδιο νηογνώμονα για τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επρόκειτο να επικρατήσουν τις επόμενες ημέρες στο λιμένα Ακαντιά της Ρόδου και του ζητήθηκε να αποπλεύσει άμεσα για πιο ασφαλές αγκυροβόλιο.
Την 1-12-2013 κλιμάκιο του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου μετέβη στο σκάφος και γνωστοποίησε και πάλι τις εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επρόκειτο να επικρατήσουν στην περιοχή, καθώς και την άμεση ανάγκη να μεταφέρει το σκάφος ο κατηγορούμενος σε ασφαλέστερο αγκυροβόλιο. Ειδικότερα, παρότι του επισημάνθηκε αρμοδίως ότι επικρατούν άνεμοι έντασης 6 BF και άνω, και θα πρέπει για λόγους ασφαλείας το σκάφος να αγκυροβολήσει στον όρμο Τριαντών, ή σε άλλη θαλάσσια περιοχή ανατολικά της Ρόδου σε περίπτωση που έπνεαν άνεμοι Β-ΒΔ, θέσεις οι οποίες του επιδείχθησαν και επί Ναυτικού Χάρτη.
Επιπλέον, την 4-12-2013 απεστάλη από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου στον κατηγορούμενο το με αριθμό 611.3/2013/Λ.Σ. 6663/4-12-2013 έγγραφο στο οποίο αναφερόταν ότι περαιτέρω παραμονή του πλοίου με ελλιπή σύνθεση πληρώματος στο λιμένα Ακαντιάς Ρόδου κρίνεται επισφαλής ενόψει των επειχείμενων δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Κατηγορείται ότι αδιαφόρησε για τις επανειλημμένες οδηγίες, υποδείξεις και εντολές της αρμόδιας λιμενικής αρχής, την 11-12-2013 και περί ώρα 10:00, οπότε και έπνεαν στο λιμένα ισχυροί άνεμοι Β-ΒΔ έντασης 9-10 BF, έθραυσαν όλοι οι κάβοι πρόσδεσης, το πλοίο παρασύρθηκε εντός της λιμενολεκάνης για τριακόσια (300) περίπου μέτρα με αποτέλεσμα την παραβολή του σε άλλο σημείο του λιμένα, περίπου εκατό μέτρα από το σημείο στο οποίο βρισκόταν πλαγιοδετημένο το Ε/Ε-Ο/Ε «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», όπου και τοποθετήθηκαν νέοι κάβοι πρόσδεσης από μέλη του πληρώματος του «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» με συνδρομή μελών πληρώματος ρυμουλκών του λιμένα Ακαντιάς Ρόδου, οι οποίοι επιβιβάστηκαν στο εν λόγω πλοίο με κίνδυνο της ζωής τους και παρά την επικινδυνότητα της κατάστασης λόγω των μεγάλων κλίσεων και των αλλεπάλληλων έντονων προσκρούσεων του πλοίου στην προβλήτα.
Από τις αλλεπάλληλες έντονες προσκρούσεις του πλοίου στην προβλήτα προκλήθηκαν σε αυτή ζημίες σοβαρές, καθώς και εκτεταμένες ζημίες στο πλοίο καθώς και ρήγματα με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων και τη βύθιση αυτού περί ώρα 12:30.