Τοπικές Ειδήσεις

Ιωάννης Μπρας: «Εχουμε επιστρέψει πλέον στους μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς στην κρουαζιέρα»

«Εχουμε επιστρέψει πλέον στους μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς, στην κρουαζιέρα!»
Αυτό υπογραμμίζει με δηλώσεις του προς την ‘δημοκρατική’ ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας για τον προορισμό της Ρόδου, κ. Ιωάννης Μπρας, ο οποίος δεν κρύβει την αισιοδοξία του για την εξέλιξη αλλά και την έκβαση της φετινής σεζόν σχετικά με τον θαλάσσιο τουρισμό.
«Η σεζόν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τα στοιχεία να είναι πολύ ενθαρρυντικά. Οι δείκτες πλέον έχουν αρχίσει να δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης, που σημαίνει ότι έχουμε ξεπεράσει μεσοσταθμικά ήδη το 60% στις πληρότητες και αναμένουμε στο επόμενο διάστημα (δηλαδή στους επόμενους δύο με τρεις μήνες) να ανέβει ακόμη παραπάνω. Σε κάποιες εταιρείες, οι πληρότητες έχουν φτάσει στο 80%. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του έτους, εκτιμούμε ότι θα φτάσουμε στο 75% στην πλειοψηφία των εταιρειών.
Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι πλέον δεν έχουμε κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα στην λειτουργία της κρουαζιέρας. Ήδη καταγράφεται μεγάλη αύξηση του τουρισμού από τις ΗΠΑ, με πολλούς Αμερικανούς που έρχονται για να κάνουν κρουαζιέρες στην χώρα μας –πράγμα πάρα πολύ σημαντικό, καθώς πολλοί τέτοιοι ταξιδιώτες, έχουν ήδη θέσει σαν προγραμματισμό να επιστρέψουν σαν τουρίστες (όχι μέσω κρουαζιέρας). Αυτό προκύπτει από έρευνες που γίνονται και με καταγεγραμμένα στοιχεία», όπως τόνισε.
Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει η Ρόδος
Η Ρόδος, που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα, καταγράφει ήδη πολύ καλά στοιχεία με προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων που έχουν πολύ καλές πληρότητες.
«Με το κλείσιμο των σχολείων, αυξάνονται και οι επισκέπτες μας που έρχονται να κάνουν τις διακοπές τους, οικογενειακώς. Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι προσπάθειες από όλους τους φορείς, μαζί με το υπουργείο, να προβληθεί η Ελλάδα και οι προορισμοί της στα διεθνή φόρα και τις εκθέσεις (για τον θαλάσσιο τουρισμό, εκδρομές κλπ.) Επόμενο βήμα μας είναι η Έκθεση ‘Seatrade Cruise Med’ η οποία θα γίνει στη Μάλαγα της Ισπανίας, 14-15 Σεπτεμβρίου 2022, όπου θα συμμετέχει και η Ρόδος. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι φέτος, τρεις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα, θα συνεχίσουν και τον χειμώνα ενώ τα μηνύματα σχετικά με την ικανοποίηση από τους πελάτες, η Ρόδος βαθμολογείται πολύ ψηλά!!!»
Η κρουαζιέρα ανακάμπτει με προοπτική για τα επόμενα έτη
Όπως ανέφερε ο κ. Μπρας, ο θαλάσσιος τουρισμός, μετά την πανδημική κρίση και τα προβλήματα που σημειώθηκαν, επιστρέφει πλέον στους μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς:
«Υπάρχουν πολλά πλοία που κάνουν κρουαζιέρες στα νερά του Αιγαίου και είμαστε αισιόδοξοι για την έκβαση του 2022. Όσον αφορά στην οικονομία, έχουν αλλάξει πλέον τα ποσοστά των εταιρειών που κάνουν HOPE PORT στην Ελλάδα (Πειραιάς, Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Λαύριο). Αυτή την στιγμή διερευνούμε τις δυνατότητες της Ρόδου να γίνει HOPE PORT, ενώ το 2023 αναμένουμε περισσότερα πλοία».
Ο κ. Μπρας επανέλαβε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ‘το 2022 θα είναι μια χρονιά σταθεροποίησης και το 2023, αναμένεται να είναι η χρονιά ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού’ ενώ τα προβλήματα που εμφανίζονται φέτος, είναι μικρά και αφορούν σε ελλείψεις προσωπικού, που περιορίζονται όμως, μόνον στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Εκεί που κατατάσσεται πάντως η Ρόδος, εμφανίζονται ξεκάθαρα σημάδια ανάκαμψης αλλά και ανάπτυξης: «Στην Ρόδο έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, με όλους τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές αρχές εδώ και καιρό. τα συστήματα ασφαλείας στο λιμάνι και η προετοιμασία εκατέρωθεν, αποδίδει καρπούς» ανέφερε.
Να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός πως χαλάρωσαν τα μέτρα προστασίας, στα πλοία δεν έχουν χαλαρώσει τα αυστηρά πρωτόκολλα τα οποία εφαρμόζονται (με τέστ πριν την αναχώρηση, με καμπίνες απομόνωσης για κρούσματα covid κ.λπ.)
Αυξάνεται το luxury cruising
Ενδιαφέρουσα παράμετρος είναι το ‘luxury cruising’ που προσμετράται στις νέες τάσεις στην κρουαζιέρα. Όπως αναφέρει ο κ. Μπρας: «Στον θαλάσσιο τουρισμό, μας ενδιαφέρουν όλες οι εταιρείες. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες: η χαμηλή, η μεσαία και η υψηλή –σε σχέση με τα μεγέθη των πλοίων, με το στυλ της κρουαζιέρας και με τους ταξιδιώτες (από πού προέρχονται). Οι εταιρείες αυτές έχουν έως 800 άτομα, με αυξημένες υπηρεσίες, με πέντε αστέρια (5* plus) στην γαστρονομία, στις εμπειρίες, κ.λπ. Επομένως και το κόστος είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με άλλες εταιρίες. Συνήθως αυτοί οι επιβάτες είναι συγκεκριμένοι και αναζητούν άλλες εμπειρίες και υπηρεσίες. Το ίδιο βέβαια αφορά και στο γιώτινγκ με πιο περιορισμένους επιβάτες».
Τέλος, σχετικά με τα πακέτα και τις τιμές, είναι πολύ ελκυστικές και για όλα τα βαλάντια, αφού ξεκινούν από 450 ευρώ (με μέσο όρο τα 1.000 – 1.200 ευρώ) και φτάνουν μέχρι και τα 8.000 ευρώ. «Μην ξεχνάτε ότι οι επισκέπτες της κρουαζιέρας είναι εκείνοι που έχουν την μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη για την εκάστοτε τοπική αγορά», κατέληξε ο κ. Μπρας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου