Για μία ακόμη φορά, τα Ροδιτόπουλα «σάρωσαν» στις πανελλαδικές εξετάσεις, αποδεικνύοντας ότι όσο δύσκολες και απαιτητικές και αν είναι οι συνθήκες που επικρατούν, τα νέα παιδιά δεν εγκαταλείπουν τα όνειρά τους. Δύο από τους πρωταγωνιστές των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, η Κωνσταντίνα Γιαντσίδη και ο Άγγελος-Χαράλαμπος Μπίλλης μιλούν στη «δ» για τη μεγάλη τους επιτυχία.
Η Κωνσταντίνα Γιαντσίδη από τις Καλυθιές, είναι η πρώτη των πρώτων στις πανελλήνιες συγκεντρώνοντας 19.625 μόρια, βαθμολογία που της δίνει το εισιτήριο να μπει στην Ιατρική Σχολή. Η Κωνσταντίνα έγραψε 20 στη χημεία, 20 στη φυσική, 19,8 στη βιολογία και 18,6 στην έκθεση και συγκεντρώνοντας 19.625 μόρια, κατάφερε να δει τα όνειρά της και τους στόχους της να πραγματοποιούνται.
«Η υψηλή βαθμολογία και η πρωτιά δεν ήταν αυτοσκοπός. Είναι απλά το εισιτήριο για την ιατρική», δηλώνει η Κωνσταντίνα σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δ» και αναφέρεται στην εμπειρία των πανελληνίων εξετάσεων.
• Κωνσταντίνα, είσαι το πρόσωπο των ημερών έχοντας πετύχει μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το περίμενες αυτό το τόσο καλό αποτέλεσμα και πώς αισθάνεσαι για την επιτυχία σου αυτή;
Όταν έγραφα, ο μόνος μου στόχος ήταν να εξασφαλίσω μία θέση στη σχολή της πρώτης μου επιλογής. Δεν περίμενα αυτή την υψηλή βαθμολογία, η οποία με κάνει να αισθάνομαι ασφαλής, ότι έχω πετύχει το στόχο μου. Η υψηλή βαθμολογία και η πρωτιά δεν ήταν αυτοσκοπός. Είναι απλά το εισιτήριο για την ιατρική.
• Πώς επέλεξες την ιατρική; Ήταν κάτι που ήθελες πάντα; Καθορίστηκε αυτή η επιλογή σου από το οικογενειακό σου περιβάλλον ή τον κοινωνικό σου περίγυρο;
Σε αντίθεση με άλλα παιδιά που από πολύ μικρή ηλικία αποφασίζουν ότι θέλουν να ασχοληθούν με την ιατρική και επιμένουν στην επιλογή τους μέχρι το τέλος, εγώ πήρα την απόφαση στα μέσα της πρώτης λυκείου. Είχα επισκεφθεί ένα νοσοκομείο για κάποια εξέταση και τότε συνειδητοποίησα ότι θα ήθελα να εργάζομαι σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Ένιωσα από εκείνη τη στιγμή ότι ανήκω στον συγκεκριμένο κλάδο.
• Ποια είναι τα ενδιαφέροντά σου πέρα από το σχολείο, έχεις κάποια χόμπι που λόγω των πανελληνίων εξετάσεων χρειάστηκε να …θυσιάσεις;
Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς αλλά και της περιηγούμενης, επειδή το διάβασμα ήταν αρκετό και ο χρόνος περιορισμένος, δεν είχα τη δυνατότητα να ασχοληθώ με τα χόμπι μου. Πριν ξεκινήσω την προετοιμασία για τις πανελλήνιες, ασχολούμουν με το βόλεϊ και αυτό ήταν το κύριο χόμπι μου, το οποίο όντως θυσίασα. Άξιζε όμως ο κόπος. Μπορώ και πάλι να ασχοληθώ με αυτό…
• Ποιες θυσίες χρειάστηκε να κάνεις γενικότερα για να πετύχεις το στόχο σου; Ποιες θυσίες χρειάστηκε να κάνεις για να έχεις αυτό το άριστο αποτέλεσμα;
Μένω στις Καλυθιές και χρειαζόταν καθημερινά να μεταβαίνω στ’ Αφάντου, καθώς εκεί βρισκόταν το σχολείο μου και το φροντιστήριό μου. Κάποια φροντιστηριακά μαθήματα τα έκανα στην πόλη της Ρόδου, οπότε οι μετακινήσεις ήταν συχνές, απαιτούσαν πολύ από το χρόνο που είχα στη διάθεσή μου για διάβασμα. Όσο όμως και αν κουραζόμουν, πίστευα ότι το αποτέλεσμα θα με δικαιώσει. Γενικότερα, προσπαθούσα πάντα να σκέφτομαι θετικά και αισιόδοξα.
• Ήταν τελικά επίπονη η προσπάθεια και η προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Υπήρχαν στιγμές αγχωτικές;
Ασφαλώς και κατά τη διάρκεια όλης αυτής της διαδρομής, υπήρχαν στιγμές που με κυρίευαν το άγχος, η αγωνία, η ανασφάλεια. Αλλά με τη βοήθεια των κοντινών μου προσώπων, των καθηγητών και των φροντιστών μου, κατάφερνα να το αποβάλλω και να αισθάνομαι πιο αισιόδοξη.
Μέχρι και την τελευταία στιγμή σκεφτόμουν θετικά και προσπαθούσα να παραμείνω αισιόδοξη.
• Τελικά, έχοντας βιώσει την εμπειρία των πανελλαδικών εξετάσεων, ποια είναι η γνώμη σου για την όλη διαδικασία και τι θα συμβούλευες τα παιδιά που ξεκινούν τώρα τη δική τους προσπάθεια;
Κατά την προσωπική μου άποψη, οι πανελλήνιες εξετάσεις, όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, θεωρώ ότι δεν καθορίζουν τον άνθρωπο και την πορεία του στη ζωή. Όμως, όποιο παιδί επιθυμεί να ενταχθεί σε ένα συγκεκριμένο τομέα, πρέπει να πάρει στα σοβαρά τη διαδικασία, να προσηλωθεί στο στόχο του και να τον υπηρετήσει μέχρι την τελευταία στιγμή, μέχρι την ώρα των εξετάσεων.
• Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον; Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε κάποια χρόνια από τώρα, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές σου στην Ιατρική;
Ελπίζω να έχω κάνει την ειδικότητά μου που δεν έχω αποφασίσει από τώρα ποια θα είναι. Δεν μπορώ να ξέρω τι μου επιφυλάσσει η ζωή. Ελπίζω για τα καλύτερα!
Ο Άγγελος-Χαράλαμπος Μπίλλης από την Ιαλυσό, έγραψε ένα ολοστρόγγυλο 20 στη χημεία, 19,7 στη φυσική, 18,9 στα μαθηματικά και 17,7 στην έκθεση. Συγκέντρωσε 19.260 μόρια συνολικά και σε συνέντευξή του προς τη «δ» τονίζει ότι το «μυστικό της επιτυχίας» είναι το συστηματικό διάβασμα από την 1η λυκείου, ώστε να μην μένουν κενά και κάποιες μικρές στιγμές ανάπαυλας και χαλάρωσης. Η πρώτη του επιλογή είναι το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ και η βαθμολογία που συγκέντρωσε του χαρίζει το πολυπόθητο εισιτήριο.
• Άγγελε, περίμενες ένα τόσο καλό αποτέλεσμα στις πανελλαδικές εξετάσεις;
Ήξερα ότι τα πήγα πολύ καλά, ωστόσο δεν ήμουν απόλυτα σίγουρος για το μάθημα της έκθεσης που είναι συνήθως ο αστάθμητος παράγοντας. Στη φυσική, στη χημεία και στα μαθηματικά, μπορείς να εκτιμήσεις – έστω κατά προσέγγιση – πώς έχεις γράψει. Στην έκθεση δεν μπορείς να ξέρεις πώς τα έχεις πάει. Είχα ωστόσο μία εικόνα, ήξερα τι να περιμένω.
• Πώς έγραψες σε κάθε μάθημα;
Έχω μεγάλη αδυναμία στα τρία μαθήματα της θετικής κατεύθυνσης. Από την πρώτη λυκείου μου είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον. Στην έκθεση έγραψα 17,7 στα μαθηματικά 18,9, στη φυσική 19,7 και στη χημεία 20!
• Έχοντας βιώσει την εμπειρία των πανελληνίων εξετάσεων, ποια είναι η γνώμη σου για τη διαδικασία; Πόσο δύσκολη, απαιτητική και αγχωτική είναι;
Βλέπω ότι πολλοί μαθητές δηλώνουν πώς ήταν μία δύσκολη χρονιά αυτή που πέρασε. Και πράγματι ήταν. Ωστόσο θεωρώ προσωπικά ότι θα πρέπει να διαρκεί περισσότερα χρόνια η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Τουλάχιστον στη θετική κατεύθυνση, για να πάρει κανείς άριστα στα τρία αυτά μαθήματα, θεωρώ ότι πρέπει να μην έχει κενά, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να έχει από την 1η λυκείου ξεκινήσει συστηματικό διάβασμα. Πράγματι, απαιτείται αρκετή προετοιμασία και προσπάθεια. Ωστόσο, για όποιον δεν έχει αφήσει κενά, τα πράγματα είναι πιο βατά. Είναι πιο στρωτή η τελευταία χρονιά, αν και δύσκολη.
• Υπήρξαν στιγμές που ένιωθες το άγχος να σε καταβάλλει;
Υπήρχε σίγουρα άγχος. Τα Σαββατοκύριακα ή όποτε δεν είχα να προετοιμαστώ για κάποιο διαγώνισμα, πήγαινα με τους φίλους μου μια βόλτα να ξεσκάσουμε, για μπάσκετ ή έκανα κάτι άλλο για να ξεφύγω προσωρινά από το διάβασμα και να αποβάλλω την πίεση. Εμένα αυτές οι σύντομες αποδράσεις διαπίστωσα ότι με ωφελούσαν πολύ. Απέδιδα καλύτερα στη συνέχεια.
• Χρειάστηκες να κάνεις θυσίες για να πετύχεις το στόχο σου;
Θυσίες σίγουρα χρειάστηκε να κάνω. Πήγαινα συχνά στο γυμναστήριο, πριν ξεκινήσω την εντατική προετοιμασία για τις πανελλήνιες. Την χρονιά που πέρασε αφοσιώθηκα στο διάβασμα και άρχισα να παραμελώ την γυμναστική, την άσκηση και την εξωτερική μου εμφάνιση. Αυτό μου στέρησαν οι πανελλήνιες, τη γυμναστική. Τώρα βέβαια έχω όσο χρόνο θέλω για τα αγαπημένα μου χόμπι. Άξιζε λοιπόν αυτή η μικρή θυσία.
• Σε ποια σχολή στοχεύεις και πώς την επέλεξες;
Στοχεύω στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ. Είναι μία σχολή που έχει να κάνει με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τον προγραμματισμό. Από μικρό παιδί είχα κλίση στην τεχνολογία και στους υπολογιστές και έχοντας διαβάσει τον οδηγό σπουδών, διαπίστωσα ότι η σχολή περιέχει αρκετά μαθηματικά και φυσική που είναι το φόρτε μου. Επιπλέον, είναι μία σχολή που σου προσφέρει πολλές ευκαιρίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για όλους αυτούς τους λόγους την επέλεξα.
• Πώς φαντάζεσαι το μέλλον σου, αφότου ολοκληρώσεις τις σπουδές σου;
Θα ήθελα να κάνω ένα μεταπτυχιακό… Δεν έχω αποφασίσει ακόμη σε ποιο τομέα. Θα ήθελα να δοκιμάσω την τύχη μου στο εξωτερικό, έστω για την εμπειρία. Πιστεύω ότι θα με εξελίξει η εμπειρία αυτή επαγγελματικά και ως προσωπικότητα. Και έχοντας την εργασιακή εμπειρία στο εξωτερικό, πιστεύω ότι θα μου είναι πιο εύκολο να κατασταλάξω εάν θέλω να επιστρέψω στην Ελλάδα ή αν θα παραμείνω στο εξωτερικό.
• Ποια συμβουλή θα έδινες στα παιδιά που ξεκινούν τώρα την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις;
Η συμβουλή που δίνω είναι πώς η προετοιμασία θα πρέπει να είναι πολύμηνη. Δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος οι πανελλαδικές εξετάσεις… Απαιτούν σταθερότητα, να μη τα παρατάς και να προσπαθείς καθημερινά. Πρέπει οι υποψήφιοι να εστιάζουν στην επόμενη μέρα και όχι στο τέλος της διαδικασίας. Μέρα με τη μέρα, ο χρόνος θα περάσει πιο γρήγορα απ’ ό,τι πιστεύουν. Απαιτείται συνέπεια, μεθοδευμένο διάβασμα. Πού και πού απαιτείται ένα διάλειμμα για ψυχαγωγία. Αυτές οι μικρές ανάπαυλες σου δίνουν έμπνευση και δύναμη να συνεχίσεις.