Πλήρη ικανοποίηση τόσο για την εξέλιξη της τουριστικής σεζόν, όσο και για τα αποτελέσματα της προβολής της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός, εξέφρασε χτες σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Αθανάσιος Βυρίνης -εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τουρισμού και Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Ρόδου.
«Έχουμε φτάσει ήδη στα 1,3 εκατομμύρια αφίξεις (και μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, θα έχουμε φτάσει στα 1,4 εκατομμύρια αφίξεις) που σημαίνει ότι καλύψαμε ήδη τον συνολικό αριθμό της κίνησης του 2021. Αυτό, μας κάνει όλους πολύ αισιόδοξους ότι όχι μόνον θα φτάσουμε τα επίπεδα του 2019 στην τουριστική κίνηση, αλλά έχουμε βάσιμες πιθανότητες να ξεπεράσουμε και τα 2,5 εκατομμύρια αφίξεις (με 2,3 εκατομμύρια αφίξεις το 2019).
Όσον αφορά στην αγοραστική δύναμη και τι αφήνουν οι πελάτες, είναι ένα σημείο για το οποίο πάντα υπάρχουν διαφορετικές απόψεις.
Πάρα πολλοί καταστηματάρχες και επιχειρηματίες δηλώνουν ευχαριστημένοι, τόσο με την κίνηση όσο και με την αγοραστική δύναμη των επισκεπτών μας. ωστόσο υπάρχει και μια μερίδα, που θεωρεί ότι οι πωλήσεις που κάνουν είναι σε χαμηλό επίπεδο, σε σχέση με τον κόσμο που έχουμε.
Το σίγουρο είναι ότι έχουμε μεγάλη τουριστική κίνηση και ότι είναι στο χέρι μας να τον κάνουμε να αγοράσει. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν τα γνωστά προβλήματα π.χ. το ενεργειακό αλλά από εκεί και πέρα, να μην ξεχνάμε ότι ‘ο πελάτης είναι αυτός που αγοράζει’. Άρα θα πρέπει τα προϊόντα μας και οι υπηρεσίες μας να είναι αναβαθμισμένες ώστε να υπάρχει το δέλεαρ της αγοράς», τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις αγορές που μας προτιμούν την επικυριαρχία διατηρεί η Μεγάλη Βρετανία και ακολουθεί η Γερμανία ενώ στην τρίτη θέση ‘σκαρφάλωσε’ η Πολωνία. Ακολουθούν η Ιταλία, η Γαλλία, το Ισραήλ και οι Σκανδιναβικές χώρες.
Ο κ. Βυρίνης, επεσήμανε ακόμη πως κατά την διάρκεια του χειμώνα γίνεται η προετοιμασία και όλες οι ενέργειες ώστε να υλοποιηθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου –με σημείο αιχμής μια σειρά από διεθνή συνέδρια που θα γίνουν στην Ρόδο:
«Τα δεδομένα, μας λένε ότι μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου θα έχουμε τουριστική κίνηση και μάλιστα, αρκετά ικανοποιητική. Ήδη για το διάστημα στο οποίο έχουμε την λεγόμενη ‘Low Season’ θα γίνουν μια σειρά από συνέδρια, όπως το Φόρουμ που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος Αυγούστου με αεροπορικές εταιρείες. Επίσης, μέσα στον Σεπτέμβριο θα φιλοξενήσουμε δύο μεγάλα ιατρικά συνέδρια α. Δερματοσκοπικής και β. Μυοσκελετικής.
Ακολουθεί το Συμπόσιο αφιερωμένο στα 40 χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας που διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Διεθνούς Δικαίου. Μέσα στον Οκτώβριο θα έχουμε ένα μεγάλο συνέδριο Οδοντιατρικής ενώ στο τέλος Οκτωβρίου, θα γίνει ένα συνέδριο με προϊόντα υγείας –με 2.500 συνέδρους.
Επίσης, διοργανώνεται ένα τριήμερο φεστιβάλ με αφορμή την Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου 5-7 Μαρτίου. Έχουμε έρθει σε επαφή με μια εταιρεία που εδρεύει στο Λονδίνο ώστε να κάνει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες με στόχο να καθιερωθεί, προσεγγίζοντας επιχειρηματίες, απόδημους Δωδεκανήσιους κ.λπ. Είναι ένα φιλόδοξο πρότζεκτ το οποίο προετοιμάζουμε πολύ μεθοδικά. Στις 28 Οκτωβρίου (κατά πάσα πιθανότητα στο Καστέλο Ρόσσο) θα γίνει μια παρουσίαση σε 350 επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο γι αυτό το συνέδριο και το 2024 οπότε θα υλοποιηθεί, θα γίνει μια μεγάλη προβολή διεθνώς. Βλέπουμε ότι ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους απόδημους φέτος και φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε τις δράσεις και τις εκδηλώσεις».
Ο εντεταλμένος Τουρισμού αναφέρθηκε και στις συνεχείς δημοσιογραφικές αποστολές που φιλοξενούνται στην Ρόδο κάθε εβδομάδα, με Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους και μπλόγκερς οι οποίοι, εκτός από τις οδηγίες, έχουν ζητήσει να κάνουν κάποιες παραγωγές για ξένους τηλεοπτικούς σταθμούς:
«Η Ρόδος φιλοδοξεί να επανέλθει στο επίκεντρο και των τηλεοπτικών παραγωγών για μεγάλες εταιρείες και δίκτυα. Τον Σεπτέμβριο αναμένονται και τα αποτελέσματα της μελέτης που έκανε ο Δήμος Ρόδου για τους Digital Nomads –όπου είχαμε πρωτοστατήσει», ανέφερε ο κ. Βυρίνης.
Άλλα συνέδρια που θα γίνουν το επόμενο έτος θα είναι αυτό της Μαστολογίας (Μάιο και Απρίλιο) με 1500 συνέδρους ενώ σχεδιάζεται και η δράση με την Ferrari (σχετικά έγραψε η «δ»).
Η ΕΛΛΕΙΨΗ
ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Ο κ. Βυρίνης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις ελλείψεις που παρουσιάζονται στο προσωπικό λέγοντας πως η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, θα εντείνει τις προσπάθειες ενημέρωσης των νέων γύρω από τα τουριστικά επαγγέλματα μέσω προγραμμάτων από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου με στόχο την επικαιροποίηση των γνώσεων γύρω από το θέμα.
«Όσο αναβαθμίζουμε την τεχνογνωσία, τόσο θα αμβλύνεται το πρόβλημα. Εάν καθιερωθεί η τουριστική σεζόν για 8 – 9 μήνες, ο Τουρισμός θα αποτελέσει ένα ελκυστικό κριτήριο της τουριστικής εκπαίδευσης –με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας αφού ο Τουρισμός πλέον, αντιμετωπίζεται σε επιστημονικό επίπεδο.
Σχετικά με τις υποδομές μας, έχουμε αρκετά προβλήματα αλλά η κατάσταση βελτιώνεται συνεχώς. Μπορούμε να το καταλάβουμε αφού υπάρχει τόσο μεγάλη τουριστική κίνηση. Νομίζω πως πρέπει να γίνει μια μελέτη – καταγραφή της φέρουσας ικανότητας του νησιού σε όλους τους τομείς».
Απαντώντας σχετικά με τον προγραμματισμό για την συμμετοχή του Δήμου Ρόδου στις τουριστικές εκθέσεις, ο κ. Βυρίνης δήλωσε πως προς το παρόν, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται οι κλασικές εκθέσεις στο Παρίσι (Σεπτέμβριος), Λονδίνο (Νοέμβριος) και σειρά έχουν οι εκθέσεις του 2023 (Βερολίνο κ.λπ.)
«Έχουμε καταφέρει να φέρουμε τον κόσμο στο νησί –πέρα από την φυσική συμμετοχή και την παρουσία μας στις εκθέσεις. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την προβολή της Ρόδου με όλους τους σύγχρονους τρόπους», κατέληξε ο κ. Βυρίνης.