Τοπικές Ειδήσεις

Ετοιμες οι μελέτες για την αξιοποίηση της Νέας Αγοράς

Με ενδιαφέρον παρακολουθούν τις διαδικασίες για την αξιοποίηση της Νέας Αγοράς οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο μνημείο.
Με δεδομένο ότι η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και λαμβάνει τις σχετικές εγκρίσεις από τα αρμόδια όργανα και τις επιτροπές, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην υπογραφή των συμβολαίων και στην εγκατάσταση του εργολάβου.
Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε χτες στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Νέας Αγοράς, κ. Παναγιώτης Κατσιδώνης, ξεκαθαρίζοντας πως υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες από την επένδυση – αξιοποίηση του μνημείου:
«Η μελέτη για την αξιοποίηση – ανακατασκευή της Νέας Αγοράς, έχει ολοκληρωθεί και προχωρούν οι σχετικές εγκρίσεις από τα αρμόδια όργανα. Η τελευταία έγκριση ήταν από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου (με προϋπολογισμό άνω των 3εκ. ευρώ λόγω των αυξήσεων σε υλικά και εργασίες που απαιτούνται) και το επόμενο βήμα είναι να έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να γίνει ο διαγωνισμός για να αναδειχθεί ο εργολάβος, που θα αναλάβει να υλοποιήσει όσα σχεδιάζονται. Παράλληλα, έχουμε ξεκινήσει την διαδικασία ανανέωσης των συμβολαίων μας. Είναι ένα ζήτημα που μας απασχόλησε πολύ στα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η διαδικασία εφεξής είναι πιο πολύπλοκη, αλλά μπορούμε να πούμε ότι ‘μπήκε το νερό στ’ αυλάκι’!
Ήδη ανανεώθηκε το πρώτο συμβόλαιο ενός από τα δημοτικά καταστήματα. Για τους καταστηματάρχες της Νέας Αγοράς σημειώνεται μια καθυστέρηση λόγω της αναμονής της μελέτης, αλλά έχουμε ήδη ξεκινήσει να καταθέτουμε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από τις υπηρεσίες. Πάνω από 20 επιχειρηματίες έχουν καταθέσει τα απαραίτητα χαρτιά και περιμένουν τις σχετικές εγκρίσεις.
Εκτιμούμε ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουμε με τις υπογραφές (των 20 πρώτων) με στόχο να αποφορτιστούν τα γραφεία και οι αρμόδιες υπηρεσίες. Έχουμε συνεννοηθεί με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Στέφανο Δράκο, ώστε να κατατίθενται πέντε αιτήσεις ανά εβδομάδα, και να προχωρήσουν πιο σύντομα οι διαδικασίες. Έτσι θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση» -όπως είπε.
Για τις 52 συνολικά επιχειρήσεις που θα αναγκαστούν να μεταστεγαστούν εφόσον θα κατεδαφιστούν τα καταστήματά τους (στο εσωτερικό της Νέας Αγοράς) ο κ. Κατσιδώνης ανέφερε πως θα υπάρξει μια μικρή χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις:
«Σύντομα, θα έχουμε συνάντηση με τις υπηρεσίες της Ακίνητης Περιουσίας και των Νεωτέρων Μνημείων για να βρούμε λύσεις. Είναι 52 τα καταστήματα που θα κατεδαφιστούν. Αυτή την στιγμή, τα 20 είναι ήδη κενά και τα 32 τα διατηρούν 16 επιχειρηματίες».
Τα νέα συμβόλαια θα είναι 12ετούς διάρκειας με την προϋπόθεση ότι η προθεσμία ξεκινάει από την ημέρα που θα λήγουν τα υφιστάμενα συμβόλαια:
«Συνεπώς, όποιος υπογράψει την νέα σύμβαση μίσθωσης, θα λήγουν τα συμβόλαια τους στις 31 Δεκεμβρίου του 2030. Αν υποθέσουμε ότι για δύο χρόνια η Νέα Αγορά θα είναι εργοτάξιο, μας απομένουν έξι χρόνια για να λειτουργήσουμε υπό την νέα της μορφή. Το θετικό στοιχείο είναι ότι με βάση τα επιχειρηματικά πλάνα που καταθέτει η κάθε επιχείρηση, θα προσαρμόζεται στις προδιαγραφές της νέας μελέτης. Συνεπώς, κάθε επιχειρηματίας, θα πρέπει να ξοδέψει κάποια ποσά γι’ αυτό. Π.χ. κάθε επιχείρηση υποχρεούται να τοποθετήσει ξύλινα κουφώματα (εξωτερικά) ή εάν θέλει να τοποθετήσει ρολό ασφαλείας θα είναι εσωτερικά, με στόχο να υπάρχει μια ομοιόμορφη εικόνα αισθητικής», είπε ο κ. Κατσιδώνης.
Ερωτηθείς εάν υπάρξουν αυξήσεις στα συμβόλαια, απάντησε πως δεν έχουν φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο αφού βρίσκονται στην φάση της έγκρισης του επιχειρηματικού πλάνου ενώ το οικονομικό κομμάτι θα έρθει σε δεύτερο χρόνο.
«Με δικά μας έξοδα θα βάλουμε πιστοποιημένο εκτιμητή – μηχανικό και με βάση τα ενοίκια που ισχύουν για την γύρω περιοχή, την εμπορικότητα του δρόμου, την αντικειμενική αξία του ακινήτου και μια σειρά από παραμέτρους, θα καθοριστεί το ελάχιστο κόστος ετήσιας μίσθωσης. Από εκεί και πέρα, θα γίνει η διαπραγμάτευση με τον Δήμο Ρόδου και θα καταλήξουμε στο μηνιαίο μίσθωμα –από μηδενική βάση.
ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση να είναι μειωμένα τα ενοίκια. Θα είναι αρκετά αυξημένα».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Καταστηματαρχών Νέας Αγοράς, πολλοί επιχειρηματίες σκέφτονται σοβαρά να πάρουν τις επιχειρήσεις τους από το μνημείο λόγω χρονικών καθυστερήσεων και αυξημένου κόστους: «Δεν σας κρύβω ότι πολλοί επιχειρηματίες, προβληματίζονται σοβαρά για το τι θα κάνουν από εδώ και στο εξής. Περιμένουν να δουν το χρονοδιάγραμμα και τα μισθώματα, μέχρι να λάβουν αποφάσεις. Θεωρώ ότι εδώ που φτάσαμε, είναι καλό να περιμένουμε μέχρι τις επόμενες κινήσεις», δήλωσε ο κ. Κατσιδώνης.
ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΞΟΔΕΥΟΥΝ ΛΙΓΑ!
Ερωτηθείς σχετικά με την εξέλιξη της τουριστικής σεζόν για τη Νέα Αγορά, ο κ. Κατσιδώνης δήλωσε κατηγορηματικά:
«Η κίνηση σε αριθμούς τσάρτερ έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Καθημερινά βλέπουμε ότι στους δρόμους, στα καταστήματα, στην εστίαση, στις πιάτσες ταξί, σε εκδρομές κ.λπ. ότι υπάρχει πολύς κόσμος. Αυτό που διαπιστώνουμε οι επιχειρηματίες είναι ότι η ποσότητα δεν συνάδει με την ποιότητα. Θα έλεγα ότι αυτό οφείλεται στην οικονομική κατάσταση των τουριστών μας, που δικαιολογημένα είναι μειωμένη –όπως και όλων μας, λόγω της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού. Έχουμε μπροστά μας έναν δύσκολο χειμώνα που δεν ξέρουμε τι μας περιμένει –λόγω του ενεργειακού και του πληθωρισμού. Οι ξένοι επισκέπτες μας, δεν έρχονται με τον ίδιο προϋπολογισμό όπως άλλες χρονιές –προ κορωνοϊού. Κάποτε ψώνιζαν περισσότερο, σουβενίρ κ.λπ. ενώ τώρα έχουν περιορίσει το φαγητό και τα ψώνια. Μια οικογένεια προτιμά να γυρίσει στο ξενοδοχείο για φαγητό παρά να μείνει στο κέντρο ή να ξοδέψει παραπάνω χρήματα. Αυτό έχει επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, αλλά τουλάχιστον η σεζόν πηγαίνει πολύ καλά!», κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου