Αναβίωσε χθες ενώπιον του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου, η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα υπόθεση διακίνησης ναρκωτικών που εξιχνιάστηκε στα Δωδεκάνησα με κατηγορούμενους τρεις Τούρκους που είχαν καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή ισόβιας κάθειρξης και χρηματική ποινή ύψους 800.000 ευρώ.
Με την υπ’ αριθμ. 640/2022 απόφαση του Στ’ Τμήματος του Αρείου Πάγου έγινε δεκτή εν μέρει η αναίρεση που άσκησαν δύο εκ των τριών Τούρκων διακινητών ναρκωτικών για την ακύρωση της υπ’ αρίθμ. 19/2020 καταδικαστικής απόφασης του Πενταμελούς Εφετείου Δωδεκανήσου.
Κατηγορούμενοι είναι συγκεκριμένα οι M. C. του H. 43 ετών, O. C. του A. 39 ετών και A. B. του A. 53 ετών, που συνελήφθησαν από λιμενικούς της Κω, τα ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου 2017 ανοικτά της Νισύρου.
Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο τούς έκρινε ένοχους με το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου και επέβαλε στους δύο πρώτους ποινή κάθειρξης 15 ετών και χρηματική ποινή 100.000€ και στον τρίτο ποινή κάθειρξης 7 ετών και χρηματική ποινή 30.000€.
Το Στ’ Τμήμα του Αρείου Πάγου αναίρεσε εν μέρει την προσβαλλόμενη απόφαση και συγκεκριμένα ως προς τη διάταξη περί απόρριψης του αυτοτελούς ισχυρισμού του αναιρεσείοντος για την αναγνώριση της συνδρομής στο πρόσωπό του της ελαφρυντικής περίστασης του άρθρου 84 παρ. 2 περ. ε΄ του ΠΚ και ως προς τη διάταξη περί επιβολής ποινών εις αμφότερους τους αναιρεσείοντες.
Επεκτείνει το αναιρετικό, ως προς την ποινή, αποτέλεσμα και στο συγκατηγορούμενο των αναιρεσειόντων O. C. του A.
Το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου επέβαλε χθες ποινή κάθειρξης 12 ετών στους δύο πρώτους και χρηματική ποινή ύψους 100.000 ευρώ και 8 ετών στον τρίτο και χρηματική ποινή ύψους 30.000 ευρώ.
Στην κατοχή τους βρέθηκαν, όπως έγραψε η «δημοκρατική», εντός του ιστιοφόρου σκάφους «PAMIRA», σημαίας Τουρκίας, 61 δέματα, ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού βάρους 775,050 kgr.
Οι τρεις κατηγορούμενοι απολογούμενοι κατά τη διάρκεια της προδικασίας αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται, υποστηρίζοντας ότι δεν γνώριζαν για το φορτίο του ιστιοφόρου σκάφους.
Ο καπετάνιος υποστήριξε συγκεκριμένα ότι κλήθηκε να μεταβεί από την Τουρκία στο Λαύριο για να παραλάβει το σκάφος και να το μεταφέρει στο Βοdrum διότι οι δύο καπετάνιοι που είχε σε προγραμματισμένο ταξίδι του στην Ευρώπη, το εγκατέλειψαν.
Οι άλλοι δύο υποστήριξαν ότι ευρίσκοντο στην Κωνσταντινούπολη και ότι αποφάσισαν με τις οικογένειές τους να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι στα ελληνικά νησιά.
Μετέβησαν στο Λαύριο κι όταν οι οικείοι τους διαπίστωσαν ότι το σκάφος δεν ήταν σε πολύ καλή κατάσταση αποφάσισαν να μην τους ακολουθήσουν και επέστρεψαν στην Τουρκία.
Οι ίδιοι θα πραγματοποιούσαν μια περιήγηση στα ελληνικά νησιά πριν καταλήξουν στο Βοdrum, όπως κατέθεσαν, υποστηρίζοντας ότι δεν εγνώριζαν για το φορτίο του σκάφους.
Ενώπιον του πρωτόδικου δικαστηρίου οι δύο πρώτοι επέρριψαν την ευθύνη για το φορτίο στον τρίτο, κυβερνήτη του σκάφους, ενώ ο τελευταίος στους δύο πρώτους.
Ως συνήγοροι υπεράσπισής τους παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Αχιλλέας Δασκαλάκης, Νίκος Καραβελάκης και Γιώργος Κακακιός.