Νέες διευκρινίσεις για τα βασικά προϊόντα διατροφής των σούπερ μάρκετ όπως τα όσπρια, το αλεύρι, το βούτυρο, το μοσχάρι και τα οπωροκηπευτικά που εξαιρούνται από το” καλάθι της νοικοκυράς” έδωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσές.
«Κάθε κατηγορία έχει διαφορετική εξήγηση γιατί δεν έχει συμπεριληφθεί στο καλάθι» τόνισε στο Mega ο κ. Κιοσές και αναφέρθηκε στα οπωροκηπευτικά. Όπως είπε, αυτά έχουν εξαιρεθεί από το καλάθι γιατί υπάρχουν δύο προβλήματα:
Πρώτον: Αλλάζουν καθημερινά οι τιμές τους. Είναι χρηματιστήριο στη πραγματικότητα οι τιμές των οπωροκηπευτικών καθώς καθορίζονται από τον καιρό και είναι δύσκολο να τις παρακολουθήσει κανείς.
Δεύτερον: Το κύριο κανάλι της διάθεσης των οπωροκηπευτικών δεν είναι το σούπερ μάρκετ. Ο λόγος που απορρίφθηκαν σε αυτή τη φάση τουλάχιστον είναι επειδή το συγκεκριμένο καλάθι απευθύνεται στο σούπερ μάρκετ, συμπλήρωσε.
Ουσιαστικά, σημείωσε, θα δημιουργούσε και πρόβλημα στα μανάβικα, αν τα σούπερ μάρκετ συγκρατούσαν τις τιμές σε αυτά τα προϊόντα.
Επίσης, είπε ότι το μοσχάρι δεν συμπεριλήφθηκε στο καλάθι διότι δεν γινόταν να συμπεριληφθούν όλα τα κρέατα. Συμπεριλήφθηκαν τα κρέατα που είναι τα πιο βασικά και που είναι πιο οικονομικά κατά βάση όπως είναι το κοτόπουλο και το χοιρινό συμπλήρωσε. Επίσης ρωτήθηκε γιατί από το καλάθι εξαιρέθηκε ο εσπρέσο και συμπεριλήφθηκε μόνο ο ελληνικός και ο στιγμιαίος καφές. Επειδή διαπιστώθηκε ότι οι ευπαθείς ομάδες όπως οι συνταξιούχοι καταναλώνουν περισσότερο ελληνικό και στιγμιαίο καφέ παρά εσπρέσο, απάντησε.
Πάντως, ΓΣΕΒΕΕ και ΕΕΑ διαμαρτύρονται και επιμένουν πως το καλάθι είναι ελλιπές.
Θα υπάρξουν μειώσεις στις τιμές των προϊόντων;
Πρέπει επίσης να ξεκαθαριστεί πως τα προϊόντα που θα μπουν στο καλάθι δεν θα δουν μειώσεις, απλώς δεν θα υπάρχουν ανατιμήσεις σε αυτά.
«Μείωση δεν θα δούμε. Ο στόχος είναι να δούμε συγκράτηση στην πραγματικότητα. Μείωση να δούμε σε αυτή την οικονομική συγκυρία είναι πρακτικά αδύνατο» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ και εκτίμησε ότι μόλις τεθεί σε εφαρμογή αυτό το καλάθι, κάθε εβδομάδα θα υπάρχει διαφορετική τιμή στα προϊόντα. Ο στόχος του υπουργείου είναι η αύξηση αυτής της κατηγορίας να είναι μικρότερη σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, πρόσθεσε.
Μεταξύ άλλων ρωτήθηκε εάν θα υπάρχει αναρτημένος στα σούπερ μάρκετ ο κατάλογος των προϊόντων που θα συμπεριλαμβάνονται στο “καλάθι της νοικοκυράς”. «Είμαστε ακόμα σε συζήτηση με το πώς μπορεί να ενοποιηθεί αυτό. Θα πρέπει να δοθούν και διάφορες εγκρίσεις νομικού περιεχομένου. Θα πρέπει να υπάρχει κάπως μια σήμανση» τόνισε.
Ακόμη είπε σχετικά με τα προϊόντα που έχουν επιλεγεί για το καλάθι πως «δεν μπορούν να μπουν τα πάντα, οπότε πρέπει να γίνει μια επιλογή. Γιατί και οι επιχειρήσεις έχουν αναλάβει κόστη όπως από την ενέργεια ». «Οι πιο δημοφιλείς κωδικοί έχουν επιλεγεί για το καλάθι» πρόσθεσε.
Κάθε πότε θα αλλάζει το καλάθι
Τέλος ρωτήθηκε εάν θα αλλάζει το καλάθι αυτό κάθε 15 ημέρες. «Οι κωδικοί που θα μπουν μέσα από τις επιχειρήσεις θα αλλάζουν κάθε 15 ημέρες. Οι κατηγορίες των προϊόντων έχουν προκύψει από το αρμόδιο υπουργείο. Πιστεύω ότι το καλάθι δεν θα αλλάζει κάθε 15 ημέρες γιατί το αρμόδιο υπουργείο έχει σκοπό να παρακολουθεί την πορεία των τιμών. Οπότε εκτιμώ ότι τουλάχιστον για κανένα τρίμηνο δεν θα έχουμε σημαντικές αλλαγές» απάντησε.
Πηγή: Reporter.gr