Σε πτώχευση προχώρησε ο ταξιδιωτικός οργανισμός Detur τουρκικών συμφερόντων, με δραστηριότητα στην σκανδιναβική αγορά.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο t.o. είχε ανακοινώσει ότι ακυρώνει τα ταξίδια για το υπόλοιπο του έτους, λόγω δυσκολιών πληρωμής.
Ο Detur είχε προγράμματα για διακοπές στην χώρα μας σε Κρήτη και Ρόδο, στην Τουρκία και στα Γκραν Κανάρια της Ισπανίας.
Όπως υπογραμμίζει στον ιστότοπο του ο Detur «η αγορά για ηλιόλουστες διακοπές δεν έχει ανακάμψει όπως είχε εκτιμηθεί προηγουμένως.
Η σκιά μετά την πανδημία δεν έχει πραγματικά αρθεί, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επηρεάσει την επιθυμία για ταξίδια και υπήρξαν λιγότεροι άνθρωποι που ήθελαν ή μπόρεσαν να ταξιδέψουν.
Αυτό έκανε την πελατειακή βάση πιο λεπτή και ταυτόχρονα ώθησε τις τιμές της αγοράς για ταξίδια σε χαμηλά επίπεδα, ακόμη και στην υψηλή περίοδο.
Το λειτουργικό κόστος με την αύξηση και δύσκολο να εκτιμηθεί το κόστος για τα καύσιμα αεριωθουμένων έχει φέρει την εταιρεία σε τέτοια θέση που η διοίκηση αναγκάστηκε να δηλώσει ότι δεν έχει πλέον νόημα να συνεχίσει τις προσπάθειες με αναδιοργάνωση, ανακεφαλαιοποίηση ή εναλλακτικά πώληση και δυστυχώς πρέπει να ανακοινώσει ότι η Detur αναγκάζεται να καταθέσει αίτηση πτώχευσης.
Με τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η εταιρεία, ελήφθη προηγουμένως η απόφαση να σταματήσουν τα ταξίδια για το υπόλοιπο του 2022, να εφαρμοστούν οργανωτικές αλλαγές και να προστεθούν νέα κεφάλαια, εναλλακτικά να προσληφθούν νέοι ιδιοκτήτες με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και να συνεχιστεί η λειτουργία στο 2023.
Δυστυχώς, οι εταιρείες πίσω από χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αποφάσισαν να παρακρατήσουν πληρωμές και δεδομένου ότι οι πληρωμές στην πλειονότητα συνίστατο σε πληρωμές μέσω ακριβώς αυτού του είδους μέσων πληρωμής, η κατάσταση ρευστότητας έχει γίνει οξεία και η ανάπαυλα που απαιτείται για τα μέτρα που σχεδιάζονται για τη διασφάλιση της επιβίωσης έχει διαβρωθεί.
Η αναγκαστική λήψη αυτής της απόφασης ήταν βαριά και δύσκολη και λυπούμαστε πραγματικά για την ταλαιπωρία που προκάλεσε.
Όχι μόνο για τους πελάτες που έκαναν κράτηση για ένα πολυαναμενόμενο ταξίδι ηλιοθεραπείας, αλλά και για όλο το προσωπικό μας που έχει δουλέψει τόσο σκληρά για την Detur και που τώρα αντιμετωπίζει ένα αβέβαιο μέλλον».
Σχετικά με τις επιστροφές χρημάτων
Για όσους ταξιδεύουν και έχουν ακυρωθεί τα ταξίδια τους, η επιστροφή του ποσού που καταβλήθηκε, εάν πλήρωσαν με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, μπορεί να γίνει αμφισβητώντας το ποσό με την εκδότρια τράπεζα, η οποία είναι συνήθως μια συντομότερη διαδρομή με τον ταχύτερο χρόνο διεκπεραίωσης.
Μπορούν επίσης να διεκδικήσουν αποζημίωση από την ταξιδιωτική εγγύηση μέσω του Kammarkollegiet ή υποβάλλοντας τις αξιώσεις τους στον σύνδικο πτώχευσης και περιμένοντας τη διαδικασία και τον χρόνο διεκπεραίωσης τους, που συνήθως είναι μεγαλύτερος.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Σουηδίας αναφέρει σήμερα στην ιστοσελίδα του ότι «έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας και ως εκ τούτου ο χρόνος διεκπεραίωσης είναι μεγαλύτερος από τον κανονικό, επί του παρόντος περίπου 4-6 μήνες».
Πηγή tourismtoday.gr