Ρεπορτάζ

Ποινή κάθειρξης 340 ετών σε Σύρο διακινητή για το πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι

Ποινή κάθειρξης 340 ετών (εκτιτέα τα 25) επέβαλε χθες το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Δωδεκανήσου στον Σύρο διακινητή Μ. T. του Α., για το πολύνεκρο ναυάγιο στο Φαρμακονήσι.
Με την υπ’ αριθμ. 652/2022 απόφαση του Ζ’ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου είχε γίνει δεκτή εν μέρει η αναίρεση του Σύρου διακινητή και χθες η δίκη επαναλήφθηκε.
Το δικαστήριο διατήρησε την ποινή που του είχε επιβληθεί τελεσιδίκως.
Σημειώνεται ότι είχε καταδικαστεί πρωτοδίκως σε ποινή κάθειρξης 748 ετών και 3 μηνών (εκτιτέα τα 25) και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ.
Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο τον έκρινε ένοχο μεταφοράς μεταναστών από κερδοσκοπία, πρόκλησης ναυαγίου που είχε ως συνέπεια τον θάνατο και τον κίνδυνο μεταφερομένων, για θανατηφόρα έκθεση και για παράνομη είσοδο στη χώρα, ενώ του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη που του αποδίδεται. Σε ποινή κάθειρξης 640 ετών και 3 μηνών και σε χρηματική ποινή 1.290.500 ευρώ καταδικάστηκε ο Β. Η. του R. και σε ποινή κάθειρξης 384 ετών και 6 μηνών και σε χρηματική ποινή 798.000 ευρώ, ο A. E. S. του Β., συγκατηγορούμενοί του, που δεν παρέστησαν στην πρωτόδικη δίκη και δεν άσκησαν έφεση.
Οι κατηγορούμενοι μετέφεραν συγκεκριμένα από κοινού στη θαλάσσια περιοχή του Φαρμακονησίου την 13η Σεπτεμβρίου 2015 από την πόλη Didim της Τουρκίας, με ξύλινο σκάφος μήκους 25 μέτρων με την επωνυμία «Summer Breeze» τουλάχιστον 127 μετανάστες με καταγωγή από το Ιράκ και την Συρία, έναντι αμοιβής ύψους 1000 έως 2000 ευρώ για έκαστο εξ’ αυτών.
Οι κατηγορούμενοι φέρονται να προκάλεσαν την προσάραξη του σκάφους το οποίο εντοπίστηκε από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού σε βραχώδη περιοχή ανατολικά του νησιού.
93 μετανάστες, οι οποίοι δεν ήταν εφοδιασμένοι με σωστικά μέσα έπεσαν στη θάλασσα για να διασωθούν από τις ελληνικές αρχές, ενώ επήλθε θάνατος 28 ανθρώπων και συγκεκριμένα 7 ανδρών, 9 γυναικών και 12 παιδιών.
Πνίγηκαν ακόμη 6 άτομα (ένας άνδρας, μια γυναίκα και 4 παιδιά) τα στοιχεία των οποίων δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί, ενώ αγνοούνται ακόμη 4 και συγκεκριμένα ένας άνδρας και 3 παιδιά.
Ο πρώτος κατηγορούμενος απολογούμενος αρνήθηκε ότι ήταν ο κυβερνήτης του σκάφους και ισχυρίστηκε ότι όταν αυτό έμεινε ακυβέρνητο, προσπάθησε να συνδράμει στην διακυβέρνησή του και συγκεκριμένα να επισκευάσει την μηχανή, πολλοί μεταφερόμενοι τον είδαν και θεώρησαν ότι ήταν ο κυβερνήτης.
Υποστήριξε ακόμη ότι είχε εργαστεί ως ψαράς και γνώριζε λίγα πράγματα από ναυσιπλοΐα.
Ως συνήγοροι υπεράσπισής του παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Νίκος Καραβελάκης και Αχιλλέας Δασκαλάκης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου