Πολύ καλά ξεκίνησε (και εξελίσσεται) η φετινή σχολική χρονιά για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από την άποψη του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ειδικά στο Νομό Δωδεκανήσου, η κάλυψη στην Γενική Αγωγή, κινήθηκε σε ποσοστό άνω του 90% και μικρότερο, στην Ειδική Αγωγή –με κάποια κενά στην παράλληλη στήριξη.
«Τα κενά εντοπίζονται σε τμήματα όπως αυτά της υποδοχής (τμήματα στα οποία φοιτούν παιδιά που δεν ομιλούν την ελληνική γλώσσα). Σε αυτά τα κενά που υπάρχουν ακόμη, αναμένονται να γίνουν προσλήψεις άμεσα –κάτι που θα λειτουργήσει πολύ θετικά, ώστε να μην χάνονται ώρες διδασκαλίας» τόνισε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης, δάσκαλος και μέλος του υπηρεσιακού συμβουλίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου.
Από εκεί και πέρα, μερικά από τα αιτήματα των δασκάλων παραμένουν σε εκκρεμότητα ενώ άλλα, έχουν ικανοποιηθεί. Σύμφωνα με τον κ. Γκουτζιαμάνη: «Αν πάρουμε σαν παράδειγμα την τελευταία απεργιακή κινητοποίηση που έγινε στις 9 του Νοέμβρη, ο δικός μας κλάδος έθεσε πολύ ψηλά το πρόβλημα της ακρίβειας. Οι συνεχείς αυξήσεις σε καύσιμα, ενέργεια, είδη πρώτης ανάγκης, τρόφιμα κ.λπ. γονατίζουν τα νοικοκυριά και όλους τους κλάδους ενώ οι μισθοί μας, παραμένουν παγωμένοι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της αγοραστικής δύναμης σε ένα ποσοστό της τάξης του 25-30%.
Επιπλέον, πρόσφατα έγιναν και οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια –οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με μια πλειοψηφική απόφαση της ΔΟΕ. Η συμμετοχή ήταν ικανοποιητική κι επιτέλους έχουμε δικούς μας εκπροσώπους μέσα σε αυτόν τον πάρα πολύ σημαντικό θεσμό, τον οποίο και στηρίζουμε ώστε να ακούγεται και η δική μας φωνή και τα αιτήματα της περιοχής μας στο κέντρο λήψης των αποφάσεων».
Σε ερώτηση σχετικά με την δύσκολη διετία της πανδημίας, που ταλαιπώρησε τον κλάδο της εκπαίδευσης, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Γκουτζιαμάνης ανέφερε τα εξής:
«Η διετία της πανδημίας της Covid ήταν μια μεγάλη δοκιμασία για ολόκληρη την κοινωνία. Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε χωρίς να υπάρχουν τα αυστηρά μέτρα που είχαν επιβληθεί τις προηγούμενες χρονιές στα σχολεία ενώ η προσέλευση των μαθητών, γίνεται πλέον κανονικά (όσο μπορούμε να μιλάμε για επιστροφή στην κανονικότητα). Φυσικά, λαμβάνουμε μέτρα για να υπάρχει ασφάλεια των μαθητών, με σημείο αιχμής την καθαριότητα. Μετά την πανδημία, τα σχολεία ενισχύθηκαν με πολλές καθαρίστριες που μεριμνούν τόσο για την καθαριότητα όσο και για την απολύμανση των κτηρίων. Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος Ρόδου, μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ σε αυτό το κομμάτι και μπορούμε να πούμε ότι βρισκόμαστε σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο».
Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι τα πεπαλαιωμένα σχολικά κτήρια καθώς περιοχές όπως η πόλη Ρόδου, τ’ Αφάντου, η Ιαλυσός και άλλες δημοτικές ενότητες, αδυνατούν να στεγάσουν όλους τους μαθητές: «Η έλλειψη επαρκών σχολικών κτηρίων αφορά κι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής. Αυτή την στιγμή, δυστυχώς, υπάρχουν μαθητές που παραμένουν στα σπίτια τους, επειδή δεν μπορούν να φοιτήσουν στα Ειδικά Σχολεία (και κυρίως στο Ειδικό Νηπιαγωγείο) επειδή δεν υπάρχουν θέσεις για να εξυπηρετηθούν τα παιδιά. Τα καλά νέα, είναι ότι ο Δήμος Ρόδου θα προχωρήσει σε ανέγερση νέων σχολικών μονάδων, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οπότε εκτιμούμε ότι μέχρι το 2025 θα έχουν αποκατασταθεί τα προβλήματα στέγασης. Είναι κάτι πολύ σοβαρό για την εκπαίδευση και πρέπει να δοθεί λύση. Κατά τα άλλα, γίνονται συνεχώς παρεμβάσεις, μικρο-έργα, συντηρήσεις κ.λπ. στα σχολεία μας, κάτι που θεωρείται προς είναι πως την σωστή κατεύθυνση», ανέφερε.