Ρεπορτάζ

Εχει δημιουργηθεί μείζον θέμα με την «άγρα πελατών» στο νησί!

Oι «πληγές» του τουρισμού μας είναι πάντα οι ίδιες και γι’ αυτό είναι αξιοπερίεργο, που ακόμη δεν έχει βρεθεί τρόπος… επούλωσης.

Tο τελευταίο διάστημα γίνεται μια πιο συστηματική προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης του τουρισμού, που δεν φαίνεται όμως να αποδίδει άμεσα καρπούς, αφού οι τουρίστες, που έρχονται στη χώρα μας, έχουν να αντιμετωπίσουν τις περιπέτειες της ελληνικής…«φιλοξενίας».
Πραγματική «γάγγραινα» για την τοπική αγορά και ιδιαίτερα για την αγορά της Mεσαιωνικής Πόλης της Pόδου, εξακολουθεί να είναι η «άγρα πελατών», η οποία, εκτός των άλλων, δύσκολα πιστοποιείται.

Tην ώρα που καταβάλλονται συγκεκριμένα προσπάθειες για αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος ορισμένοι «αετονύχηδες» συνεχίζουν να επιδίδονται σε «άγρα πελατών», υποβαθμίζοντας συνολικά την εικόνα του νησιού.
Tο θέμα δεν είναι καινούριο και έχει απασχολήσει τις τοπικές αρχές επί σειράν ετών. O νόμος απαγορεύει ρητώς σε ξενοδόχους, εστιάτορες και λοιπούς επαγγελματίες, να «ψαρεύουν» πελάτες, αλλά ποιος δίνει σημασία;

Eτσι, το πρώτο θέαμα που αντικρύζουν οι τουρίστες από την άφιξή τους στη Mεσαιωνική Πόλη και όχι μόνο, είναι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων να τους προϋπαντούν και άλλους «κράχτες», να τους τραβούν από το χέρι για να προτιμήσουν το δικό τους κατάστημα για το ποτό, το αναψυκτικό ή το φαγητό τους.
Αυτό που πρέπει να αφυπνίσει τις αρχές είναι ότι για πρώτη ίσως φορά τουριστικό πρακτορείο της αλλοδαπής και μάλιστα της Ρωσίας με τον πλέον επίσημο τρόπο ζητά τη λήψη μέτρων από την Αστυνομική Διεύθυνση Δωδεκανήσου, την Τουριστική Αστυνομία, την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου και τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου.
Πιο συγκεκριμένα σε αναφορά της εταιρείας «Λε Γράντ Τράβελ Μπιρό ΑΕ» που εδρεύει στο Ηράκλειο και της εταιρείας «Labirint Travel Company» Tour Operator που εδρεύει στη Ρωσία, αναφέρονται τα εξής:

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα, στους κοινόχρηστους χώρους του νησιού, στις παραλίες του, στους δρόμους, στα καταστήματα κ.λ.π. παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο της παρενοχλήσεως τουριστών -πελατών μας.
Ειδικότερα, οι γνωστοί πλέον επονομαζόμενοι «καμάκια – κράχτες», προκειμένου να επωφεληθούν οικονομικά, δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν οποιοδήποτε τρόπο προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες.

Με επιφωνήματα, χειρονομίες, φωνασκίες, σφυρίγματα, χειροκροτήματα, με εθελοντική -δήθεν – προσφορά υπηρεσιών και εμπορευμάτων για παροχή προτάσεων εκδρομών, θαλασσίων και μη με Ι.Χ. αυτοκίνητα, σκάφη ιδιωτικά κ.λ.π., κατορθώνουν να παραπλανούν αλλοδαπούς, να εισπράττουν ποσά χωρίς καμιά άσκηση δραστηριότητας πολλές φορές, χωρίς παραστατικά, χωρίς απόδοση αναλογούντων φόρων κ.λ.π. και προ πάντων χωρίς οργάνωση, που να παρέχει στοιχειώδη ασφάλεια προς τους αλλοδαπούς.
Το φαινόμενο αυτό είναι πρωτοφανές, απαράδεκτο και αποκρουστέο για μια ευνομούμενη, οργανωμένη και πολιτισμένη κοινωνία.
Είναι όμως, πέραν των ανωτέρω και ιδιαίτερα ενοχλητικό αλλά και προσβλητικό της προσωπικότητας των πελατών – αλλοδαπών με αποτέλεσμα καθημερινά να γινόμαστε αποδέκτες των παραπόνων τους.

Σας καλούμε εν όψει των ανωτέρω και προκειμένου να διαφυλαχθεί τόσον η αξιοπρέπεια των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό και το επίπεδο της ελληνικής τουριστικής αγοράς γενικότερα, όσον και των αλλοδαπών που επισκέπτονται την Ελλάδα, να προβείτε στην άμεση λήψη μέτρων – καθ ό μέτρο αναλογούν αυτά σε σας – προκειμένου να εκλείψει το απαράδεκτο και παράνομο φαινόμενο αυτό της άγρας πελατών – παντελώς.
Σε αντίθετη περίπτωση, θα αναγκασθεί κάθε τουριστικός τομέας να καταφεύγει μεμονωμένα στη δικαιοσύνη με επίπονους, περιττούς, μακροχρόνιους αλλά και ψυχοφθόρους αγώνες, οι οποίοι και πάλι δεν θα εξαφανίσουν το πρόβλημα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου