Ειδήσεις

Ξενοδοχοϋπάλληλοι: αδιέξοδα και ευκαιρίες πριν από την έναρξη της σεζόν

«Εργασία σεζόν Μύκονος», «καμαριέρα σε ξενοδοχείο». Αυτές τις φράσεις επαναλάμβαναν συστηματικά κατά τις αναζητήσεις τους στο Ιντερνετ οι Ελληνες χρήστες. «Το 2022 είχαμε αύξηση των αναζητήσεων σε σχέση με το 2021 στις κυριότερες ειδικότητες του ξενοδοχειακού κλάδου, όπως αποτυπώθηκε στην πλατφόρμα της Google», σχολιάζει στην «Κ» ο Σταύρος Κεφαλάς, επικεφαλής της tourix, που μελέτησε το φαινόμενο. Ενδεικτικά, για τη θέση του «maitre» η αύξηση σε σχέση με το 2021 φθάνει το 127%, για συντηρητής (87%), για σερβιτόρος – μπαρτέντερ (74%), για μάγειρας (71%) κ.ά. «Η εποχή των lockdowns έχει πλέον παρέλθει, μαζί με αυτή και η οικονομική βοήθεια προς τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, οπότε η αύξηση του ενδιαφέροντος είναι εύλογη», σημειώνει από την πλευρά του ο Αργύρης Νταουλιάρης, γενικός διευθυντής λειτουργίας και ποιότητας μεγάλης αλυσίδας ξενοδοχείων και ιδρυτής της πλατφόρμας innjobs.net, η οποία φέρνει σε επαφή δωρεάν 10.000 εγγεγραμμένους χρήστες που αναζητούν δουλειά με 1.100 ξενοδοχειακούς ομίλους.

Στην τουριστική βιομηχανία επικρατεί αισιοδοξία, ωστόσο οι 50.000 κενές θέσεις στον τουρισμό, που είχαν προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους αρμοδίους πέρυσι, φέτος εκτιμάται ότι θα φθάσουν τις 61.000. Η πανδημία έφερε στην επιφάνεια τις παθογένειες του κλάδου –τα εξοντωτικά ωράρια, τη μαύρη εργασία, την απώλεια των προνομίων–, με αποτέλεσμα πολλοί επαγγελματίες να αλλάξουν κλάδο και πολλοί εργοδότες να βρεθούν μετέωροι. «Ανθρωποι που εργάζονταν ως σερβιτόροι, σήμερα δουλεύουν ως delivery ή courier, πολλοί όμιλοι προσπαθούν να συνάψουν συνεργασίες με κόσμο από τη Μολδαβία ή τις Φιλιππίνες, όμως τα γραφειοκρατικά εμπόδια είναι ανυπέρβλητα», περιγράφει ο ίδιος την κατάσταση, τέσσερις περίπου μήνες πριν από την έναρξη της σεζόν.

Σήμερα, ωστόσο, ξεκινάει στο ξενοδοχείο Xyndham Grand Athens το 4ο Forum Ανθρώπινου Δυναμικού στην ξενοδοχειακή βιομηχανία της Innjobs, που φιλοδοξεί να φέρει σε επικοινωνία τις δύο πλευρές και να συμβάλει στα καλύτερα δυνατά «ζευγαρώματα».

«Στην προηγούμενη διοργάνωση 850 άτομα είχαν κάνει τέτοιες συνεντεύξεις, πολλές εκ των οποίων κατέληξαν σε συνεργασίες». Το εύρος των υπηρεσιών που απαιτούνται για ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν συνεχώς μεγαλώνει. Ετσι, στις κλασικές ειδικότητες, όπως της καμαριέρας ή του ρεσεψιονίστ, έχουν πλέον προστεθεί και πολλές νέες. «Εχει δημιουργηθεί το τμήμα revenue, που ασχολείται με τις διαδικτυακές κρατήσεις, έχει αναπτυχθεί πολύ το μάρκετινγκ και οι δημόσιες σχέσεις των ομίλων», διευκρινίζει ο ίδιος, «ταυτόχρονα ειδικότητες που συνδέονται με το spa έχουν μεγάλη ζήτηση, όπως και όλα τα σχετικά με το food and beverage, σεφ a la carte, ζαχαροπλάστες υψηλών απαιτήσεων, σομελιέ κ.ά.».

«Οι Ελληνες σεφ είναι περιζήτητοι στη Γαλλία», αναφέρει ο κ. Νταουλιάρης, που ως Ελληνογάλλος έχει στενή και πολυεπίπεδη συνεργασία με την τουριστική βιομηχανία της Γαλλίας. «Μέσω της δεύτερης πλατφόρμας μας, innjobs.fr, δίνεται η δυνατότητα σε Ελληνες να βρουν εργασία ως ξενοδοχοϋπάλληλοι στη Γαλλία, τους μήνες που στην Ελλάδα τα ξενοδοχεία είναι κλειστά».

Το «καλό» όνομα των Ελλήνων εργαζομένων επιβεβαιώνει η Yasmina Kashouh, υπεύθυνη των διεθνών προγραμμάτων στο College de Paris, που θα παρευρεθεί στο forum. «Εχουμε έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό», απαντάει στην «Κ», «χρειαζόμαστε ρεσεψιονίστ, σερβιτόρους και μαγείρους». Η καλή γνώση ξένων γλωσσών, που χαρακτηρίζει τους Ελληνες υποψηφίους συγκριτικά με τους Γάλλους, προσμετρείται στα επιπλέον προσόντα τους, μαζί με το φιλότιμο και τη δεξιότητά τους να βρίσκουν λύσεις σε περίπλοκα προβλήματα.

Πηγή kathimerini.gr

Ιωάννα Φωτιάδη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου