Μεγάλη ήταν χθες η συμμετοχή και των εκπαιδευτικών της Ρόδου στην πανελλήνια απεργία που κήρυξαν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ αντιδρώντας στα «αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης» και κυρίως στο μέτρο της ατομικής αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για «τιμωρητική ρύθμιση» που θα συνδέεται άμεσα με τις μισθολογικές τους αποδοχές.
Περίπου το 50% των νηπιαγωγών και δασκάλων στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα συμμετείχε στις χθεσινές κινητοποιήσεις. Πρόκειται ίσως για το υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής που έχει καταγραφεί σε τοπικό επίπεδο, στην τελευταία δεκαπενταετία τουλάχιστον. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν νηπιαγωγεία ή δημοτικά σχολεία που δεν λειτούργησαν καθόλου ή λειτούργησαν μερικώς λόγω πολύ υψηλού ποσοστού συμμετοχής του διδακτικού προσωπικού στις κινητοποιήσεις.
Χαμηλότερο ήταν -σε τοπικό επίπεδο- το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης στην χθεσινή απεργία. Υπολογίζεται ότι περίπου το 25% των καθηγητών των γυμνασίων και λυκείων στη Ρόδο και γενικά στα Δωδεκάνησα, απείχαν από τα καθήκοντά τους χθες, χωρίς να προκληθεί ιδιαίτερο πρόβλημα όμως στη λειτουργεία των σχολείων.
Οι απεργούντες εκπαιδευτικοί και τα μέλη των προεδρείων των τοπικών συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συγκεντρώθηκαν χθες το πρωί στην Πλατεία Κύπρου και πραγματοποίησαν πορεία στο Μαντράκι, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και τασσόμενοι υπέρ της παιδαγωγικής ελευθερίας και της ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η τροπολογία και οι αντιδράσεις
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε στις 19 Ιανουαρίου πως μετά από μία εβδομάδα ξεκινά η «ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών. Την ίδια ημέρα ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία που προβλέπει ότι, στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, θα ξεκινήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με προτεραιότητα στους νεοδιόριστους, καθώς για το υπουργείο «η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους».
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η αξιολόγηση στην εκπαίδευση αφορά στη βελτίωσή της και έχει ξεκινήσει να υλοποιείται σε τρεις πυλώνες, με πρώτους την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τη λεγόμενη «ελληνική PISA», που άρχισαν από πέρυσι, και τρίτο πυλώνα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί αντέδρασαν έντονα και στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.