Ειδήσεις

Ακρίβεια: «Χρυσά» τα απορρυπαντικά πλυντηρίου – Πληρώνουμε μέχρι και 361% παραπάνω από την υπόλοιπη ΕΕ

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά, λέει ο «σοφός» λαός, αλλά στην Ελλάδα την πληρώνουμε μέχρι και 361% πιο ακριβά…

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν τα απορρυπαντικά ρούχων έως 361% πιο ακριβά από τις άλλες χώρες.

Στο στόχαστρο της έρευνας που δημοσίευσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού αφορά προϊόντας των Unilever και P&G που κατέχουν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν προϊόντα σε κάψουλες και σκόνη πλυντηρίου των σημάτων Skip και Ariel.

Από τα αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην ομάδα χωρών που έχουν υψηλές τιμές ανεξαρτήτως του μεγέθους της συσκευασίας.
Το γεγονός αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τον γεωγραφικό παράγοντα, καθώς η Ελλάδα με την Κύπρο έχουν μεγάλη διαφορά στις τιμές τους (η Κύπρος έχει φθηνότερες τιμές) παρόλο που για τη μεταφορά του προϊόντος στην Κύπρο πιθανώς να χρειάζεται επιπλέον κόστος, λόγω γεωγραφικής τοποθεσίας.

Στην Ελλάδα, όσο πιο μικρή είναι η συσκευασία τόσο υψηλότερη είναι η τιμή ανά τεμάχιο (στις κάψουλες).
Στη συσκευασία των 14 τεμαχίων η τιμή ανά τεμάχιο είναι 0,66 ευρώ, ενώ σε αυτή των 54 τεμαχίων, 0,44 ευρώ. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, η τιμή ανά τεμάχιο δεν διαφοροποιείται.

Η τιμή των απορρυπαντικών φέρεται να μην επηρεάζεται από τον φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ).
Για παράδειγμα, στην Ουγγαρία ο φόρος προστιθέμενης αξίας είναι 27% και η τιμή ανά κάψουλα είναι 0,46 ευρώ, ενώ στην Σλοβακία ο φόρος προστιθέμενης αξίας είναι 20% και η τιμή ανά κάψουλα είναι 0,68 και 0,62 ευρώ (ανάλογα τη συσκευασία).

Όταν η τιμή ανάγεται σε ισοδύναμα αγοραστικής δύναμης (λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες ισοτιμίες για τις χώρες που δεν είναι μέλη της Ευρωζώνης), διαπιστώνεται ότι οι τιμές στην Ελλάδα βρίσκονται στο μέσο της κατανομής των χωρών της ΕΕ ενώ οι πιο μικρές συσκευασίες εκφεύγουν σημαντικά του μέσου όρου.
Η απόφαση για την επιλογή της κατηγορίας των απορρυπαντικών βασίστηκε στη διαπίστωση της αύξησης του πληθωρισμού από τον Ιούλιο του 2022 στην κατηγορία «προϊόντα καθαρισμού σπιτιού» (cleaning and maintenance products) στην Ελλάδα, όπου ο δείκτης διαμορφώθηκε σημαντικά άνω του δείκτη της Ευρωζώνης ενώ ειδικά για τον Δεκέμβριο 2022 ο δείκτης στην Ελλάδα κινήθηκε σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2022 κατά 2,5 ποσοστιαίες.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου