Σε παρέμβαση του, από το βήμα της Βουλής και κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επικεντρώθηκε σε δύο κυρίως θέματα.
Το ένα αφορά τη διάταξη που προβλέπει την κατάταξη των ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων ή διαμερισμάτων σε κατηγορίες κλειδιών, θέτοντας ως φορέα αρμόδιο για την κατάταξη, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Ο κ.Κόνσολας επισήμανε ότι οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων δωματίων έχουν τα δικά τους συλλογικά όργανα από τα οποία εκπροσωπούνται και ότι δεν πρέπει να απαξιώνονται αυτά τα συλλογικά όργανα. Ζήτησε να υπάρξει υπουργική απόφαση που να θεσπίσει τη συμμετοχή των συλλογικών οργάνων των ιδιοκτητών ενοικιαζομένων δωματίων τους στην αξιολόγηση, στην κατάταξη και κατηγοριοποίηση των ενοικιαζομένων δωματίων.
Ο Μάνος Κόνσολας, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, πρότεινε στην κ.Κεφαλογιάννη την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, κάνοντας σαφείς αναφορές στην ΑΣΤΕΡ, για την οποία ανέφερε χαρακτηριστικά :
«Μπορεί να αποτελέσει τον πυλώνα της τουριστικής εκπαίδευσης στο Αιγαίο, να αξιοποιήσει όχι μόνο τις δικές της υποδομές αλλά να χρησιμοποιήσει και υποδομές και εγκαταστάσεις που ανήκουν στην Περιφέρεια και στους Δήμους του Ν.Αιγαίου για την επέκτασή των δραστηριοτήτων της στην Κω και ενδεχομένως σε άλλα νησιά.
Κατά κύριο λόγο όμως, θεωρώ ότι υπάρχει ανάγκη ενός αυτόνομου νομοσχεδίου, που θα δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο στην τουριστική εκπαίδευση και όπως πρότεινα και πριν από ένα χρόνο θα πρέπει να γίνει ειδική συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Να υπάρξουν τολμηρές αλλαγές στο Νόμο 3105 του 2003.
Θεωρώ επίσης ότι θα πρέπει να αξιοποιούνται οι καθηγητές των ΑΣΤΕ στη διοίκηση τμημάτων και κυρίως να έχουν αξιοπρεπείς αμοιβές αφού μέχρι σήμερα αμείβονται χαμηλότερα και από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Θα ήθελα να σας επισημάνω επίσης ότι τη φετινή χρονιά, η εκπαιδευτική διαδικασία στις ΑΣΤΕ ολοκληρώθηκε χωρίς εκπαιδευτικά βιβλία ενώ υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού.
Όλα αυτά καθιστούν απαραίτητη μια μονοθεματική νομοθετική πρωτοβουλία για τα ζητήματα της τουριστικής εκπαίδευσης.
Σας έχω καταθέσει σχετικές προτάσεις και θα αναφέρω τις κύριες από αυτές, όπως είναι:
-H εξομοίωση των πτυχίων των σχολών τουριστικής εκπαίδευσης με αυτά των ΤΕΙ και η παροχή δυνατότητας στους αποφοίτους των σχολών να εντάσσονται σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
-Η επικαιροποίηση και ο σχεδιασμός σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών
-Η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων και των υποδομών σχολών, όπως η ΑΣΤΕΡ, από τις ίδιες τις σχολές προκειμένου να τους αποφέρουν έσοδα και να κατοχυρώσουν την οικονομική τους αυτοτέλεια.
– Η φοίτηση σε αυτές τις σχολές, σπουδαστών από άλλες χώρες με καταβολή διδάκτρων.
– Η παροχή των ίδιων δικαιωμάτων στους σπουδαστές των σχολών με αυτών των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αναφέρομαι κυρίως στο εκπτωτικό φοιτητικό εισιτήριο και στην σίτιση και στέγαση σπουδαστών με κοινωνικά κριτήρια».
Στην απάντηση της, η Υπουργός Τουρισμού κ.Κεφαλογιάννη τόνισε ότι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης αποτελεί ένα από τους στόχους που έχει θέσει και η ίδια ενώ εμφανίστηκε θετική στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου και στην ανάληψη της σχετικής νομοθετικής πρωτοβουλίας.
https://www.dimokratiki.gr/24-07-2014/nomothetiki-paremvasi-apoklistika-gia-tin-touristiki-ekpedefsi-ke-tin-anavathmisi-tis-aster/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Τουλάχιστο ο Μάνος ενημερώθηκε για τις θέσεις και προτάσεις – παρεμβάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού των ΑΣΤΕ, να δούμε πότε θα γίνουν έργα θετικά προς την αναβάθμιση – ανωτατοποίηση τους και να μην επανενταχθούν από το 6ο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων. Περιμένουμε, ακόμη δε ξέρω πόσο, να βρεθεί αυτός ο Δωδεκανήσιος ή Κρητικός πολιτικός, που θα λύσει το θεσμικό πρόβλημα των Σχολών και θα τις αφήσει να παίξουν το ρόλο τους αντάξια των κοινωνιών που βρίσκονται και ενάντια στα περίεργα ατομικά συμφέροντα.