Τοπικές Ειδήσεις

Κενά ελέγχου στα αεροδρόμια – Πρόβλημα στα απομακρυσμένα αεροδρόμια 

Νέες καταγγελίες από τους εργαζομένους για σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια των πτήσεων λόγω κατάργησης των αεροπορικών Αρχών αερολιμένων.

Kαμπανάκι» για την ασφάλεια στα αεροδρόμια χτυπά ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών, Μανώλης Καμηλάκης, με αφορμή την κατάργηση, το 2020, της κρατικής αεροπορικής ελεγκτικής Αρχής, που υπήρχε εδώ και 50 χρόνια. Στη θέση της, όπως αναφέρει, δημιουργήθηκε μια μικρή Αρχή, η οποία εποπτεύει 42 αεροδρόμια από το κέντρο των Αθηνών.

«Οταν αφαιρείς έναν ελεγκτικό μηχανισμό, είναι σαφές ότι οι κίνδυνοι αυξάνονται. Οταν δεν γίνεται έλεγχος στο αεροδρόμιο, εκεί που είναι το πεδίο μάχης όπου έρχονται όλα τα αεροπλάνα, οι πιλότοι και τα πληρώματα, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Οπως είναι σήμερα η κατάσταση, δεν μπορώ να εγγυηθώ ασφάλεια στις αερομεταφορές και ότι στο μέλλον δεν θα υπάρξει κάποιο μεγάλο ατύχημα. Προσπαθήσαμε πολλές φορές να δούμε τον υπουργό Μεταφορών, αλλά σε αυτά τα τέσσερα χρόνια δεν μας δέχθηκε ποτέ», δηλώνει στη Realnews o Μ. Καμηλάκης.

Με ανακοίνωσή τους οι αερολιμενικοί τονίζουν ότι η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική, καθώς εδώ και χρόνια αντίστοιχη πορεία ακολουθείται και στον χώρο των αερομεταφορών. Εξηγώντας ποιες ήταν οι αρμοδιότητες που είχαν τα προηγούμενα χρόνια όσον αφορά τους ελέγχους, ο Μ. Καμηλάκης αναφέρει: «Επιθεωρούσαμε την καταλληλόλητα των πτυχίων του τεχνικού προσωπικού που επισκευάζει τα αεροσκάφη. Είναι απαράδεκτο και ταυτόχρονα επικίνδυνο κάποιος που δεν έχει πτυχίο με συγκεκριμένη κατάρτιση να επισκευάζει. Δηλαδή, αν υπάρχει ένα πρόβλημα σε ένα Boeing 738, ο τεχνικός θα πρέπει να έχει πτυχίο για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, ενώ παράλληλα ελέγχαμε και τα βιβλία συντήρησης των αεροσκαφών», σημειώνει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών.

Κανόνες

Μιλώντας για τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στα αεροδρόμια της χώρας, επισημαίνει ότι στα καθήκοντα των αερολιμενικών ήταν και η επιθεώρηση των ικανοτήτων του ιπτάμενου προσωπικού.

«Βλέπουμε αν ο πιλότος έχει περάσει τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις με βάση την ηλικία του. Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες. Διενεργούμε αλκοολμετρήσεις στο ιπτάμενο προσωπικό και στο προσωπικό εδάφους. Εχει τύχει πολλές φορές να έχουμε καταγγελία για περίεργες και ύποπτες συμπεριφορές των πιλότων, διαπιστώνοντας τελικά ότι είχαν αυξημένα ποσοστά αλκοόλ. Ολοι αυτοί οι έλεγχοι τελείωσαν», λέει ο Μ. Καμηλάκης, κάνοντας παράλληλα ειδική αναφορά στη διενέργεια προανάκρισης για διακρίβωση αιτίων συμβάντων και επισημαίνει ότι πλέον δεν υπάρχει πρόγραμμα ασφαλείας.

«Εμείς αναλαμβάναμε τις προανακρίσεις για τα ατυχήματα που γίνονται στα αεροδρόμια. Επεμβαίνουμε αμέσως, βρίσκουμε το πρόβλημα και τα αίτιά του και το εντάσσουμε σε ένα πρόγραμμα ασφαλείας που έχουμε δημιουργήσει, ώστε να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα ασφαλείας και να μην ξανασυμβεί παρόμοιο περιστατικό. Ετσι χτίζεται η ασφάλεια σε ένα αεροδρόμιο», τονίζει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών. Οπως αναφέρουν οι αερολιμενικοί, τα δίκτυα ασφαλείας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που ίσχυαν για περίπου 50 χρόνια έχουν αντικατασταθεί από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. «Το γραφείο αυτό υπάρχει μόνο στην Αθήνα, είναι υποστελεχωμένο και είναι σαφές ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες, καθώς δεν βρίσκεται στα κατά τόπους αεροδρόμια για να εποπτεύει».

Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των εργαζομένων, ο Μ. Καμηλάκης τονίζει ότι η διαδικασία αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών διαμοίρασε τους εργαζομένους σε διάφορες θέσεις, από τις οποίες δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν την ασφάλεια των αεροδρομίων. Η στελέχωση των αεροπορικών Αρχών αερολιμένων περιελάμβανε 287 υπαλλήλους, ενώ σήμερα στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας εργάζονται 100 άτομα στο γραφείο της Αθήνας και άλλα περίπου 80 άτομα στα περιφερειακά αεροδρόμια. «Υπάρχουν απομακρυσμένα αεροδρόμια, όπως αυτό στο Καστελλόριζο, όπου δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος για να πραγματοποιεί τους απαραίτητους ελέγχους. Από τις αεροπορικές Αρχές αερολιμένων έχουμε απομείνει 160 εργαζόμενοι, από τους οποίους οι 30 έχουν πάει στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ οι υπόλοιποι βρισκόμαστε σε γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», καταλήγει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών.

Απουσία…

Με ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εργαζόμενοι του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών, στις 9 Μαρτίου 2023, αναφέρουν ότι «η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημόσιου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζομένους ούτε και το καλό της χώρας μας», ενώ, όπως σημειώνουν, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές τους να υπάρξει συνάντηση με τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, τελικά δεν πραγματοποιήθηκε.

«Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε. Ο σύλλογός μας έκανε ό,τι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει τον κατήφορο της ασφάλειας του πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του υπουργού κ. Καραμανλή… Δεν δέχθηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ηταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;», καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους οι αερολιμενικοί.

Πηγή real.gr

Του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου