Συνεντεύξεις

Klaus Hildebrandt, Aρχισυντάκης του FVW: «Τα ταξίδια έχουν αποκτήσει και πάλι μεγάλη σημασία μετά την πανδημία του κορωνοϊού»

Ο Klaus Hildebrandt, αρχισυντάκτης εδώ και 25 χρόνια του fvw, του μεγαλύτερου οργανισμού τουριστικών εκδόσεων στη Γερμανία, σε συνέντευξή του στη «δ», μιλά για τις σχέσεις της γερμανικής τουριστικής αγοράς με την Ελλάδα. Αναφέρεται στο ρόλο των τουρ οπερέιτορς και του παραδοσιακού τουριστικού πράκτορα στη Γερμανία, καθώς επίσης στις νέες τάσεις που επικρατούν στον τουρισμό. «Η Ελλάδα έχει υψηλό κύρος στους Γερμανούς παραθεριστές και στα ταξιδιωτικά γραφεία υπάρχουν πολλοί τακτικοί πελάτες», σημειώνει μεταξύ άλλων.
H συνέντευξη με τον Klaus Hildebrand κλείνει με τα εργαστήρια fvw|Traveltalk που διοργανώνονται παγκοσμίως σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία, φέρνοντας σε επαφή ταξιδιωτικούς και τουριστικούς πράκτορες από τη Γερμανία με ξενοδόχους και τοπικούς φορείς. Στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 10 fvw workshops, στη Ρόδο, στην Κω, στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη – Χαλκιδική, στην Κρήτη και στην Κέρκυρα, με εξαιρετική επιτυχία.
Όλες οι διοργανώσεις έχουν υλοποιηθεί από την Praxis Plus και την Άντα Καραγιάννη. Κάθε εργαστήριο/ workshop σχεδιάστηκε στρατηγικά με στοχευμένες θεματικές που υπηρετούν στόχους του κάθε προορισμού, γνωριμία με τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τα ιδιαίτερα προϊόντα του. Το αποτέλεσμα είναι οι στενοί δεσμοί που αναπτύσσονται και συνοδεύονται με διείσδυση και ενίσχυση των πωλήσεων στη γερμανική αγορά.
• Κύριε Hildebrandt, θα ήθελα να σας ζητήσω να μας περιγράψετε ποιες νέες τάσεις υπάρχουν σήμερα στον τουρισμό. Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν;
Τα ταξίδια έχουν αποκτήσει και πάλι μεγάλη σημασία μετά την πανδημία του κορωνοϊού. Όλες οι μορφές ταξιδιών, όπως οι παραθαλάσσιες διακοπές, τα κυκλικά ταξίδια ή οι κρουαζιέρες έχουν και πάλι μεγάλη ζήτηση. Βλέπω δύο σημαντικές αλλαγές: Μετά την πανδημία, οι παραθεριστές θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία σε περίπτωση που συμβεί κάτι απρόβλεπτο. Επομένως, όλοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες προσφέρουν ευέλικτες επιλογές, όπου ο πελάτης μπορεί ακόμα να ακυρώσει ή να κάνει νέα κράτηση σε σύντομο χρονικό διάστημα, συνήθως 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση, χωρίς επιπλέον κόστος.
Δεύτερον, ο πληθωρισμός, ιδίως οι αυξήσεις των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων, επηρεάζουν τα ταξίδια. Για το καλοκαίρι του 2023, θα υπάρξουν και πάλι αυξήσεις τιμών, αφού τα ταξίδια έγιναν ήδη ακριβότερα συγκριτικά με το 2022. Στη Γερμανία, η ταξιδιωτική αγορά φέτος θα φτάσει κατά πάσα πιθανότητα τον τζίρο του 2019 – τότε, οι Γερμανοί ξόδεψαν 65 δισεκατομμύρια ευρώ για προκρατημένα ταξίδια αναψυχής μίας ή περισσότερων διανυκτερεύσεων. Όμως ο αριθμός των ταξιδιωτών εκτιμάται ότι θα είναι κατά 25% χαμηλότερος. Οι νέες οικογένειες με παιδιά επιβαρύνονται ιδιαίτερα λόγω του πληθωρισμού.


• Αποτελεί η βιωσιμότητα σημαντική πρόκληση για τον τουρισμό; Τι πρέπει να προσέξουν οι προορισμοί;
Σε όλες τις έρευνες, η πλειονότητα των Γερμανών δηλώνει ότι δίνει σημασία στη βιωσιμότητα στις διακοπές, και η ευαισθητοποίηση σε αυτό το θέμα αυξάνεται από χρόνο με χρόνο. Ωστόσο, μόνο ένα μικρό ποσοστό των ταξιδιωτών είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για βιώσιμα ταξίδια ή, για παράδειγμα, για να αντισταθμίσει τις εκπομπές ρύπων μιας πτήσης.
Σήμερα, απλώς θεωρείται ότι τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί λειτουργούν όσο το δυνατόν πιο βιώσιμα, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας τοπικά προϊόντα ή αποφεύγοντας το πλαστικό. Είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία και οι προορισμοί να παρέχουν διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζουν. Επίσης είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία να μπορούν να αποδεικνύουν τις περιβαλλοντικές τους προσπάθειες μέσω πιστοποιήσεων.
• Ποιος είναι ο ρόλος του παραδοσιακού ταξιδιωτικού πράκτορα σήμερα στη Γερμανία σε σύγκριση με άλλες αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Γαλλία;
Στη Γερμανία, οι tour operators διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Το ποσοστό των ταξιδιωτικών πακέτων που κλείνονται μέσω των to’s είναι υψηλότερο από ό,τι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Για τους προορισμούς αεροπορικών ταξιδιών, το μερίδιο των ταξιδιών που οργανώνονται μέσω των tour operators είναι γύρω στο 70%, ενώ σε ορισμένους προορισμούς όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και τα Κανάρια Νησιά γύρω στο 85%.
Όλοι οι μεγάλοι και μικροί διοργανωτές ταξιδιών διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πώληση τουριστικών πακέτων με καθημερινά ενημερωμένες τιμές πτήσεων και ξενοδοχείων και χρησιμοποιούν όλα τα κανάλια διανομής, συμπεριλαμβανομένων των φυσικών ταξιδιωτικών πρακτορείων, των διαδικτυακών πρακτορείων (OTA), των πωλητών ταξιδιών, καθώς επίσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στη Γερμανία, σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο ή τη Σκανδιναβία, για παράδειγμα, το παραδοσιακό ταξιδιωτικό πρακτορείο εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντικό. Πάνω από το 60% όλων των προσφερόμενων ταξιδιωτικών πακέτων κλείνονται μέσω παραδοσιακού τουριστικού πρακτορείου.
• Η γερμανική αγορά είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά για τη Ρόδο. Θα μπορέσει να διατηρήσει αυτή την υψηλή θέση στο μέλλον;
Η Γερμανία είναι η σημαντικότερη τουριστική αγορά για την Ελλάδα, ισότιμη με το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2022, το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν λίγο πιο μπροστά από πλευράς αριθμού επισκεπτών, αλλά η Γερμανία ήταν πιο μπροστά από πλευράς τουριστικών εισπράξεων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Ελλάδα έχει υψηλό κύρος στους Γερμανούς παραθεριστές και στα ταξιδιωτικά γραφεία υπάρχουν πολλοί τακτικοί/σταθεροί πελάτες. Αυτό αντικατοπτρίζει και το υψηλό επίπεδο επενδύσεων, ιδίως από τον ξενοδοχειακό κλάδο, για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος. Παρόλα αυτά, άλλοι προορισμοί, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, έχουν καλύψει έντονα την απόσταση από το 2022 και έχουν φτάσει σε προπανδημικά επίπεδα.


• Πείτε μας για τα εργαστήρια FVW… που διοργανώνονται στη Ρόδο, στην Κω και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς…. Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτών των εκδηλώσεων;
Η fvw|Traveltalk διοργανώνει αυτά τα εργαστήρια/workshops παγκοσμίως σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία, φέρνοντας σε επαφή ταξιδιωτικούς πράκτορες, τουριστικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρείες από τη Γερμανία με τοπικούς τουριστικούς ξενοδόχους, διευθυντές ξενοδοχείων και παρόχους υπηρεσιών από τους προορισμούς.
Το 2022, γιορτάσαμε το 50ό επετειακό εργαστήριο στο Corfu Imperial Grecotel, το δέκατο που διοργανώθηκε στην Ελλάδα. Τα προηγούμενα εργαστήρια σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και τις Περιφέρειες, όπως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχουν επικεντρωθεί σε πρωτοβουλίες για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τη βελτίωση της ποιότητας και το καλύτερο μάρκετινγκ στη Γερμανία. Οι εκδηλώσεις αυτές εδραιώνουν την καλή συνεργασία που υπάρχει εδώ και δεκαετίες μεταξύ Γερμανών και Ελλήνων επαγγελματιών του τουρισμού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου